Grof geschut

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-02-2021 10:08 #1110476 door Pascal Kogelman
Grof geschut is gemaakt door Pascal Kogelman
Met deze weercondities wordt het tijd om een leuke accesoire, die ik op MP gevonden heb, te gebruiken:
Het is een elektrische interieur verwarmer afkomstig uit een Finse Volvo 244 uit 1976. De veiligheidsaanwijzingen staan er in het Fins nog op.
Het apparaat is in zeer goede staat en is in de zomer ook tijdens bijv. kamperen te gebruiken.
Hij verwarmt ook als een malle in 3 standen en heeft een omvalbeveiliging. Zelfs de originele doos is nog intact. Een verlengsnoer vanuit de garage gekoppeld aan een tijdschakelaar via de achterklep de 940 in. En dan hoef ik komende week niet meer te krabben :)
In mijn 245 heb ik destijds van het merk Defa ook een interieurverwarming en een koelwater verwarmer ( zgn “Hot Frog”) geplaatst met stopcontact in de grill. Dit is eigenlijk hetzelfde principe alleen nog meer old school. In Nederland heb je dit zelden nodig met onze tamme winters, maar het is wel een leuke gadget. Tegenwoordig bij de moderne auto's bedien je het voorverwarmen met een app op je telefoon, daar is weinig old school meer aan.
Groet,
Pascal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2021 18:00 #1465477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jaren
rij al jaren met zo,n kachel maar dan van Philips
Bij de eerst vrieskou hoef ik geen ruiten te krabben.
Via de klikaanklikuit. en dooi is de Peugeot 205 uit 1987

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2021 02:03 #1465517 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Cool
Kan niet anders zeggen.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2021 00:22 #1465487 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Bekend recept.
Al jaren langet ik een ventilatorkachel in de wagen, stopcontact in de tuin met binnen een schakelaar, ik hoef niet naar buiten om 'm aan te zetten.

Een uurtje op 500 Watt en zelfs de portierrubbers zijn ontdooid. Geen ijsco-handen meer van het krabben. Maar zeg nu zelf, zo'n accessoire is toch veel mooier...

Hot frogs kennen ze in Canada ook. Best prettig, een motorblok op Rivièra-tmperatuur bij het starten. In Utrecht hadden ze bij de Ratax een soort smeerput met gasbranders. Er pasten vijf taxi's op, had de chauffeur een lekker warme wagen, ook prettig voor de passagiers. en de diesel werd dunvloeibaar. En vlokte dus nooit.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC