Unieke rode 960 te koop
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2021 08:40 #1110650
door Piet van der Plas
Unieke rode 960 te koop is gemaakt door Piet van der Plas
Op Autoscout staat de unieke rode 960 te koop:
Deze SuperSwede heeft een bijzondere geschiedenis. Nieuw aangeschaft bij de Volvo dealer in New York City door een bekende Nederlandse correspondent. De auto was speciaal in de zeldzame rode kleur (601 Classic Red) besteld door Volvo Cars USA om als showauto te dienen op de Miami Auto Show. De eerste eigenaar wilde per se een rode, dus de auto werd vanuit Miami op transport gezet naar New York.
In 2001 heeft de eerste eigenaar de auto meegenomen naar Nederland en er hier twintig jaar goed voor gezorgd: de auto stond altijd in een verwarmde garage en het onderhoud is altijd uitgevoerd door de Bangarage in Amsterdam. De eerste eigenaar was nogal een perfectionist, dus voor elk wissewasje ging de auto naar de dealer. De auto rijdt echt als nieuw. Heerlijk comfortabel en stil. De teller staat momenteel op 68.000 mijl (109.000 kilometer), maar af en toe maak ik met deze auto een plezierritje.
Zoals gebruikelijk voor een Amerikaanse uitvoering is de auto voorzien van vrijwel alle opties: twee elektrisch bediende stoelen, schuifdak, automatische airconditioning, cruise control, noem maar op. Nadat ik de 960 mocht overnemen van de eerste eigenaar heb ik de auto voorzien van nieuwe Michelin banden op nieuw gespoten Uranus velgen. De originele Mercurius velgen (standaard in de USA) heb ik inmiddels ook laten spuiten en die kunnen eventueel weer worden gemonteerd.
Deze SuperSwede heeft een bijzondere geschiedenis. Nieuw aangeschaft bij de Volvo dealer in New York City door een bekende Nederlandse correspondent. De auto was speciaal in de zeldzame rode kleur (601 Classic Red) besteld door Volvo Cars USA om als showauto te dienen op de Miami Auto Show. De eerste eigenaar wilde per se een rode, dus de auto werd vanuit Miami op transport gezet naar New York.
In 2001 heeft de eerste eigenaar de auto meegenomen naar Nederland en er hier twintig jaar goed voor gezorgd: de auto stond altijd in een verwarmde garage en het onderhoud is altijd uitgevoerd door de Bangarage in Amsterdam. De eerste eigenaar was nogal een perfectionist, dus voor elk wissewasje ging de auto naar de dealer. De auto rijdt echt als nieuw. Heerlijk comfortabel en stil. De teller staat momenteel op 68.000 mijl (109.000 kilometer), maar af en toe maak ik met deze auto een plezierritje.
Zoals gebruikelijk voor een Amerikaanse uitvoering is de auto voorzien van vrijwel alle opties: twee elektrisch bediende stoelen, schuifdak, automatische airconditioning, cruise control, noem maar op. Nadat ik de 960 mocht overnemen van de eerste eigenaar heb ik de auto voorzien van nieuwe Michelin banden op nieuw gespoten Uranus velgen. De originele Mercurius velgen (standaard in de USA) heb ik inmiddels ook laten spuiten en die kunnen eventueel weer worden gemonteerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2021 12:18 #1466704
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooie rooie
Dit is echt een heel mooi exemplaar, heb hem bekeken en een proefrit gemaakt.
Rijd super strak, zit mooi in de lak en technisch goed onderhouden.
De verkoper heeft vroeger bij de volvo importeur gewerkt en weet van de hoed en de rand.
Heb hem niet gekocht omdat ie mij toch te rood was en ik een mooie groene op het oog had die niet in mindere staat was voor minder dan de helft van het bedrag.
Alleen met 1.5 ton meer op de teller.
Je kunt niet alles hebben.
Maar dit is zeker de moeite waard om te bekijken.
Heb er geen aandelen in hoor, maar gewoon een mooie auto die eigenlijk binnen de club hoort.
Rijd super strak, zit mooi in de lak en technisch goed onderhouden.
De verkoper heeft vroeger bij de volvo importeur gewerkt en weet van de hoed en de rand.
Heb hem niet gekocht omdat ie mij toch te rood was en ik een mooie groene op het oog had die niet in mindere staat was voor minder dan de helft van het bedrag.
Alleen met 1.5 ton meer op de teller.
Je kunt niet alles hebben.
Maar dit is zeker de moeite waard om te bekijken.
Heb er geen aandelen in hoor, maar gewoon een mooie auto die eigenlijk binnen de club hoort.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2021 00:27 #1466718
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nice!
nice! Dank voor het delen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2021 16:33 #1467023
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Helemaal kloppen doet de
Helemaal kloppen doet de advertentie natuurlijk niet: als het een amerikaanse uitvoering is, is het per definitie de 180 pk en niet de 204 pk versie.
Wel prettig is, dat een 1996 rood exemplaar virjwel zeker kleurnummer 601-43 is, en niet 601-21. Dat scheelt in het verkleuren: de laatste wordt langzaam roze, de eerste niet.
Ik geloof alleen niet dat ik de voorkeur van de eerste eigenaar deel. Ik vind deze kleur gek genoeg niet mooi op de 960-II sedan, maar wel op de 940 estate.
Wel prettig is, dat een 1996 rood exemplaar virjwel zeker kleurnummer 601-43 is, en niet 601-21. Dat scheelt in het verkleuren: de laatste wordt langzaam roze, de eerste niet.
Ik geloof alleen niet dat ik de voorkeur van de eerste eigenaar deel. Ik vind deze kleur gek genoeg niet mooi op de 960-II sedan, maar wel op de 940 estate.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2021 16:43 #1467026
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grappig, dat wist ik niet. Ik
Grappig, dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat de V90 US iig 180pk was en de 960 beiden kon zijn.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2021 16:57 #1467030
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De 180 pk versie is gecreeerd
De 180 pk versie is gecreeerd door de ' amerikaanse' nokkenassen die al sinds 1991 geleverd werden ook voor de europese markt te monteren...
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2021 18:02 #1467031
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Goed opgelet Willem!
Goed opgelet Willem!
De auto is nog steeds te koop en één van de foto's laat het Vin-plaatje zien.
Motorcode is 96 dus B6304F2 = 180 pk en kleurcode is 601-43
Piet
De auto is nog steeds te koop en één van de foto's laat het Vin-plaatje zien.
Motorcode is 96 dus B6304F2 = 180 pk en kleurcode is 601-43
Piet
Moderators: Jerry Stam