Tankdop: Welke?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2021 21:38 #1110384
door Mathy van Nisselroy
Tankdop: Welke? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Momenteel zit er op m'n auto een groene tankdop die ik helaas niet kan afsluiten. Er zit geen slot in en dat kan er ook niet in. Eigenlijk is het de slotloze en groene variant van de rode die er vroeger op zat en die ik wel kon afsluiten.
Dat ik 'm niet kan afsluiten vind ik op z'n zachtst gezegd niet handig. Maar wat is wijsheid en welke dop is handiger in het gebruik, de originele of deze van <a href=" www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/karosse...kverschluss/1000929/ " target="_blank">Skandix of deze van www.estateservices.nl/tankdop-afsluitbaar-volvo.html " target="_blank">Estate Services. Aangezien de auto waarschijnlijk nog wel een aantal jaartjes bij me blijft, is prijs alleen geen criterium.
Groetjes
Mathy (die vanavond weer heeft staan klooien om "de groene" op z'n plek te krijgen)
Momenteel zit er op m'n auto een groene tankdop die ik helaas niet kan afsluiten. Er zit geen slot in en dat kan er ook niet in. Eigenlijk is het de slotloze en groene variant van de rode die er vroeger op zat en die ik wel kon afsluiten.
Dat ik 'm niet kan afsluiten vind ik op z'n zachtst gezegd niet handig. Maar wat is wijsheid en welke dop is handiger in het gebruik, de originele of deze van <a href=" www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/karosse...kverschluss/1000929/ " target="_blank">Skandix of deze van www.estateservices.nl/tankdop-afsluitbaar-volvo.html " target="_blank">Estate Services. Aangezien de auto waarschijnlijk nog wel een aantal jaartjes bij me blijft, is prijs alleen geen criterium.
Groetjes
Mathy (die vanavond weer heeft staan klooien om "de groene" op z'n plek te krijgen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2021 09:54 #1464827
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic geen idee of er
geen idee of er kwaliteitsverschil is. Ze lijken me beiden wel prima. Die van Skandix lijkt me iets handiger beet te pakken omdat er 1 grote greep bovenop zit.
Ik heb een soortgelijke dop op mijn 940. Een sleuteltje is inderdaad wel een prettig idee.
Ik heb een soortgelijke dop op mijn 940. Een sleuteltje is inderdaad wel een prettig idee.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
08-01-2021 10:48 #1464830
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Dat sleuteltje is mij juist
Dat sleuteltje is mij juist een doorn in het oog.
Weer een extra sleutel aan de al veel te grote sleutelbos.
En tegen diefstal van het zwarte goud hoef je ook niet te doen, want met een beetje geweld is die dop er zo af... alsnog benzine weg, met als bonus een bult extra schade.
Weer een extra sleutel aan de al veel te grote sleutelbos.
En tegen diefstal van het zwarte goud hoef je ook niet te doen, want met een beetje geweld is die dop er zo af... alsnog benzine weg, met als bonus een bult extra schade.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2021 11:49 #1464831
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofdieven houden niet
Brandstofdieven houden niet van lawaai.
Ik heb jaren geleden een originele bij de Volvo dealer besteld voor m'n V90 (die bleek zwart) en in m'n 940 zit zelfs een metalen (geen idee waar die vandaan komt). Beiden vergelijkbaar met de afbeelding van Skandix qua handgreep en ook de prijs was meen ik niet om van te schrikken. De sleutel van Skandix vind ik mooier. Omdat je bij het van slot draaien de tankdop vast moet houden omdat de dop anders meedraait met het sleuteltje, zou ik nu die van Estate service opteren, maar dat heb ik niet getest. Die van Estate servie lijkt een andere rand te hebben zodat je hem niet in het metalen deurtje kan hangen tijdens het tanken (lekker belangrijk...). Ik neem aan dat ze beiden passen en afsluiten maar je kan natuurlijk ook gewoon naar de dealer gaan.
Ik heb jaren geleden een originele bij de Volvo dealer besteld voor m'n V90 (die bleek zwart) en in m'n 940 zit zelfs een metalen (geen idee waar die vandaan komt). Beiden vergelijkbaar met de afbeelding van Skandix qua handgreep en ook de prijs was meen ik niet om van te schrikken. De sleutel van Skandix vind ik mooier. Omdat je bij het van slot draaien de tankdop vast moet houden omdat de dop anders meedraait met het sleuteltje, zou ik nu die van Estate service opteren, maar dat heb ik niet getest. Die van Estate servie lijkt een andere rand te hebben zodat je hem niet in het metalen deurtje kan hangen tijdens het tanken (lekker belangrijk...). Ik neem aan dat ze beiden passen en afsluiten maar je kan natuurlijk ook gewoon naar de dealer gaan.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-01-2021 13:55 #1464833
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Brandstof uit een Volvo hevelen?
Is het een van jullie wel eens gelukt, mij in ieder geval niet toen ik de tank leeg wilde halen voor werkzaamheden, er zit een goed werkende blokkering in de hals.
Ik heb geen slot en ook nooit gehad, Auto staat altijd op straat en nog nooit brandstof gemist.
Groet reinier
Ik heb geen slot en ook nooit gehad, Auto staat altijd op straat en nog nooit brandstof gemist.
Groet reinier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2021 15:17 #1464834
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb dat nog nooit
ik heb dat nog nooit geprobeerd maar ik hoop dat het slotje en niet zomaar kunnen opendraaien tot gevolg heeft dat ze het niet proberen. In de straat (Utr) is er in het verleden bij anderen wel brandstof ontvreemd en naar aanleiding daarvan heb ik ooit de dop maar vervangen. Geen idee of het daadwerkelijk effect heeft gehad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2021 17:43 #1464838
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eruit of erin.
Brandstof eruit of ongewenste zooi erin... Slotje geeft toch wel een prettig gevoel.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2021 01:18 #1464862
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Sleutel kwijt?
Uitboren van de cilinder met een kobaltboor wil wel eens helpen... Of de truc met metaalstrips (Youtube)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2021 20:54 #1464875
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Estate Services
Hallo Volvisti
Het is die van Estate Services geworden. M'n auto was ook toe aan nieuwe ruitenwissers en omdat ik de ruitenkrabber die ik al eerder bij hun besteld heb nergens meer kan vinden, heb ik ook maar gelijk een fles ruitontdooier besteld.
groetjes
Mathy
Het is die van Estate Services geworden. M'n auto was ook toe aan nieuwe ruitenwissers en omdat ik de ruitenkrabber die ik al eerder bij hun besteld heb nergens meer kan vinden, heb ik ook maar gelijk een fles ruitontdooier besteld.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2021 22:06 #1464880
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Metaal
Slurpje heeft een orginele metalen dop met sleutel die er toen bij geleverd werd in 1982.
Moderators: Jerry Stam