Banden, waar?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2021 16:13 #1465458
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic XL
Hallo Volvisti
Het is de lokale bandenboer geworden. En toch de versie tot 240 km/h want die andere kon ie niet vinden. Komende week komen ze binnen.
groetjes
Mathy
Het is de lokale bandenboer geworden. En toch de versie tot 240 km/h want die andere kon ie niet vinden. Komende week komen ze binnen.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2021 19:15 #1465461
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Net...
Na de sneeuw...
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2021 15:39 #1465493
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Banden
Tot de beste banden behoren de Bridgestones en de Continentals. Net zoals de Wegenwacht rijd ik 's zomers en 's winters met winterbanden met uitstekende eigenschappen op beijzelde en natte wegen. Die bestel je bij Oponeo.nl of Bandenmarkt.nl alias Delticom. Bestellen en de volgende dag in huis, bij een bestelling van 4 is de verzending kostenloos. Ze leveren je ook adressen voor het omleggen en balanceren, kosten 10 tot 115 eurospijker per band. Genoemde adressen zijn doot de bank het goedkoopst en je krijgt door de hoge omzetsnelheid verse exemplaren.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2021 22:49 #1465503
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Afhalen en openmaken
Hallo Volvisti
Kreeg vandaag al een telefoontje dat ik de banden af kan halen. Ben benieuwd of ik de achterklep open krijg. Vandaag wilde ie, zeer waarschijnlijk als gevolg van de vrieskou, niet open.
groetjes
Mathy
Kreeg vandaag al een telefoontje dat ik de banden af kan halen. Ben benieuwd of ik de achterklep open krijg. Vandaag wilde ie, zeer waarschijnlijk als gevolg van de vrieskou, niet open.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2021 21:03 #1465563
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Siliconenspray
Vlak voor de vrieskou begon alle deurrubbers met siliconenspray ingespoten. Zelfs op de koudste ochtenden (-10 graden) geen enkel probleem met vastzittende deuren!
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2021 08:45 #1465571
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic In een van de postings werd
In een van de postings werd gesteld dat de Wegenwacht ook ‘s zomers op winterbanden rijdt. Leek mij nogal kras, dus dat heb ik bij de ANWB nagevraagd.
Het antwoord om mijn vraag of dat zo was, is:
“Dat klopt niet helemaal, maar per voertuig kan er inderdaad een afwijkende keuze voor banden in een seizoen zijn. Dat kunnen winterbanden zijn, maar ook all-season banden.
Die keuze heeft dan te maken met de grip van het voertuig. Denk bijvoorbeeld aan het wegslepen van auto uit een modderige berm die ergens gevaarlijk staat.
Dan wil je snel kunnen werken en kan een ander profiel betere resultaten geven die belangrijker zijn dan de nadelen van zo'n band in een bepaald seizoen.”
Conclusie: het feit dat de Wegenwacht deels op winterbanden rijdt, is niet vanwege de eigenschappen in de zomer maar ondanks de eigenschappen in de zomer. Voor de normale weggebruiker zal die afweging dus anders zijn denk ik dan. Ik rijd in de zomer op zomerbanden en in de winter op winterbanden.
Het antwoord om mijn vraag of dat zo was, is:
“Dat klopt niet helemaal, maar per voertuig kan er inderdaad een afwijkende keuze voor banden in een seizoen zijn. Dat kunnen winterbanden zijn, maar ook all-season banden.
Die keuze heeft dan te maken met de grip van het voertuig. Denk bijvoorbeeld aan het wegslepen van auto uit een modderige berm die ergens gevaarlijk staat.
Dan wil je snel kunnen werken en kan een ander profiel betere resultaten geven die belangrijker zijn dan de nadelen van zo'n band in een bepaald seizoen.”
Conclusie: het feit dat de Wegenwacht deels op winterbanden rijdt, is niet vanwege de eigenschappen in de zomer maar ondanks de eigenschappen in de zomer. Voor de normale weggebruiker zal die afweging dus anders zijn denk ik dan. Ik rijd in de zomer op zomerbanden en in de winter op winterbanden.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2021 17:16 #1465575
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Heb op Winterbanden al eens
Heb op Winterbanden al eens een Rondje Nordschleiffe gereden met mn 940 in Augustus.
Was wel na sluitingstijd maar om 19:30u was het nog steeds 27 graden in Nurburg.
Geloof mij, zomerbanden hebben met die temperature echt wel meer grip dan winterbanden op t asphalt.
De winterbanden waren ook geen echte winterbanden meer, nog zo'n 3 mm profile, vandaar dat ik die maar lekker kon mishandelen.
Waren overigens Michelin Alpin5 banden.
Mn zomerbanden Michelin Primacy3 remmen en sturen met die temperature echt stuk beter.
In de winter (zeker in afgelopen week) happy met de alpine (met nog 6 tot 8 mm).
Andere 940 heeft vredestijn winterband maar remweg op zelfde stukken was met vredestijn echt 50 tot 75% langer op ijs en sneeuw.
Buren op zomerbanden hadden helemaal geen grip in die omstandigheden.
Was wel na sluitingstijd maar om 19:30u was het nog steeds 27 graden in Nurburg.
Geloof mij, zomerbanden hebben met die temperature echt wel meer grip dan winterbanden op t asphalt.
De winterbanden waren ook geen echte winterbanden meer, nog zo'n 3 mm profile, vandaar dat ik die maar lekker kon mishandelen.
Waren overigens Michelin Alpin5 banden.
Mn zomerbanden Michelin Primacy3 remmen en sturen met die temperature echt stuk beter.
In de winter (zeker in afgelopen week) happy met de alpine (met nog 6 tot 8 mm).
Andere 940 heeft vredestijn winterband maar remweg op zelfde stukken was met vredestijn echt 50 tot 75% langer op ijs en sneeuw.
Buren op zomerbanden hadden helemaal geen grip in die omstandigheden.
Moderators: Jerry Stam