Sleuteldag 24 maart 2018 Garage Bosscha te Langezwaag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2018 16:32 #1107697 door V700 register
Sleuteldag in Langezwaag was weer een groot succes, grote opkomst, ook veel belangstellende leden en koffiedrinkers.
Uitstekende Lunch verzorgd door Katrines en Familie.
Diverse werkzaamheden werden aangepakt, kleppen stellen, krukaspakking vernieuwen, olie verversen, Kabels vervangen.
Taxaties aan diverse voertuigen, voor verzekeringen.
Prima technische ondersteuning door Katrines en Henk.

Henk en Katrines bedankt voor jullie inzet, om er ook deze keer weer een succes van te maken.

Groet Mart, lidnummer.: 950.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2018 17:54 #1444852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ouderwets druk
En gezellig! Had ik toch bijna een v70 gekocht :)

Airco laten controleren met het nieuwe masjien, weet alleen niet of en hoeveel er bij moest maar het was gelukkig geen probleem!

Ook de lampjes in de klokkenwinkel branden weer, dat was een soort eigen werk maar met losmaak hulp van Katrinus.

Mannen - en directrice! - bedankt!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2018 19:17 #1444856 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ook voor mij een geslaagde,
Ook voor mij een geslaagde, en leerzame, dag. Eerst een klein klusje aan een 960 gedaan: de gordel was vastgelopen. Nadat dat verholpen was, heb ik geassisteerd met een distributieriemwissel bij een 940. Pas na de lunch was er een plekje voor mijn eigen S90 in de werkplaats, en heb ik ook daarbij een distributieriemwissel gedaan. Leuk om gelijk de grote verschillen tussen de twee motoren te zien bij deze klus die ik zelf ook voor het eerst deed!

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2018 23:08 #1444864 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Was weer gelsaagd
Het was weer een gezellige ochtend voor mij.

Her en der heb ik wat mensen kunnen helpen met wat electronica storingen.

Zo bij iemand de ZF naar AW71 wissel het relais mogen aansluiten zodat die naar huis kon rijden met werkende overdrive, bij iemand anders met een Diesel de mistlampen voor de derde keer hersteld (knipoog ;-) ) zodat ook weer goed werkt. Bij iemand anders nog een massa probleem van een achterlicht opgelost, was ook zomaar geklaard.

Verder was de lunch inderdaad weer zeeer goed verzorgd!

Tot de volgende keer.

Groeten,
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2018 09:03 #1444866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor het eerst en niet voor het laatst
Mijn handen zijn er nog rauw van, maar de nieuwe distributieriem draait als een tierelier. Met dank voor alle hulp! Genoten van de sfeer en de fantastische lokatie. Ik ben net lid, wist dus niet goed wat ik kon verwachten: het was hartstikke leuk. Plezierig is hoe ontspannen alles aangepakt wordt. Ook voor plotselinge ontdekkingen (bijv. een lek ergens waar we de schroeven nog konden aandraaien) is tijd. Al die kennis en kunde is voor een leek als ik ben goud waard. Ik hoop veel te leren en in de toekomst meer te kunnen bijdragen. Tot de volgende keer, Sara

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-03-2018 11:42 #1444868 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Top!
Het was afgelopen zaterdag weer ouderwets goed vertoeven bij Bosscha in Langezwaag. Zelf heb ik bij mijn auto de automaat bakolie vd AW71 ververst voor verse rode vloeistof. De achterremmen gangbaar gemaakt, de achterruit-wisser weer gerepareerd. Dit bleek een quick fix te zijn: Het motortje dat Henk voor de zekerheid meegenomen had bleek niet nodig te zijn, mijn motortje deed het nog wel, maar was losgetrild door het vele dichtslaan vd achterklep. De 3 schroeven aandraaien en de wisserarm weer afstellen was afdoende. Tot slot de winterbanden verwisseld voor de Auriga's met zomerbanden. Daarnaast veel gekletst, koffie gedronken, kennis gemaakt met het eerste vrouwelijk clublid die ik op een sleuteldag ben tegenkomen en genoten vd heerlijke lunch die de vrouw van Katrinus had bereid. Henk H. en Katrinus hadden de organisatie weer prima voor elkaar, waarvoor dank!
groet,
Pascal

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-03-2018 15:34 #1444869 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Sleutelmomentje ipv sleuteldag
Zaterdag even een sleutelmomentje gepakt, sleuteldag zit er helaas zelden in...
De achterklep zat scheef, en wel zo scheef dat deze mijn achterlichten dreigde te raken. Het was even zoeken om te vinden hoe deze af te stellen.

Logischerwijs eerst begonnen met het zoeken naar afstelmogelijkheden in de scharnieren, maar was er vlot achter dat dit niet mogelijk was.

1 korte blik op de beugel, zeg maar de beugel op de bumper waar het slot van de klep zich aan vast maakt, en de reden was duidelijk. Deze zat redelijk ver uit het midden.

Hoewel deze toch behoorlijk goed vast zat, is deze in de loop der tijd gaan schuiven. 2 grote torx-bouten iets los draaien, de beugel op het oog iets verschoven, vastdraaien en klaar is kees. Fluitje van een cent om een lange ergernis op te lossen...

Toen ik toch in de achterbak bezig was, gelijk maar de afdekklep boven het reservewiel (in mijn geval gastank) aan de onderzijde voorzien van +-15mm isolatiemateriaal (plakschuim). Nooit begrepen waarom Volvo hier standaard niets tegenaan heeft zitten. Ik moet zeggen dat dit al een aardig merkbaar verschil op leverde. Al hoewel er vast een groot deel van mijn tevredenheid toegeschreven kan worden aan het plecebo-want-ik-wil-zo-graag-dat-het-werkt-effect.

Zonder twijfel ben ik er in ieder geval van overtuigd dat het "iets" werkt, en het was wederom weer een "gratis-upgrade" want had het toch nog liggen.

Al met al in totaal nog geen half uur bezig geweest, maar in dat half uurtje de bolide toch weer ietsjes beter gemaakt dan deze al was :)

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2018 16:43 #1444870 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die ruimte telt natuurlijk
Die ruimte telt natuurlijk wel mee als laadruimte, dus alleen daarom is er al geen dikke laag schuim geplakt.
Verder heb je volgens mij bij montage van een tweede bankje helemaal geen ruimte voor extra isolatie...

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-03-2018 22:08 #1444877 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Excuses, zie dat ik per abuis
Excuses, zie dat ik per abuis het bericht onder de Sleuteldag geplaatst heb.
De bedoeling was deze onder "wat heb jij vandaag gedaan" te plaatsen.
Had denk ik iets te veel tabbladen open staan waardoor ik het overzicht verloren ben....

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2018 09:59 #1444903 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Weer zeer geslaagde dag.
Er was weer een grote opkomst, ook veel belangstellende leden voor even een bakje koffie en even keken hoe de sleutelaars het deden natuurlijk.

Katrinus en de catering weer bedankt voor de mogelijkheid dat wij hier weer mochten sleutelen.

Groeten Henk

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC