Ik heb een toe toe toeter ...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2021 00:07 #1110444
door Mathy van Nisselroy
Ik heb een toe toe toeter ... is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Vanwege het niet al te aangename sleutelweer al het nog wel een tijdje duren voor ik ze erop zet, maar toch. Ik heb een setje Hella Sharptones gekocht bij dat bedrijf dat genoemd is naar vrouwen die met beide benen aan dezelfde kant op een paard zitten. De originele claxons op c.q. onder m'n auto zijn onder invloed van de weersomstandigheden een verbinding aangegaan met zuurstof die ertoe geleid heeft, dat er af en toe niks en af en toe een licht gekreun uit komt. De Sharptones waren goedkoper dan een setje originele claxons of iets dat daarop lijkt. En ze maken meer herrie. Zo'n 115 dB volgens de verpakking. Bij het setje zit overigens een relais dat ik t.z.t. ook ga gebruiken, uiteraard.
Twee vraagjes:
- Als ik de nieuwe claxons op een meer beschutte plek wil monteren en de luchtstroming richting de radiator niet wil blokkeren, waar kan ik ze dan het beste monteren?
- Stel dat de APK-keurmeester zoveel herrie niet kan waarderen, loont het dan om ook nog een setje "normale" claxons te monteren en ergens een schakelaar te zetten die ervoor zorgt dat bij de keuring de originele claxons te horen zijn en als ik de schakelaar omzet, de sharptones?
groetjes
Mathy
Vanwege het niet al te aangename sleutelweer al het nog wel een tijdje duren voor ik ze erop zet, maar toch. Ik heb een setje Hella Sharptones gekocht bij dat bedrijf dat genoemd is naar vrouwen die met beide benen aan dezelfde kant op een paard zitten. De originele claxons op c.q. onder m'n auto zijn onder invloed van de weersomstandigheden een verbinding aangegaan met zuurstof die ertoe geleid heeft, dat er af en toe niks en af en toe een licht gekreun uit komt. De Sharptones waren goedkoper dan een setje originele claxons of iets dat daarop lijkt. En ze maken meer herrie. Zo'n 115 dB volgens de verpakking. Bij het setje zit overigens een relais dat ik t.z.t. ook ga gebruiken, uiteraard.
Twee vraagjes:
- Als ik de nieuwe claxons op een meer beschutte plek wil monteren en de luchtstroming richting de radiator niet wil blokkeren, waar kan ik ze dan het beste monteren?
- Stel dat de APK-keurmeester zoveel herrie niet kan waarderen, loont het dan om ook nog een setje "normale" claxons te monteren en ergens een schakelaar te zetten die ervoor zorgt dat bij de keuring de originele claxons te horen zijn en als ik de schakelaar omzet, de sharptones?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2021 02:00 #1465283
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Vraag is
of je de luchtstroom teveel beperkt.
Denk dat het wel meevalt.
Of liggend monteren ipv rechtop wellicht ?
Anders iets lager, achter de bumper wellicht ?
Ik weet niet hoe groot die sharptones zijn.
Denk dat het wel meevalt.
Of liggend monteren ipv rechtop wellicht ?
Anders iets lager, achter de bumper wellicht ?
Ik weet niet hoe groot die sharptones zijn.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2021 02:27 #1465287
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Peter
108 mm
groetjes
Mathy
108 mm
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2021 09:23 #1465288
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb ze bij de accu zitten.
Ik heb ze bij de accu zitten. Ruimte zat, niet in de luchtstroom en toch dichtbij de open grille. Met relais en zwevende zekering direct op de accu aangesloten.
Van die 115db blijft wel voldoende over om de buurt wakker te maken.
Van die 115db blijft wel voldoende over om de buurt wakker te maken.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2021 09:53 #1465289
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Meest beschutte plek: niet in
Meest beschutte plek: niet in de motorruimte maar in de auto waar je zelf ook zit (droog en warm).
Raampjes dichthouden en op oorhoogte
monteren.
Denk niet dat dit advies APK-waardig is. Maar lifters heb je wel snel uit de auto.
Raampjes dichthouden en op oorhoogte

Denk niet dat dit advies APK-waardig is. Maar lifters heb je wel snel uit de auto.

- Bastiaan van den Hurk (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2021 14:03 #1465297
door Bastiaan van den Hurk (GAST)
Beantwoord door Bastiaan van den Hurk (GAST) in topic Ik heb een luchthoorn onder
Ik heb een luchthoorn onder de linker koplamp gemonteerd.
Heb toen voor het gemak de bumper er even afgehaald.
Heb toen voor het gemak de bumper er even afgehaald.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2021 14:28 #1465298
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon zo.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2021 14:30 #1465299
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de claxon bij de
Ik heb de claxon bij de linker veerpoottoren gemonteerd. Aan de verzinkte steun die er toch al zat. Als onderdeel van de ombouw heb ik de claxon via een relais geschakeld.
Ik betwijfel of daar voldoende ruimte is voor twee claxons.
Ik betwijfel of daar voldoende ruimte is voor twee claxons.
Moderators: Jerry Stam