foto's kijken

• Wim Pothoven
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2019 16:02 #1108600 door Wim Pothoven
foto's kijken is gemaakt door Wim Pothoven
met slecht weer blader je soms door wat bestanden. Vond nog wat plaatjes van m'n "Zweden-trip" in september vorig jaar. Zoals jullie zien mocht de baksteen niet mee naar binnen, maar mocht nog wel even voor de deur ..

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Maarrrr de trip was mooi, alleen al om de baksteen en de kilometers (totaal 2300)

Wim Pothoven/lid 1409
740 GL Blackline/ B23K/ M47/ Bj. 1989

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-01-2019 18:26 #1452573 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Same here
Hier ook Wim: Good memories aan de roadtrip naar het zonnige Z-Zweden van afgelopen zomer.
groet,
Pascal

[moderator: Foto's erbij geplakt]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2019 21:19 #1452604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijken naar jullie foto's
Kijken naar jullie foto's doet weer terugverlangen naar meer behagelijke temperaturen...

Hoewel de Volvo's het bij lage buitentemperaturen opvallend goed naar hun zin lijken te hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2021 08:30 #1465826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorbereiding..
Hallo Wim,

Hoe heb jij je auto voorbereid op een trip als deze? Ik ben ook van plan om naar Zweden te gaan met een kameraad binnenkort, nog tips om wat spullen mee te nemen als je bijvoorbeeld pech krijgt onderweg?
Het is en blijft een oude auto hoe goed hij ook loopt..

Ik zou ook graag wel wat dingen erover horen! Nog wat leuke sloperijen bezocht en was daar nog leuk spul te vinden voor een 740? Ik hoor het graag van je!

Groeten Tygo

• Wim Pothoven
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2021 16:16 #1465843 door Wim Pothoven
Beantwoord door Wim Pothoven in topic Zwedentrip
Hé Tygo,

Heb niets bijzonders mee gehad op onze trip naar Zweden, alleen het boordgereedschap. Waren ook maar van ma. middag tot do. middag (uit en thuis) weg. Wel een liter olie en liter koelvloeistof meegenomen. Wat mij zoveel vertrouwen gaf, was m'n reisgenoot. Een oud collega en gepensioneerd automonteur die in z'n vrije tijd nog steeds sleutelt en restaureert bij mijn eigen garage. Ex Volvo dealer, Autobedrijf Mensink in Denekamp. We hebben onderweg totaal geen problemen gekend, alleen de bestelling via terminal bij de grote M was een probleem. Ding was volledig en alléén in 't Zweeds, spraken we geen van beiden. Dat was dus wel even zweten... Bezoek aan Fabriek en Museum kostte ons een dag. De rest van de tijd toeristische routes genomen op heen- en terugreis. Vooral genoten van rijden in Zweden/Denemarken en Duitsland en natuurlijk de 740. Overnacht in hotels, een te korte maar mooie tijd gehad. Dus geen dealers/shops of andere adressen bezocht. Hebben wel afgesproken om de trip nog een keer te herhalen, maar dan wel op jacht te gaan naar "handels-adressen". Weet wel dat er enkele van onze mede-clubgenoten div. adressen kennen en bezocht hebben in de jacht naar onderdelen en accessoires. Wellicht leest nog iemand ons verhaal en helpt je op weg.

Groet Wim

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2021 16:22 #1465844 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk!
Ik ben ook van plan om met mijn kameraad een trip te maken naar zweden! Eerst was het idee om mee te doen met de carbage run maar het is veel gaver om rond te rijden met beide "waardige" volvo's. Mijn 740 en zijn s70 moeten dan naar Zweden zien te komen!
Ik neem inderdaad ook wel even wat olie en koelvloeistof mee voor het geval dat.

Groet Tygo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2021 16:36 #1465845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handig....
Op mijn trip naar de Noordkaap mee een litertje olie, ty-raps, ductape en slangenklemmen. Verder een beetje gereedschap als schroevendraaiers, tang, steeksleutels. Eigenlijk ligt dat altijd wel achterin. 7000 km, geen problemen.

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-03-2021 21:53 #1465848 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Precies
Als de Volvo het voor vertrek goed doet, is er geen reden om aanbrengen nemen dat hij je onderweg in de steek zal laten. Ik had in 2018 voor onze roadtrip door Z-Zweden , waar we het Volvo museum in Gothenburg wilden bezoeken, wat olie- koelvloeistof mee en een EHBV-schoenendoosje mee ( =Eerste Hulp Bij Volvo), daarin zaten: bougies en - bougiekabels, extra bobine, ijzerdraad, tie wraps, slangklem, paar relais en zekeringen en wat handgereedschap. Achteraf niets nodig gehad na 2800 km roadtrippen. Het is een erg mooi land , ik heb alle 200, 700/900 serie Volvo gefotografeerd en ga er zeker nog een keer naar toe met een Volvo. Bij de Biltema winkels kun je alles kopen voor je auto, leuk om eens binnen te snuffelen. Zelfs tijdens de terugreis 2,5 uur in de file stil gestaan op de A1 nabij Bremen waarbij de buitentemp meter 40 graden boven het zinderende asfalt aangaf, gaf de 940 geen krimp. Airco en radio aan, om ons heen meerdere moderne Audi’s langs de kant vd weg zien staan met pech/ hittestress, maar de blauwe baksteen gaf geen krimp (alleen een plasje condenswater vd airco op het wegdek). Het blok heeft geen klap verkeerd geslagen en er hoefde geen olie bijgevuld te worden. Kortom: Volvo’s zijn prima geschikt voor dergelijke roadtrips. Afgelopen zomer nogmaals zoiets gedaan, maar dan naar Normandië met het tentje achterin. Ze zijn er voor gemaakt.
Groet,
Pascal

[moderator: Foto's erbij geplakt]

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC