Long Vehicle
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-10-2021 18:54 #1110947
door Pascal Kogelman
Long Vehicle is gemaakt door Pascal Kogelman
Vandaag is de Blauwe Baksteen weer glansrijk door de APK gekomen (alleen een kentekenlampje moest vervangen worden).
Vanmiddag kon die meteen weer aan de bak. We gaan onze voortuin en oprit vernieuwen. Dus halen we morgen onze oprit eruit; knikmops en aanhanger geleend en morgen een aantal vrachten met betonklinkers en overige bestrating afvoeren. Al met al een 11 m lange Volvo-combinatie.
groet,
Kogelman
Vanmiddag kon die meteen weer aan de bak. We gaan onze voortuin en oprit vernieuwen. Dus halen we morgen onze oprit eruit; knikmops en aanhanger geleend en morgen een aantal vrachten met betonklinkers en overige bestrating afvoeren. Al met al een 11 m lange Volvo-combinatie.
groet,
Kogelman
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wim Pothoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2021 19:18 #1468719
door Wim Pothoven
Beantwoord door Wim Pothoven in topic Groot rijbewijs ??
Zo'n combinatie vraagt er bijna om. Indrukwekkend geheel, maar bovenal doet jullie blauwe baksteen gewoon of er niets aan de hand is. Goed hé ..
Succes met jullie klus.
Groet Wim
Succes met jullie klus.
Groet Wim
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-10-2021 21:08 #1468721
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic 18 meter
Zoon heeft de benodigde papieren, dus geen probleem, De maximale lengte die een personenauto + aanhanger mag hebben is 18 meter, dus het kan nog langer.
Het Zweedse werkpaard heeft zich prima gehouden vandaag, zo'n 10 ritten van bijna 20 km naar de stort (retour). Van 7.45 tot 17.00 uur heeft de motor vrijwel non-stop gedraaid, alleen tijdens laden en lossen en de pauzes niet. De eerste rit was iets overmoedig met 5120 kg op de weegbrug (incl. de 1970 kg van onze 940 en de ongeveer 1000 kg die de aanhanger weegt). De volgende ritten iets minder betonklinkers erop zodat er gemiddeld nettogewicht 1300 kg getrokken werd (+ het gewicht vd drie-asser). De lock-down uitgeschakeld tijdens het optrekken en dan is 90 km/uur op de teller goed te doen. Gastank was in de middag vlot leeg; gemiddeld verbruik met aanhanger was 1 op 4,6 liter. Af en toe de kachel op warm gezet om warmte af te voeren omdat de ventilator bij stilstand aan ging (geen rijwind, wel een hete kop), met verwarming aan was dit over. Verder prima verlopen, zo'n 10.000 kg aan stenen vervoerd ruim 196 km afgelegd met de aanhanger van 7.45-17.00 uur. Geen lekkages of gekkigheid, solide auto's. De voortuin en de oprit zijn nu een grote zandbak.
groet,
Pascal
Het Zweedse werkpaard heeft zich prima gehouden vandaag, zo'n 10 ritten van bijna 20 km naar de stort (retour). Van 7.45 tot 17.00 uur heeft de motor vrijwel non-stop gedraaid, alleen tijdens laden en lossen en de pauzes niet. De eerste rit was iets overmoedig met 5120 kg op de weegbrug (incl. de 1970 kg van onze 940 en de ongeveer 1000 kg die de aanhanger weegt). De volgende ritten iets minder betonklinkers erop zodat er gemiddeld nettogewicht 1300 kg getrokken werd (+ het gewicht vd drie-asser). De lock-down uitgeschakeld tijdens het optrekken en dan is 90 km/uur op de teller goed te doen. Gastank was in de middag vlot leeg; gemiddeld verbruik met aanhanger was 1 op 4,6 liter. Af en toe de kachel op warm gezet om warmte af te voeren omdat de ventilator bij stilstand aan ging (geen rijwind, wel een hete kop), met verwarming aan was dit over. Verder prima verlopen, zo'n 10.000 kg aan stenen vervoerd ruim 196 km afgelegd met de aanhanger van 7.45-17.00 uur. Geen lekkages of gekkigheid, solide auto's. De voortuin en de oprit zijn nu een grote zandbak.
groet,
Pascal
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2021 13:11 #1468731
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic En jij blij
...dat er een goed kentekenplaatlampje in zat...
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2021 19:35 #1468737
door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic verslag aanhangwagen achter Volvo..
Zouden we een aparte rubriek in het leven moeten roepen? Mijn Volvo en aanhanger combinatie met heel veel lengte en gewicht, en ik.
Dan krijg je heel veel verhalen zoals deze.
Leuk om te lezen, maar het zou nog wel wat gedetailleerder mogen wat mij betreft!
Leuk om te lezen, maar het zou nog wel wat gedetailleerder mogen wat mij betreft!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2021 21:12 #1468740
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dagboekpagina's
Hallo Volvisti
Venustus schreef: "Zouden we een aparte rubriek in het leven moeten roepen? Mijn Volvo en aanhanger combinatie met heel veel lengte en gewicht, en ik.
Leuk om te lezen, maar het zou nog wel wat gedetailleerder mogen wat mij betreft!"
Daar zijn de dagboekpagina's voor bedoeld, dus ga jullie gang.
groetjes
Mathy
Venustus schreef: "Zouden we een aparte rubriek in het leven moeten roepen? Mijn Volvo en aanhanger combinatie met heel veel lengte en gewicht, en ik.
Leuk om te lezen, maar het zou nog wel wat gedetailleerder mogen wat mij betreft!"
Daar zijn de dagboekpagina's voor bedoeld, dus ga jullie gang.
groetjes
Mathy
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2021 00:11 #1468744
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Je
zat dus dik boven het max toegestane trekgewicht van de aanhanger met die eerste rit.
Moderators: Jerry Stam