Nieuwe aanwinst, een zeldzaamheidje!

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2021 09:36 #1110431 door Justin Kiers
Nieuwe aanwinst, een zeldzaamheidje! is gemaakt door Justin Kiers
Gisteren was het éindelijk zo ver, de auto opgehaald waar ik een jaar of 4/5 voor het eerst in reed toen ik net m'n rijbewijs had.

Eind 2015 kocht de vader van mijn toenmalige vriendinnetje de auto via Catawiki. Hij kocht hem puur voor de heb, hij was niet duur en hij vond het wel handig met zijn vak als vastgoedhandelaar. Hij hoefde nu namelijk niet meer allerlei meuk in zijn Mercedes ML te vervoeren.
Als hij de Volvo niet nodig had, mocht ik hem met m'n vriendinnetje mee. Regelmatig toerden wij er mee naar school, of als we een uitje maakten. Ik had immers nog geen eigen auto en was al wel gek van de ouwe Volvo's.

't Vriendinnetje is inmiddels al jaren niet meer de mijne, en een jaar oid nadat het over was, zag ik dat ze 740 ook niet meer die van haar vader was. Dus ik haar appen, bleek dat hij hem verkocht had aan een handelaartje. Hij wilde niet vertellen aan wie, want hij was zelf bang voor een naheffingsaanslag. Vraag me niet hoe en wat.
Zodoende ben ik zelf toentertijd alle handelaartjes in de omgeving wel langs geweest, maar zonder resultaat.

Tot ergens in de zomer van 2019 een maatje van me vroeg wat ook alweer het kenteken was van die 740 waar ik wel eens in geuren en kleuren over had verteld. Daar hoefde ik geen seconde over na te denken, die zit goed in het geheugen.
"Ik denk dat ik hem heb gevonden", zei hij.

Dus wij daar heen, stond ie hoor, in de voortuin, langs een N-weg aan de vaart. Voor het eerst in een jaar of twee zag ik die ouwe witte kist weer. Of wit, inmiddels aardig groen door de boom waar hij onder stond, maar verder zoals ik hem me herinnerde.
Na een paar tikjes op de voordeur, een kort gesprekje met de ouwe heer van 81 en zoals wij dat dan noemen, een onchristelijk bod vertrokken we weer. Daar ging hij hem niet voor van de hand doen. Hij stond hem immers niet in de weg. En voor mij gold, ik was hem niet nodig, en zou hem moeten schorsen i.v.m. de wegenbelasting.

Zo verstreek er nog weer een jaar of anderhalf. Met de 740 altijd nog in het achterhoofd. Enkel nu dichterbij, voor de heb was hij nu ook leuk. Iets meer geld om handen i.v.m. een vaste baan, dus de stoute schoenen nog maar weer eens aangetrokken. Ik had het telefoonnummer nog, dus gebeld en gevraagd of ik op een avond langs kon komen. "Geen probleem".
Daar stond hij hoor, uit de tuin, met iets meer lucht in de bandjes, een gepoetst voorscherm, motorkap en een stukje van het dak. Verder nóg groener dan de vorige keer. Na een poos praten, luisteren en kijken, een net bod gedaan, maar te weinig voor hem. Ik wist dat het een oud handelaartje was, dus praatjes voor 10, en ik wist dat ik m'n poot stijf moest houden.
Vertrokken met de gedachte, voor dat hij hem weer terug in de voortuin ging zetten zou hij mij wel bellen.

En zo geschiedde een weekje later, hij had er wat diesel in gekieperd, ik kon er nu, in tegenstelling tot de vorige keer, een stukje in rijden als ik dat wilde.
"Vanavond?"
- "Hoe laat?"
"Tot dan"

Woensdagavond reed ik, al flashbackend (bij deze, da's nu een woord) voor het eerst in 4 jaar weer in die ouwe witte station. M'n vriendinnetje van toen was iets ouder, mannelijker en steviger dan ik me herinnerde, maar dat mocht de pret niet drukken.
Onder het genot van heerlijk geknikker in het vooronder schakelde overdrive zich moeiteloos in na een druk op de knop, en zweefden we over een landweggetje ergens achteraf.

Na nog wat mooie praatjes van het ouwe heertje schudden we elkander de hand.

21-01-2021, de BY-79-PG was eindelijk van mij!

Ik ga de auto gebruiken waarvoor hij gemaakt is, de ruimte in de achterbak benutten! Hoef ik eindelijk geen ouwe banden, afgewerkte olie en smerige onderdelen meer op de snaarstrakke achterbank van m'n 960 te vervoeren :)

Volgens de RDW is het één van de drie 740 turbodiesels op grijskenteken in Nederland!

(Nu ben ik benieuwd waar jij als lezer er achter kwam over wat voor Volvo het gaat ;) )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2021 09:48 #1465190 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Leuk verhaal! En
Leuk verhaal! En gefeliciteerd met de aankoop.

Piet

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2021 10:53 #1465196 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mooi verhaal van een oude
Mooi verhaal van een oude liefde :-)

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-01-2021 11:07 #1465198 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic de liefdes zijn nog jong toch?
een paar jaar maar, het vriendinnetje en de herinneringen aan de auto. De auto is al een beetje oud en de verkoper helemaal, maar die laatste was ie juist niet verliefd op, dacht ik.

Heel mooi verhaal, veel plezier met haar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2021 11:12 #1465199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooie auto!
En een jaloersmakende klusruimte :-)

Veel plezier met het apparaat!

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-01-2021 11:18 #1465200 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Mooi!
Dit happy einde was vast voorbestemd.
Mooie 740 TD, veel veilige km toegewenst!
Ik heb zelf een 740GL uit 1985 in de stalling staan, geeft ook zo'n fijn gevoel om in te rijden.
groet,
Pascal

P.S.: wat een schitterende 244 op de brug ! (als je daar ooit vanaf wilt...)

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2021 11:25 #1465201 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Hahah dank allen
De oude heer was geen snoepje meer zal ik maar zeggen.. haha

Thanks Rob, ik zit daar pas een maandje met 4 vrienden, 400m², de droom voor elke hobbysleutelaar!

Het moest inderdaad zo zijn Pascal, dat ie er ging komen wist ik, de vraag was alleen wanneer!

Mocht je interesse hebben in de 244, dan mag je mij wel een appje doen, je hebt m'n nummer ;) Hij is niet van mij, maar ik weet wel dat ie te koop is!

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2021 04:10 #1465207 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Koesteren !
Wat een leuk verhaal! Ik kan me hierin helemaal mee inleven. Heel veel succes met je knikker bak. (zelf heb ik jaren met deze LT motortjes gereden. Geweldig die tokkel, zeker als ie koud is)

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2021 18:19 #1465213 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Grijs kenteken ook ?
Met/zonder achterbank ?
Vol tarief mrb of niet ?
Witte estate is in ieder geval het mooist. Hij lijkt op de mijne.
Vandaar dus...

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2021 19:14 #1465221 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Misschien...
Misschien wordt het ook wel weer wat met dat geschorste vriendinnetje...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC