Vaartland Zwolle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2019 20:48 #1109209
door V700 register
Vaartland Zwolle is gemaakt door V700 register
Collega's,
Wie kent Vaartland in Zwolle. Ervaringen mee? Daar staat een bijzonder mooi exemplaar te koop: www.vaartland.nl/occasion/bmw/z4/roadste...oungtimer/06-LT-VH#/
Wie kent Vaartland in Zwolle. Ervaringen mee? Daar staat een bijzonder mooi exemplaar te koop: www.vaartland.nl/occasion/bmw/z4/roadste...oungtimer/06-LT-VH#/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2019 21:46 #1457290
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Jammer, geen rood interieur :
Jammer, geen rood interieur 
Verder prachtig. Geen ervaring met Vaartland.

Verder prachtig. Geen ervaring met Vaartland.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2019 23:39 #1457294
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Da's een
groot bedrijf, even gekeken op hun site. Wel 907 occasions in het aanbod,
Gemiddelde klantenwaardering een 7,6.
Maar ja dat zijn dingen die je al wist natuurlijk. Geen ervaring mee.
Zo te zien zijn ze geen Bovag bedrijf en hanteren ze een autotrust-garantie, (maar dat is een garantie-verzekering, denk een eigen formule) Ik zou goed uitzoeken wat die wel en niet dekt.
Gemiddelde klantenwaardering een 7,6.
Maar ja dat zijn dingen die je al wist natuurlijk. Geen ervaring mee.
Zo te zien zijn ze geen Bovag bedrijf en hanteren ze een autotrust-garantie, (maar dat is een garantie-verzekering, denk een eigen formule) Ik zou goed uitzoeken wat die wel en niet dekt.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2019 23:22 #1457311
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ooit bij een Vaartland
Ooit bij een Vaartland vestiging geweest met interesse voor een BMW 5-serie. Om een proefrit te maken moest ik eerst een principe-koopcontract ondertekenen, waar ik alleen onderuit kwam als er erkend iets aan de auto zou mankeren.
Nou... doei dus, want er zijn genoeg handelaren die normaal werken. En zo speciaal was die E34 echt niet.
Nou... doei dus, want er zijn genoeg handelaren die normaal werken. En zo speciaal was die E34 echt niet.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2019 01:29 #1457317
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Wat zeg je nu dan ?
Een BMW ?
Ok. On topic.
Nee dat zijn geen fijne praktijken. Levert een rare kip-ei situatie op.
Ik denk dat ze dit doen om alleen serieuze kopers over te houden maar een serieuze koper koopt juist geen auto zonder proefrit.
Tsja. Wat krijg je dan . De op proefritjes beluste niet kopers druipen af maar de serieuze aspirant kopers ook. Toch bijzonder dat ze 4000 auto's per jaar verkopen.
Zegt wel wat over hoe sommige mensen een auto kopen.
Ok. On topic.
Nee dat zijn geen fijne praktijken. Levert een rare kip-ei situatie op.
Ik denk dat ze dit doen om alleen serieuze kopers over te houden maar een serieuze koper koopt juist geen auto zonder proefrit.
Tsja. Wat krijg je dan . De op proefritjes beluste niet kopers druipen af maar de serieuze aspirant kopers ook. Toch bijzonder dat ze 4000 auto's per jaar verkopen.
Zegt wel wat over hoe sommige mensen een auto kopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2019 16:37 #1457323
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat verder gekeken..
Proefrit: 250 euro vooruit
Proefreis: Binnen 2 weken of 500 km kun je da auto teruggeven, daarvoor krijg je een voorstel...
Niet mijn manier van een auto kopen, en in de loop der jaren zijn dat er best wel wat geweest, bij dealers, occasionhandel en particulieren, maar niet zo. Dan maar een OV kaart
Proefreis: Binnen 2 weken of 500 km kun je da auto teruggeven, daarvoor krijg je een voorstel...
Niet mijn manier van een auto kopen, en in de loop der jaren zijn dat er best wel wat geweest, bij dealers, occasionhandel en particulieren, maar niet zo. Dan maar een OV kaart

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2019 23:04 #1457330
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geweest
In Zwolle, vriendelijke gast, legde de spelregels uit, vaste prijs, garantie, dat soort dingen. En als ik dat ok vond – niets ondetekenen of zo – dan proefrit.
Proefgereden, want ik vind het prima dat hij spelregels hanteert. Niet gezegd dat ik me eraan ga houden.
Auto had wat verborgen gebreken en rood acculampje in het dashboard.
Ze zijn auto doorverkopers, geen garagebedrijf. Leuke gast, maar daar ga ik geen auto kopen.
Proefgereden, want ik vind het prima dat hij spelregels hanteert. Niet gezegd dat ik me eraan ga houden.
Auto had wat verborgen gebreken en rood acculampje in het dashboard.
Ze zijn auto doorverkopers, geen garagebedrijf. Leuke gast, maar daar ga ik geen auto kopen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2019 16:51 #1457338
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kijk, dan zijn ze inderdaad
Kijk, dan zijn ze inderdaad van eerdere spelregels teruggekomen. Dat je alleen een proefrit wilt bij serieuze klanten is niet meer dan redelijk tenslotte.
En binnen de huidige spelregels is er tenminste ruimte om dat te doen, en toch geen koop te sluiten als de auto niet in orde is. Dat gevoel had ik indertijd niet; misschien is dat ook per vestiging anders.
En binnen de huidige spelregels is er tenminste ruimte om dat te doen, en toch geen koop te sluiten als de auto niet in orde is. Dat gevoel had ik indertijd niet; misschien is dat ook per vestiging anders.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2019 23:32 #1457371
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Proefrit is proefrit
Een proefrit dient om te kijken of de wagen bevalt en of er geen gebreken aan het daglicht komen. Dus geen proefrit? Jammer meneer, dan platvoeten krijgen of spruitjes gaan ruiken.
Natuurlijk mag je alleen serieuze klanten een proefrit laten maken. Helaas is een serieuze klant pas serieus wanneer deze de proefrit heeft gemaakt en tot een oordeel is gekomen.
Sommige mensen denken erg raar. Ik ging ooit naar een wagen kijken. De verkoper zei dat hij de prijs had bepaald op 2700 gulden (zo lang geleden alweer..). Ik zei dat dit wel leuk en aardig klonk, maar dat ik de prijs bepaalde, en dat was 2000 gulden. "Nee hoor" , zei de verkoper. Ik haalde de schouders op: "Denkfout, ik ben degene die de portemonnee open maakt en bepaalt of er gekocht wordt. Simpel toch.? " En ik zei goedendag.
Ik was de deur nog niet uit toen de man vroeg of er geen deal te maken was. "Nu niet meer" zei ik. De man haalde even berustend de schouders op. "Oké, 2000. " En zo was ik een wagen rijker die mij na de grote beurt die deze nodig had netjes 2 1/2 jaar zijn baasje zonder mankeren diende. En die bij verkoop nog 1000 piek opbracht. Overigens nog in prima staat.
Gewoon niet zeuren, maar de poot stijf houden. Niet akkoord? Dan niet.
Natuurlijk mag je alleen serieuze klanten een proefrit laten maken. Helaas is een serieuze klant pas serieus wanneer deze de proefrit heeft gemaakt en tot een oordeel is gekomen.
Sommige mensen denken erg raar. Ik ging ooit naar een wagen kijken. De verkoper zei dat hij de prijs had bepaald op 2700 gulden (zo lang geleden alweer..). Ik zei dat dit wel leuk en aardig klonk, maar dat ik de prijs bepaalde, en dat was 2000 gulden. "Nee hoor" , zei de verkoper. Ik haalde de schouders op: "Denkfout, ik ben degene die de portemonnee open maakt en bepaalt of er gekocht wordt. Simpel toch.? " En ik zei goedendag.
Ik was de deur nog niet uit toen de man vroeg of er geen deal te maken was. "Nu niet meer" zei ik. De man haalde even berustend de schouders op. "Oké, 2000. " En zo was ik een wagen rijker die mij na de grote beurt die deze nodig had netjes 2 1/2 jaar zijn baasje zonder mankeren diende. En die bij verkoop nog 1000 piek opbracht. Overigens nog in prima staat.
Gewoon niet zeuren, maar de poot stijf houden. Niet akkoord? Dan niet.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2019 23:58 #1457385
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic haha
Mooi verhaal!
Ik zeg dan "Hoeveel vraagt u voor deze auto van 1500 euro ? "
Maar goed, De prijs die betaald word is de prijs die koper en verkoper samen bepaald hebben.
Ik zeg dan "Hoeveel vraagt u voor deze auto van 1500 euro ? "
Maar goed, De prijs die betaald word is de prijs die koper en verkoper samen bepaald hebben.
Moderators: Jerry Stam