Weer een nieuwe Controle Technique (APK)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2021 18:54 #1110917 door V700 register
Weer een nieuwe Controle Technique (APK) is gemaakt door V700 register
Ik had het al gemeld op facebook (waar ik meer zit tegenwoordig), maar ook hier: de 940 is weer voor twee jaar goedgekeurd, en zonder opmerkingen.

Voor een keurmeester die gewend is aan tamelijk nieuwe Franse auto's is het kennelijk nogal een belevenis om een 1997 auto te keuren die meer dan 400.000 km op de teller heeft staan en glansrijk door remtest en emissietest komt, te oordelen naar zijn vragen omtrent de auto. Hij was ook enthousiast over ABS, schuifdak, leren interieur etc...oh: en mooi die roestvrij stalen uitlaat zei hij!

Ik zoek trouwens nog steeds een mooie motorkap en rechter-achterdeur in de kleur 421-47....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2021 23:44 #1468473 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Opkijken
De keurmeester zou verbaasd kunnen zijn wanneer je 'm vertelt dat de 940 in Duitsland goed is voor een groene Umweltplakete waarmee je met een lambdageregelde 940 uit 1991 alle milieuzone's in mag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2021 12:37 #1468488 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Crit'Air
Ik heb al jaren de Crit'Air sticker 3 op de auto en daarmee mag ik de steden in in Frankrijk hoor.
Behalve als er smog alarm is. Onze 2015 XC60 D4 heeft trouwens de 2..

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-09-2021 15:44 #1468489 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Franse sticker 3 en de groene TÜV sticker
Ik heb net voor de 940 uit 1997 ook de duitse groene en de franse 3 sticker besteld.

De franse 3 sticker kost 4,51 inclusief verzenden en is nodig in een groot aantal franse steden en soms ook buiten de periferique van Parijs, afhankelijk van de luchtkwaliteit. www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/reisvoorbereiding/milieuzones
Je koopt hem onder andere via de link van de anwb, ook als je geen lid bent.

Als je hem op het laatst pas besteld lukt het niet meer hem op tijd op de voorruit te hebben. Met een oude Diesel lukt het helemaal niet en mag je de zones helemaal niet meer in. Met een vervuilendere Volvo krijg je paarse of zwarte stickers en mag je (ook) niet altijd overal in. Het openbaar vervoer is in dat geval wel goedkoper.

Voor Duitsland soortgelijk via www.anwb.nl/webwinkel/milieusticker-duitsland en dan kost ie maar 13.95 in plaats van 18,15 en voor dat geld stuurt de TÜV hem naar je op. In Duitsland zijn ze ook steeds strenger voor oudere auto's behalve voor 40 jaar en ouder, dan heb je volgens mij niks nodig.

Totnogtoe (2 jaar geleden alweer) reed ik in de binnenstad van Parijs en Köln zonder sticker, ondanks dat ze toen al langere tijd verplicht waren, maar naar het schijnt en ook volgens Google maps wordt er tegenwoordig gehandhaafd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2021 18:08 #1468490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Ik meen dat een auto op LPG in Frankrijk wordt geschaard onder de schoonste klasse en dat je daarmee elke stad in mag toch?
In Duitsland heb ik zelfs een groene Umweltplakete gezien achter het voorruitje van een 2CV.
Het is vooral diesel waar het vizier op is gericht.

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-09-2021 18:14 #1468491 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic LPG is sticker 1
En met sticker 1 mag je bijna alles. Misschien op sommige dagen alleen maar rijden als je een even nummer hebt in de binnenstad van Parijs. Maar je moet dan wel die sticker hebben besteld en op de voorruit geplakt.
Nogmaals ik heb het altijd zonder gedaan, maar nu ga ik er niet op wachten tot er een boete op de mat rolt. Ik was al vergeten dat Frankrijk in de bebouwde kom van 60 naar 50 was. 56 km/uur kost al 90 euro.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC