Zeer zeldzaam beeld

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2019 13:41 #1109141 door V700 register
Zeer zeldzaam beeld is gemaakt door V700 register
Eega met de Volvo op pad. Na de lunchbij haar ouders startte de auto slecht en ging hij in noodloop. ANWB constateert een lekke band en een kapotte luchtmassameter. Tegelijkertijd en niks van gemerkt bij aankomst. De kans hierop is toch wel heel erg klein. Afijn, hel levert een zeldzame foto op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
22-09-2019 14:38 #1456711 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Kerbstone te hard gepakt?
Dan kan er verband zijn?

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2019 15:25 #1456712 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ja, die kerbstones blijven
Ja, die kerbstones blijven link als je met de 940 aan het scheuren bent. :-)
Het zijn in ieder geval makkelijke reparaties. Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2019 15:37 #1456716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toeval
Er bleek een schroef in de band te zitten. En de LMM heeft spontaan de geest gegeven. Een tijdje terug ging het ABS lampje branden en deed de cruise control het niet meer op precies hetzelfde moment. Ook hier heb ik lang gezocht naar verbanden die er dus niet zijn. Mijn 945 krijgt blijkbaar panne in tweevoud. Dat is ook waarom de ANWB er telkens niet uitkomt en de auto moet worden afgesleept.

Afijn, nu doet alles het weer. Lang leve de tweedehands onderdelen op internet.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2019 16:53 #1456717 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mooi dat het weer werkt.
Mooi dat het weer werkt. Jammer dat ie op een Mercedes stond. Alhoewel: dat zijn natuurlijk wel taxi’s!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2019 12:47 #1456742 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CC en ABS
Er is wel een directe relatie tussen die twee hoor.
1. Ze gebruiken allebei het toerensignaal van dezelfde sensor op de achteras (CC om snelheid te bepalen, ABS om toerental van beide achterwielen te vergelijken met voorwielen).
2. Als de remlichten niet branden, loopt er toch een kleine stroom door de lampjes. Die stroom wordt gestopt als de remlampjes bij het intrappen van het pedaal oplichten. Als dat kleine stroompje ontbreekt, dan werkt zowel de CC als ABS niet meer.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2019 01:37 #1456753 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dat verband is er inderdaad.
maar bij punt 2 zeg je dat dat kleine stroompje stopt (ontbreekt dus ) bij het indrukken van het pedaal en als dat kleine stroompje ontbreekt je ABS het niet doet. Dan heb je volgens die uitleg dus niets aan een ABS systeem.

Niet bedoeld om te verbeteren maar ter verduidelijking voor de lezer.
Als het stroompje in een niet rem-situatie al ontbreekt kan je dit soort symptomen krijgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2019 12:27 #1456792 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relatie cc en abs
Achterassensor is natuurlijk het eerste dat ik heb gecontroleerd, ik was op de hoogte van de relatie tussen ABS en CC. Vervolgens de achterlichtunits gecontroleerd, vooral op aarding. Alles ok, maar geen ABS en CC. Toen pedaalschakelaars gecheckt. Ook in orde. Daarna een half jaar maar zo gelaten, maar de CC miste ik wel.
Mijn ABS computer liet zich niet uitlezen bij Nordicar op een sleuteldag, dus toen wist ik nog steeds niks.
Daarna ben ik de ABS sensoren gaan controleren met Timen. Er bleek een kapotte sensor links voor te zijn. Nadat die vervangen was werkte het ABS weer.
Ik heb nog een tweedehands hendel voor de richtingaanwijzers met CC aansturing op de kop kunnen tikken op MP. Toen ik die vervangen had werkte de CC ook weer. Het waren dus toch twee problemen, onafhankelijk van elkaar ontstaan op hetzelfde moment.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC