Audio Volvo C70 opgelost topic mag weg .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2018 15:25 #1108361
door V700 register
Audio Volvo C70 opgelost topic mag weg . is gemaakt door V700 register
Hallo
Ik wou de buurman helpen met zijn autoradio .die in een c70 uit 2000 zit.
Er zit nu een aftermarket radio in en deze speelt wel goed maar ik mis wat.
Er zitten 2 luidspeakers in de deur en een tweeter in het dashboard .De Bass speaker onder in de deur doet niets.Ligt dat aan de "aansturing" van de aftermarket radio ?
Welke radio zou er eigenlijk in moeten zitten van Volvo een sc 900/901 ?
Tot zo ver........
Ik wou de buurman helpen met zijn autoradio .die in een c70 uit 2000 zit.
Er zit nu een aftermarket radio in en deze speelt wel goed maar ik mis wat.
Er zitten 2 luidspeakers in de deur en een tweeter in het dashboard .De Bass speaker onder in de deur doet niets.Ligt dat aan de "aansturing" van de aftermarket radio ?
Welke radio zou er eigenlijk in moeten zitten van Volvo een sc 900/901 ?
Tot zo ver........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2018 17:39 #1450063
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic In een C70 waren
In een C70 waren verschillende speaker-pakketten leverbaar, met of zonder losse eindversterkers. De radio zelf was daar vervolgens nog eens bij te kiezen, van goedkoop tot het topmodel.
Heb je een idee wat er precies voor audiopakket in dit exemplaar zit?
Heb je een idee wat er precies voor audiopakket in dit exemplaar zit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2018 13:58 #1450094
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee helaas
Er zit geen centerspeaker op het dashboard .
Twee Hoedenplank speakers achter (van Volvo)
2 tweeters in het dashboard ( 1 stuk)
2 Speakers in de deur
2 "bass" Speakers onder in de deur.( 1 stuk)
Ik zal eerst de 2 kapotte luidspeakers vervangen.
Wordt vervolgt.................
Twee Hoedenplank speakers achter (van Volvo)
2 tweeters in het dashboard ( 1 stuk)
2 Speakers in de deur
2 "bass" Speakers onder in de deur.( 1 stuk)
Ik zal eerst de 2 kapotte luidspeakers vervangen.
Wordt vervolgt.................
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2018 15:31 #1450097
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat is dan in elk geval niet
Dat is dan in elk geval niet het meest complete Dynaudio pakket: daarbij zou je ook de centerspeaker op het dashboard hebben.
De hoedeplankspeakers bestaan in high-end (met eigen eindversterkers) en in standaard. Die laatste zullen hier wel in zitten.
Zo'n systeem moet je kunnen aansturen met alle gebruikelijke volvo radio's met uitgangen voor vier versterkers. Ik zou er een mooie grijze dubbeldin bigfront in zetten: een SC900 of een SC805 bijvoorbeeld.
Zelf heb ik een zwarte SC801: die past ook maar kleurt niet. Heeft wel heel mooi geluid.
De hoedeplankspeakers bestaan in high-end (met eigen eindversterkers) en in standaard. Die laatste zullen hier wel in zitten.
Zo'n systeem moet je kunnen aansturen met alle gebruikelijke volvo radio's met uitgangen voor vier versterkers. Ik zou er een mooie grijze dubbeldin bigfront in zetten: een SC900 of een SC805 bijvoorbeeld.
Zelf heb ik een zwarte SC801: die past ook maar kleurt niet. Heeft wel heel mooi geluid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2018 11:49 #1450137
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic speakers
Die worden niet allemaal aangestuurd als je een aftermarket radio monteert,
plaats je een originele dubbeldin radio worden ze wel aangestuurd.
Waarbij hij het beste resultaat krijgt met een SC805 met opschrift premium sound,
Wil hij echt top geluid dan moet hij de centerspeaker monteren met het complete DIN audio pakket inc alle 4 versterkers dan heb je een goed geluid.
plaats je een originele dubbeldin radio worden ze wel aangestuurd.
