En dat vind ik dan weer raar.

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
08-10-2018 21:10 #1449620 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Demokraties
Demokratie wordt hier aangeroepen als een ontbrekende legitimiteit voor het beeindigen van het topic, notabene op verzoek van degene die het had geopend. Als we het forum demokraties willen runnen moet er dan worden gestemd over ieder topic dat op slot gaat? Of begonnen wordt?
Excuseert u mij maar voor mij is dit topic gepiep over gepiep geworden,met afen toe een sneer over het verleden. En eenieder kan weer het/een topic opnieuw beginnen. Als het over volvo's gaat ben ik een alles-eter. Anders probeer ik het vaak ongelezen door te scrollen, wat niet altijd lukt.
Ik stel voor: Ik begin het topic: Wat heb jij onlangs aan je Volvo gedaan? Mag
van ieder type zijn. Verder kunnen dr wel twintig andere onderwerpen worden begonnen. Van paravan tot peperclip. Ik gebruikte vroeger zelf altijd crepe tape, behalve als het vast moest blijven zitten dan nam ik een tie wrap.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2018 21:54 #1449624 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Nou
Is wel iets meer dan gepiep over gepiep .
Democratisch betekent niet altijd maar over alles stemmen, zeker niet en dat wordt ook niet voorgestaan. Het bestuur is democratisch gekozen (lijkt me) en daarmee gemandateerd door de leden tot het nemen van beslissingen naar beste eer en kunnen etc. Een topic zo snel sluiten is echter toch niet democratisch. Niet omdat er niet over gestemd is maar omdat het zo zonder hoor en wederhoor meteen gebeurd.
Dat valt ook binnen de term democratie. Een stem mag gehoord worden.

En is de stem van een topicstarter om een topic te sluiten alleen voldoende omdat hij het gestart had ? Ook dat is niet democratisch want het lijkt me niet dat alleen de TS daar de aangever voor kan zijn als er ook anderen gereageerd hebben en het daarmee een topic van allen is geworden.

Maar genoeg. Starten "wat heb jij onlangs aan je Volvo gedaan? " is wel een mooie doorstart. Goed initiatief.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2018 02:28 #1449632 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Ton, Volvisti

Ton schreef: "Wat mij ook verbaasde was de snelheid waarmee Mathy het topic op slot zette, eigenlijk zonder hoor en wederhoor, want er waren en zijn voor en tegens."

Jullie waren het er met drie man over eens dat het draadje dicht kon en omdat ik al langer die mening toegedaan was, heb ik jullie wens uitgevoerd. Dus om nu te gaan piepen dat iemand zich verbaast over de snelheid waarmee een draadje dicht gaat...

En zoals Reinier hierboven terecht al zegt, we gaan niet voor iedere scheet een discussie opstarten of er wel of niet actie ondernomen moet worden.

groetjes

Mathy

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2018 08:18 #1449639 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ok,
Het is maar hoe je het wilt Lezen Mathy, het ging uiteindelijk over het overwicht van de stukjes die Rene in dat topic plaatste, maar er stond ook meer in, dat is nu ook op slot.

En wat heb je vandaag aan jouw Volvo gedaan is per definitie een stuk beperkter dan Wat heb je vandaag gedaan.

Uit de reacties blijkt dat het topic wel gelezen werd.
Wat Jerry betreft kun je het draadje weer open zetten Mathy, het is aan jou.

Groeten,

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2018 16:10 #1449661 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Zoekfunctie
Ik kom er nu achter dat alle bijdragen in een gesloten topic ook niet meer via de zoekfunctie naar voren komen, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?

Ik wist dat Gerben ooit iets geplaatst had over een Albin scheepsmotor en kon het niet vinden, totdat ik het gesloten topic door zat te spitten.

Is dat eventueel aan te passen?

Groeten,

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2018 02:08 #1449673 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Ton

Het staat iedereen vrij om een nieuw draadje te openen.

Als de inhoud van het gesloten draadje niet meer gevonden wordt door de zoekfunctie, dan is dat een fout in de software of een fout in de instellingen. En dat kan alleen Oneshoe oplossen.

groetjes

Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2018 08:23 #1449709 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat verklaart wel een flink
Dat verklaart wel een flink deel van de werking van de kwijtmaak-functie. Want een zoekfunctie vind ik het niet echt, op dit forum.
Je kunt proberen via google te zoeken op specifiek dit forum: dat werkt vaak beter dan de lokale zoekfncties...

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2018 16:04 #1449729 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Zoekfunctie

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2018 20:37 #1449733 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar
Ik denk dat de meeste forum gebruikers de zoekfunctie wel weten te vinden Jerry.
Maar het gaat er om dat onderwerpen in het door Mathy onlangs gesloten topic niet meer gevonden worden door de zoekfunctie.
Zoek eens op Albin, dan krijg je één resultaat, dat niet in het gesloten topic voor komt.
Terwijl Gerben ook iets over Albin geplaatst heeft in het gesloten topic van Rene, Admiral forumnaam.
Die reactie van Gerben wordt niet getoond in de zoekresultaten.

Duidelijker kan ik het niet uitleggen.

Groeten,

Ton.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2018 22:44 #1449735 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Na overleg
Na overleg en ruggespraak gaat het oorspronkelijke topic weer open.

Met de volgende opmerkingen:
- Kletshoek is kletshoek. Je hoeft het niet te lezen
- Voor Volvo gerelateerde “klets” is er een apart topic
- De forumregels zijn uiteraard van toepassing

Dank voor jullie begrip

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC