Nieuwe sleutels!

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2018 12:19 #1107997 door Lex Stax
Nieuwe sleutels! is gemaakt door Lex Stax
Vandaag een setje nieuwe sleutels opgehaald bij de Volvo-dealer.
Bij mijn 940 (1995) zat maar 1 originele sleutel. De sleutel is zonder chip of afstandbediening.
Dat vind ik wat weinig. Vorig jaar twee sleutels goedkoop bij laten maken. Daarvan is inmiddels 1 sleutel zodanig getordeerd, dat ‘ie nauwelijks meer bruikbaar is. Waardeloos spul dus.

De dealer kan sleutels bij laten maken op basis van het chassisnummer. Nu heb ik dus een mooie set sleutels én de code voor de sleutels.

Kost wat, maar dan hebbie ook wat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2018 14:05 #1447085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kost dat dan?;)
Kost dat dan?;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2018 14:31 #1447086 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schoenmaker top!
Ik had ook maar één sleutel, de originele en die is ietsiepietsie getordeerd. Bij de dealer konden ze die ook wel bestellen, maar zou meer dan € 100 kosten. Ze adviseerden me om bij een specifieke schoenmaker langs te gaan die ook sleutels kan inleren. Supertip, want ik was voor € 35 klaar daar en de sleutel lijkt erg op origineel Volvo. Ammehoela dat ik dan meer dan € 100 bij de dealer neertel.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2018 17:38 #1447088 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ben heel erg tevreden over de
Ben heel erg tevreden over de goede service va de dealer. Graag spullen van een onbetwiste kwaliteit, ook al betaal je wat meer.
Maar goed, ieder zijn smaak.

Een schoenmaker maakt een kopie van een sleutel. De dealer levert complete nieuwe sleutels, zonder dat het een kopie is. Logisch dat dat wat meer kost. De komende 25 jaar ben ik klaar.
Met het vorige setje heb ik iets meer dan 1 jaar gedaan...

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-06-2018 23:21 #1447095 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Dat
Torderen hebben al die oude volvo sleutels. Mijn amazon combi van 66 had het ook en die sleutel had de reputatie te breken. Torderen kwam doordat het contactslot een mechanische verbinding had met de bobine. Veel draai weerstand dus. Ik heb er toentertijd een startknop in gezet.

Mijn 245 uit 1982 usa import met originele sleutels torderen ook net als mijn 945 uit 97.

Hoe het komt weet ik niet het zijn allemaal originele sleutels maar zo solide als de auto’s zijn zo zwak zijn eigenlijk de sleutels van volvo.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2018 11:25 #1447096 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De sleutels van een Amazon
De sleutels van een Amazon mogen eigenlijk de naam ‘sleutel’ niet hebben: erg dun metaal, niet te vergelijken met de 940-sleutels.
De originele sleutels van mijn 240 (1991) waren na 460.000 km nog goed. Blijkbaar zit er dus wel ontwikkeling in de kwaliteit.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2018 19:55 #1447099 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic De hals van
De amazon sleutel icm de mechanische bobine en contactslot is de boosdoener. Dat ze dunner zijn klopt maar dat waren al die sleutels in die tijd. Als ik de sleutel van mijn pa zijn fiat 850 vast heb denk ik rustig niet te fanatiek draaien want dan breekt ie.

Mijn 945 komt uit 97 en die is ook getordeerd dus die ontwikkeling in de kwaliteit na 1991 zie ik niet.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2018 22:05 #1447104 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Leg de sleutels naast elkaar
Leg de sleutels naast elkaar en zie de verschillen.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2018 23:06 #1447105 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Welke
Die van de amazon en de 945, of bedoel je wat anders. Ik begrijp uit jou verhaal dat er juist na 1991 betere sleutels zijn. Ik spreek dat tegen want mijn 97er 945 ook last heeft van torderende sleutels en die is jonger dan jou 240.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2018 12:03 #1447110 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Rooie Sien heeft zo te zien
Rooie Sien heeft zo te zien de originele sleutels nog, die na 7 ton wel een beetje meer afgerond zijn dan nieuwe... Niet duidelijk getordeerd overigens.
Ik vraag me af of je in zo'n geval beter af bent met kopie-sleutels of nieuwe volgens origineel model. Ik kan me voorstellen dat het contactslot ook op die sleutel is ingesleten, en de nieuwe dus erg hakerig zou worden.
Wat torderen betreft: gebeurt dat niet veel meer door het portierslot? En is de schijnbare verbetering na 1991 niet gewoon een kwestie van een werkende afstandsbediening?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC