1500 km verder met de 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2020 16:24 #1109615 door V700 register
1500 km verder met de 940 is gemaakt door V700 register
Inmiddels ben ik alweer 1500 km verder met de blauwe 940.

Ik heb er onlangs dus de rubbers van de voorwielophanging van vervangen, nèt nadat de koppakking eruit plofte, die inmiddels ook gefixt is.
Nieuwe Android dubbel DIN erin gezet, 4G-onboard, en sinds vandaag een 1080p HD dashcam. Precies achter de spiegel, zie je niks van.

Alle remmen rondom nagekeken en gangbaar gemaakt waar nodig, blokken voor vervangen, schijven staan nog op de planning. (eerst eens kijken of ik ze nog recht kan remmen, zeg maar...;-) )

Laatste paar dagen een poging gedaan lekkages in druk/vacuum op te sporen die zich openbaarden toen de turbo zijn werk ging doen.
Na vervanging van een hele rits koppelstukjes die veel te los zaten en een drietal slangetjes die gescheurd waren, dacht ik dat ik er was.

Dus, ik had een MBC besteld, met een bandenpomp op 0.6 bar gezet en erin geschroefd.
De turbodrukmeter (die sinds een paar weken in de toerenteller zit) gaf al aan dat er max 0,15bar op stond, dus verbeteren moest het zeker.

En dat deed het ook en hoe! Man, wat een verschil, nu weet ik weer waarom ik juist die B230FK met verhoogde turbodruk wilde!

........tot 500 meter verder de slang van de CIS-klep af plofte met slangenklem en al.
Enfin, weer erop gezet.
Vrijdagavond hele systeem onder druk proberen te zetten. De slang van de intercooler-aanvoerleiding eraf gehaald en 0,8 bar op gezet.......en het bleef maar sissen.
Nog een tweetal koppelstukjes vervangen, ik vermoed dat de intercooler iets lekt, maar de grootste lek zat in de slang van inlaat naar CIS-klep.
Die zat nog net tegen elkaar bij onderdruk, maar met het minste overdruk, blies het eruit.
(Déjà vu, voor degenen die dat nog weten, met mijn vorige 940 op de belgische snelweg....)

Vervolgens toch ook maar even mijn koelsysteem onder druk gezet en dat leek allemaal prima, tot.....poef!, bovenste radiatorslang afgescheurd aan de verkeerde kant van de slangenklem.
Nou ja, beter nu, dan met 130 op de snelweg. Dus slang vervangen en weer afgevuld.

Anyway, beide dus gefixt, huiswaarts gereden en alles bleef heel met 0.55bar max. en dus grofweg een pk of 35 meer dan toen ik hem kocht, ook lekker.
Roodgloeiende turbo, dat wel, en als ik niet door de hitte mijn voorhoofd zou verschroeien, zou ik er mijn peuk aan aan kunnen steken.
Op zoek naar een nieuw turbinehuis, deze zit helaas een scheur in.

............we komen er wel......goed werk heeft tijd nodig..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2020 08:51 #1459783 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Goed bezig!
Goed bezig!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2020 21:20 #1459950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbine huizen zit in bijna
Turbine huizen zit in bijna allemaal een scheur in Bas, worden ze heet dan dichten ze vanzelf, of de scheur moet "huge" zijn natuurlijk. Hoe heb je het geconstateerd en heb je misschien een foto?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2020 16:20 #1460055 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geconstateerd?
@Dronten: Zoals je wellicht nog weet, ben ik niet al te bang met turbo's en heb de mijne al volledig gedemonteerd in losse delen op de werkbank gehad.
Het turbinehuis met de grootste scheur (je kon er een boek door lezen) weggegooid en er eentje met een kleinere in terug gezet.
Dit, omdat ik niks anders had en toch weer naar huis moest.
Ik ben nog op zoek naar een hele (en ja, die zijn er echt wel) maar dan eentje op een iets grotere turbo als dat kan.
Vanzelf dichtende scheuren heb ik nog niet meegemaakt....

Ik overweeg ook gewoon een nieuwe te kopen, kosten ook niet de wereld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2020 21:16 #1460087 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met dichtende scheuren bedoel
Met dichtende scheuren bedoel ik dat ijzer uitzet bij hitte. Zelfde probleem met 90+ uitlaatspruitstukken, allemaal gescheurd maar als de motor warm is trekken ze dicht.

Andere turbo zou ik op zoek gaan naar een 15G of iets nieuws bestellen (revisieset) op Kinugawa, dat ken je al volgens mij:

shopping.kinugawaturbo.com/

Cheers... Chilm

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC