Hoezo kan een volvo geen gevoel hebben?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2020 14:36 #1109925
door V700 register
Hoezo kan een volvo geen gevoel hebben? is gemaakt door V700 register
De V70 staat in de garage voor achterstallig én preventief onderhoud, dus ik rijd nog even in de Stoere Gozert, de 945.
Gisteren was waarschijnlijk de laatste grote rit, even op en neer naar Ede. Alles ging soepel, en ik verwonderde me over het gemak en comfort van de 940. Zo anders dan de xc.
Op de A1 knipperde ik naar iemand dat hij kon invoegen, viel de radio uit. Nooit eerder gebeurd, een van de laatste puntjes van zorg voor de overdracht. Dácht ik.
Bij Hoenderloo verkeerd gereden, dus op een zijweggetje in z'n achteruit. Opeens doodse stilte. Nou ja, afgezien van wat getik van miezerende regendruppels. Even gewacht, nog een keer, het lukte weer. Tot ik even groot licht aantikte.
Da's te riskant om verder te rijden, dus de wegenwacht gebeld. Na een half uurtje kwam de reparateur, hoorde mijn verhaal aan en ging wat uitproberen. Startkabels op de accu werkte niet, op een ander punt de massa en starten maar.
Kortom, de massakabel bij de accu was niet fris meer. Losmaken, schoonmaken van de kabel in de klem én van de accukabel- en pool, en alles werkte weer.
's-Avonds geluk gehad doordat ik vroeg ben weggegaan en daardoor een blokkade miste die een half uur nadat ik er was gevormd werd op de A28.
De humor? Ik had de SG net een week of zo, en de auto viel stil. Gasinbouwer had een massakabeltje vergeten. Ik vind dat humor van een trouwe volvo
Gisteren was waarschijnlijk de laatste grote rit, even op en neer naar Ede. Alles ging soepel, en ik verwonderde me over het gemak en comfort van de 940. Zo anders dan de xc.
Op de A1 knipperde ik naar iemand dat hij kon invoegen, viel de radio uit. Nooit eerder gebeurd, een van de laatste puntjes van zorg voor de overdracht. Dácht ik.
Bij Hoenderloo verkeerd gereden, dus op een zijweggetje in z'n achteruit. Opeens doodse stilte. Nou ja, afgezien van wat getik van miezerende regendruppels. Even gewacht, nog een keer, het lukte weer. Tot ik even groot licht aantikte.
Da's te riskant om verder te rijden, dus de wegenwacht gebeld. Na een half uurtje kwam de reparateur, hoorde mijn verhaal aan en ging wat uitproberen. Startkabels op de accu werkte niet, op een ander punt de massa en starten maar.
Kortom, de massakabel bij de accu was niet fris meer. Losmaken, schoonmaken van de kabel in de klem én van de accukabel- en pool, en alles werkte weer.
's-Avonds geluk gehad doordat ik vroeg ben weggegaan en daardoor een blokkade miste die een half uur nadat ik er was gevormd werd op de A28.
De humor? Ik had de SG net een week of zo, en de auto viel stil. Gasinbouwer had een massakabeltje vergeten. Ik vind dat humor van een trouwe volvo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2020 15:43 #1461745
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vertel
Vertel mij wat. Onze auto,s "weten"wanneer er vakantiegeld binnen is gekomen.Het zijn gelukkig altijd maar klein dingen maar toch,...
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2020 21:56 #1461769
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic ....kleine dingen
Totdat je denkt op een 80 weg "Wat is dat plotselinge getik?", hem langs de kant zet en denkt...hmm dat klinkt niet best.
Afgelopen weekend is er waarschijnlijk een drijfstanglager kapoet gegaan bij m'n 940 :'(, na 580.000km dat dan wel.
Afgelopen weekend is er waarschijnlijk een drijfstanglager kapoet gegaan bij m'n 940 :'(, na 580.000km dat dan wel.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2020 08:43 #1461772
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Herkenbaarijn 960 al na 300
Herkenbaarijn 960 al na 300.000 km (op de motor, de koets had meer gelopen).
Als je er snel bij bent, kan het in zoverre meevallen dat je er misschien met nieuwe lagers vanaf komt, maar hoe dan ook moet de hele motor open.
Was het sluipend, dan komt ook uitboren, overmaat zuigers en dergelijke om de hoek kijken. Of een ander blok, want dat is dan al snel goedkoper.
Als je er snel bij bent, kan het in zoverre meevallen dat je er misschien met nieuwe lagers vanaf komt, maar hoe dan ook moet de hele motor open.
Was het sluipend, dan komt ook uitboren, overmaat zuigers en dergelijke om de hoek kijken. Of een ander blok, want dat is dan al snel goedkoper.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2020 19:16 #1461823
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Maar
wees blij dat je Volvo dat van dat vakantiegeld door heeft, toch ?
Want dan kan je het betalen. Is toch lief van je Volvo zou ik zeggen.
Want dan kan je het betalen. Is toch lief van je Volvo zou ik zeggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2020 17:43 #1461840
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Maar hij verteld het ook ook naar de Peugeot 205.

Moderators: Jerry Stam