Midlifcrisis! een V70XC gekocht. Nu met foto's.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2020 16:30 #1109822
door V700 register
Midlifcrisis! een V70XC gekocht. Nu met foto's. is gemaakt door V700 register
Tja, en dan heb je opeens een V70xc gekocht. Voelt wel een beetje raar om een redelijk ingewerkte 940 aan de kant te zetten maar soms is gezond verstand "even vissen".
Is het onverstandig? Waarschijnlijk. Komen er kosten aan: Zal helaas onvermijdelijk zijn. Fun factor? Tot die kosten knap hoog
Om te voorkomen dat het meteen fout gaat heb ik Katrinus er nog wel even naar laten kijken en daar hoorde ik, net als op het V70 forum, dat dit niet de meest sterke volvo's zijn. Maar hij is gaaf om te zien, klinkt af en toe als een chagrijinge beer die door een wesp uit z'n winterslaap is gepeuterd en ach, laat mij met 63 ook een keertje midlifecrisis spelen.
De kleine geweldenaar gaat waarschijnlijk in de schorsing, enerzijds omdat een nieuwe auto altijd wel een uitdaging is en anderzijds ik 'm niet voor een appel en ei ga verpatsen. Volgende week vrijdag haal ik de XC op, zit er een verse APK op en de nodige nieuwe onderdelen en vloeistoffen in.
Het is modelreeks 2001-2007, en dan het eerste jaar dus.
Is het onverstandig? Waarschijnlijk. Komen er kosten aan: Zal helaas onvermijdelijk zijn. Fun factor? Tot die kosten knap hoog

Om te voorkomen dat het meteen fout gaat heb ik Katrinus er nog wel even naar laten kijken en daar hoorde ik, net als op het V70 forum, dat dit niet de meest sterke volvo's zijn. Maar hij is gaaf om te zien, klinkt af en toe als een chagrijinge beer die door een wesp uit z'n winterslaap is gepeuterd en ach, laat mij met 63 ook een keertje midlifecrisis spelen.
De kleine geweldenaar gaat waarschijnlijk in de schorsing, enerzijds omdat een nieuwe auto altijd wel een uitdaging is en anderzijds ik 'm niet voor een appel en ei ga verpatsen. Volgende week vrijdag haal ik de XC op, zit er een verse APK op en de nodige nieuwe onderdelen en vloeistoffen in.
Het is modelreeks 2001-2007, en dan het eerste jaar dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2020 19:13 #1460792
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Gefeliciteerd!
Met de aankoop.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2020 20:59 #1460796
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Van harte. Een XC rijdt
Van harte. Een XC rijdt zeeeeer prettig!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2020 00:30 #1460802
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Foto bij?
Hallo JohnPeter
Het mag dan wel geen 7/900 zijn, maar we willen natuurlijk toch foto's zien.
groetjes
Mathy
Het mag dan wel geen 7/900 zijn, maar we willen natuurlijk toch foto's zien.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2020 15:29 #1460832
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van harte gefeliciteerd. Ik
Van harte gefeliciteerd. Ik ben benieuwd of en hoe de overstap bevalt.
Is dit de XC uitvoering van de eerste generatie V70 (evolutie van de 850) of van de tweede generatie?
(een foto beantwoord waarschijnlijk op voorhand heel veel vragen die je ongetwijfeld gaat krijgen
)
Is dit de XC uitvoering van de eerste generatie V70 (evolutie van de 850) of van de tweede generatie?
(een foto beantwoord waarschijnlijk op voorhand heel veel vragen die je ongetwijfeld gaat krijgen

- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2020 11:12 #1460882
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Overloper!
Overloper!
Veel rijplezier gewenst! Een Phase3 zal ongetwijfeld heel fijn rijden. En de XC is maar in 1 opzicht minder sterk dan een normale uitvoering: de tussenbak. Als het moet, kan die er tussenuit en houd je een 'normale' voorwielaangedreven V70 over, want reparatie is kostbaarder dan je waarschijnlijk wilt betalen... Met een normale, rustige rijstijl zal het allemaal wel meevallen. Wel altijd rondom banden tegelijk vervangen, en af en toe voor-achter wisselen zodat je zo min mogelijk verschil in afrolomtrek houdt.
Veel rijplezier gewenst! Een Phase3 zal ongetwijfeld heel fijn rijden. En de XC is maar in 1 opzicht minder sterk dan een normale uitvoering: de tussenbak. Als het moet, kan die er tussenuit en houd je een 'normale' voorwielaangedreven V70 over, want reparatie is kostbaarder dan je waarschijnlijk wilt betalen... Met een normale, rustige rijstijl zal het allemaal wel meevallen. Wel altijd rondom banden tegelijk vervangen, en af en toe voor-achter wisselen zodat je zo min mogelijk verschil in afrolomtrek houdt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2020 17:07 #1460892
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De (sier/stoot)strip op de
De (sier/stoot)strip op de achterzijruit met die brede c-stijl; briljant detail blijf ik het vinden van dit XC model.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2020 02:39 #1460984
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Precies wat Willem zegt
Achtergrondartikel erbij:
nordicar.nl/service-en-onderhoud/awd-onderhoud.html
Als je niet offroad rijdt zou ik er een voorwielaandrijver van maken.
Want met een standaard 95/5 verdeling van de aandrijving voor/achter kan je er op wachten dat je voorbanden sneller slijten dan de achterbanden.
En verschil in wielomtrek gaat wringen in de aandrijving met mogelijke schade.
Dus wel zorg aan besteden en inderdaad af en toe wielen wisselen en bij vervanging van een lekke band door een nieuwe afhankelijk vd slijtage meteen de andere band op dezelfde as ook vervangen en als je pech hebt alle vier (maar das was je er waarschijnlijk toch al aan toe)
Qua looks, smaken verschillen natuurlijk.
Het woord geniaal komt niet echt bij mij op als ik naar die C stijlen kijk.
Maar er is er maar 1 die hem mooi hoeft te vinden natuurlijk en dat is de eigenaar himself.
nordicar.nl/service-en-onderhoud/awd-onderhoud.html
Als je niet offroad rijdt zou ik er een voorwielaandrijver van maken.
Want met een standaard 95/5 verdeling van de aandrijving voor/achter kan je er op wachten dat je voorbanden sneller slijten dan de achterbanden.
En verschil in wielomtrek gaat wringen in de aandrijving met mogelijke schade.
Dus wel zorg aan besteden en inderdaad af en toe wielen wisselen en bij vervanging van een lekke band door een nieuwe afhankelijk vd slijtage meteen de andere band op dezelfde as ook vervangen en als je pech hebt alle vier (maar das was je er waarschijnlijk toch al aan toe)
Qua looks, smaken verschillen natuurlijk.
Het woord geniaal komt niet echt bij mij op als ik naar die C stijlen kijk.
Maar er is er maar 1 die hem mooi hoeft te vinden natuurlijk en dat is de eigenaar himself.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2020 07:46 #1460985
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Heb twee XC70’s gehad (het
Heb twee XC70’s gehad (het classic model). Daar heeft de AWD nooit problemen gegeven. Wel altijd aandacht gehad voor gelijkmatige slijtage van de banden.
Dus om er nu direct een voorwielaandrijver van te maken als het goed werkt, lijkt me nogal overdreven.
Dus om er nu direct een voorwielaandrijver van te maken als het goed werkt, lijkt me nogal overdreven.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2020 10:41 #1460989
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Mij niet.
Maar goed , ik vind een AWD in Nederland eigenlijk al een overdreven iets.
Dus da's vast al bevooroordeeld ten aanzien van deze aandrijftechniek.
Geef ik eerlijk toe.
Hopelijk rijdt JP er vele veilige en prettige km's mee zonder problemen.
Dus da's vast al bevooroordeeld ten aanzien van deze aandrijftechniek.
Geef ik eerlijk toe.

Hopelijk rijdt JP er vele veilige en prettige km's mee zonder problemen.
Moderators: Jerry Stam