Kilometerstanden-topic 2018!
- V700 register
- Nieuw lid
-
En weer zonder herstelpunten APK tot eind februari 2019!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Hoe stel je op basis van deze drie kilometervermeldingen nu vast welke plek in de lijst dat betekent ?
Teller staat op 823.500 maar motor heeft 266.400 gedraaid. Kilometerstand vervanging motor is niet 697.400 want 823.500 - 266.400 is 557.100.
Waar komt 697.400 dan vandaan ? Tellerbakvervanging ?
En wat is het criterium hier ? Aantal kilometers op de teller ongeacht het aantal motoren ? of Het aantal kilometers met de originele motor ?
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-

Volgens mij hoort je eigen vermelding op nr 14 er niet meer in.
Auto is verkocht dus actuele kilometerstand weet je niet nu.
Ik doe alles om een plek te stijgen hè.
(valt niet op toch ?)
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Maar indd, zal binnenkort de lijst even wat opschonen.

Plek in de lijst wordt bepaald door de opgegeven km stand. Die kan ik niet controleren verder. Dat er een ander blok in zit is leuke info. Er kan best ook een entry in de lijst staan waarbij de motor ook vervangen is zonder dat we het weten.
Groeten,
Gerben
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
945: 16k
745: 200 of zo
Ik 7162 op Strava

60. 303.000 km, 940 1996 B230FK, automaat Malmö Adrian 01-01-2018
63. 280.000 km, 945 1998 B230FK, Limited Edition Adrian 01-01-2018
4. 650.000 km, 745 1991 D24, Adrian, 01-01-2018
Meerdere auto's en veel fietsen lijkt me prima voor de auto's.
Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Bij 560K is de motor vervangen, en bij 655K (pin me niet vast op een kilometer meer of minder) zijn motor, automaatbak en interieur gecombineerd met het koetswerk van een auto die toen 525K gelopen had omdat het blik van de auto waar alles in zat aardig krokant was geworden, vandaar. Ik had natuurlijk alleen de tellerstand (op dit moment 824986 km) kunnen opgeven en daarmee de eerste plaats kunnen bezetten, maar dat zou niet helemaal eerlijk zijn geweest. Daarom heb ik alle info gegeven en welke plaats op de ranglijst dat oplevert laat ik graag aan de beheerder van de lijst over.
Groeten,
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Tsja wat je dan hanteert aan kilometerstand , zeg het maar.
Vast meer dan ik

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
@Marc: Ik neem aan, dat bij die koetsvervanging ook de identiteit van de auto is gewisseld, dus dat je eigenlijk ' gewoon' een nieuwe motor in een koets met 525K hebt laten hangen. Dat zou betekenen dat je vanaf dat moment moet rekenen met de stand van die koets.Bij 560K is de motor vervangen, en bij 655K (pin me niet vast op een kilometer meer of minder) zijn motor, automaatbak en interieur gecombineerd met het koetswerk van een auto die toen 525K gelopen had omdat het blik van de auto waar alles in zat aardig krokant was geworden, vandaar.
Koets vervangen kan namelijk niet echt bij een 940, dat heet omkatten en is verboden... Daar wil jij vast niet mee rondrijden.