Waarbij hij het beste resultaat krijgt met een SC805 met opschrift premium sound,
Wil hij echt top geluid dan moet hij de centerspeaker monteren met het complete DIN audio pakket inc alle 4 versterkers dan heb je een goed geluid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2018 20:27 #1450188
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic connector DIN Male
met tulpstekkers
Zou die passen op de JVC en zo de versterkers kunnen aansturen?
Zou die passen op de JVC en zo de versterkers kunnen aansturen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2018 18:53 #1450386
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic werk
Het is een werk maar wat je zou kunnen doen is kijken hoeveel wattage de versterkers hebben en dan gewoon aftermarket merken aanschaffen en monteren dan werkt het zeker, originele bedrading aanpassen zodat ze op die versterkers passen en je hebt versterkt geluid.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat als je de originele speakers met Volvo radio's en versterkers gebruikt het geluid voor de normale mens echt super mooi is.
Wil je met aftermarket spul super kwaliteit hebben zul je moeten investeren in degelijk goed spul, dus geen Aliexpres dingen maar een complete install van bv alpine/pioneer/jvc/harmankardon/jbl en ook daar heb je weer verschillende lagen in van kwaliteit.
Ik wil in de toekomst ook voor top geluid gaan maar dan ben je gewoon tussen de 600 en 1000 euro kwijt.
kost wat maar dan heb je wel een rijdende bioscoop of zoals de meesten het zeggen een rijdende discotheek waarvan het geluid op elkaar is afgestemd waardoor het spat zuiver klinkt en geen gekraak of iets in die geest.
Oja waar je vaak met een aftermarket radio ruis op de FM hebt heb je in 9 van de 10 gevallen geen ruis op de fm met een Volvo radio.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat als je de originele speakers met Volvo radio's en versterkers gebruikt het geluid voor de normale mens echt super mooi is.
Wil je met aftermarket spul super kwaliteit hebben zul je moeten investeren in degelijk goed spul, dus geen Aliexpres dingen maar een complete install van bv alpine/pioneer/jvc/harmankardon/jbl en ook daar heb je weer verschillende lagen in van kwaliteit.
Ik wil in de toekomst ook voor top geluid gaan maar dan ben je gewoon tussen de 600 en 1000 euro kwijt.
kost wat maar dan heb je wel een rijdende bioscoop of zoals de meesten het zeggen een rijdende discotheek waarvan het geluid op elkaar is afgestemd waardoor het spat zuiver klinkt en geen gekraak of iets in die geest.
Oja waar je vaak met een aftermarket radio ruis op de FM hebt heb je in 9 van de 10 gevallen geen ruis op de fm met een Volvo radio.
03-11-2018 09:25 #1450397
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Op het V70 forum is info te
Op het <a href="
www.volvov70forum.com/topic.php?t=9441
">V70 forum is info te vinden over de audio installatie die in de P2 modellen (S60, V70, S80) geleverd is. Het zou me verbazen als daar niets nuttigs tussen zit voor de C70.
Bij de S80 schijnen (t/m MY 2004) de tweeters in de voordeuren verlijmd te zitten en meteen al van de top range te zijn, geen flauw idee hoe dat bij de C70 is. Bij de S80 heb ik de instap hoedenplankspeakers los gekoppeld, de tweeter was te schel voor mijn oren. (Pijnlijk schel zelfs)
Bij de S80 schijnen (t/m MY 2004) de tweeters in de voordeuren verlijmd te zitten en meteen al van de top range te zijn, geen flauw idee hoe dat bij de C70 is. Bij de S80 heb ik de instap hoedenplankspeakers los gekoppeld, de tweeter was te schel voor mijn oren. (Pijnlijk schel zelfs)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Moderators: Jerry Stam