hellas 3003
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
11-12-2018 12:04 #1451391
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Kanjers
Met drie van die kanjers pal voor de grill, vraag ik me af in hoeverre dat de toevoer van voldoende koellucht mogelijk belemmert. Het staat inderdaad wel heel ’Zweeds‘ (lees: stoer). Enig idee hoeveel Lumen één zo’n lamp produceert? Doet me denken aan een ’gouwe ouwe’, de Cibié Oscar. Tegenwoordig geleverd met LED.
Adriaan
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2018 13:16 #1451393
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen probleem
De koeling levert geen probleem op. Zelfs afgelopen zomer niet, een Volvo heeft echt veel reserve wat dat betreft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2018 13:18 #1451394
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK
Ik heb het nu al jaren en bij de APK geen probleem zolang de middelste lamp maar niet brand. Overigens schakel ik deze lamp ook alleen maar in als ik in Zweden ben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2018 19:15 #1451398
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Indien...ooit
Als ik ooit zoiets wil dan graag zoals op onderstaande foto. 2 rechthoekige modellen gemonteerd onder de koplampen. Dit zou een klap licht kunnen geven op het wegdek..
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2018 01:10 #1451409
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dat laatste
mag dus niet met verstralers. Ook al staat het cool.
ZItten te ver van het normale grootlicht waardoor het niet meer als 1 lichtpunt gezien wordt.
Denk dat dat bedacht is door een of ander lichtpunt...
En inderdaad ik redeneerde vanuit de 740, die heeft geen geintegreerde verstralers waardoor je per saldo op meer lichtbronnen uit komt.
ZItten te ver van het normale grootlicht waardoor het niet meer als 1 lichtpunt gezien wordt.
Denk dat dat bedacht is door een of ander lichtpunt...
En inderdaad ik redeneerde vanuit de 740, die heeft geen geintegreerde verstralers waardoor je per saldo op meer lichtbronnen uit komt.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2018 11:40 #1451429
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De 740 is optioneel leverbaar
De 740 is optioneel leverbaar geweest met verstralers ipv mistlampen onder de bumper, dus lijkt het me stug dat dat niet mag. Bij een 940 mogelijk niet ivm het 4 lichtpunten verhaal.
Maar dat is ook helemaal niet erg: als je het wegdek wilt verlichten, moet je geen verstralers maar breedstralers hebben. Precies wat er onder een 740 oude neus, tussenneus en een 960-II mogelijk is. De mistlampen van een 940 zitten onzinnig hoog en zijn daardoor niet bruikbaar voor hun eigenlijke doel.
Maar dat is ook helemaal niet erg: als je het wegdek wilt verlichten, moet je geen verstralers maar breedstralers hebben. Precies wat er onder een 740 oude neus, tussenneus en een 960-II mogelijk is. De mistlampen van een 940 zitten onzinnig hoog en zijn daardoor niet bruikbaar voor hun eigenlijke doel.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2018 18:57 #1451450
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ik heb
de originele verstralers op mijn 740. En die zien er net zo uit als de verstralers op de foto in de accessoirefolder uit 1987. En die zitten boven op de bumper en niet eronder.
Maar misschien was er nog een andere variant ? of golden die keuringseisen toen nog niet. Actuele voertuigeisen zijn dat het niet mag.
Maar ben het met je eens dat het niet de beste plek is, Verstralers hoog monteren. Breedstralers laag.
Maar misschien was er nog een andere variant ? of golden die keuringseisen toen nog niet. Actuele voertuigeisen zijn dat het niet mag.
Maar ben het met je eens dat het niet de beste plek is, Verstralers hoog monteren. Breedstralers laag.
Moderators: Jerry Stam