Redblock Diesel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2017 20:26 #1107292 door V700 register
Redblock Diesel is gemaakt door V700 register
Ik meen dat ik de opmerking "redblock diesel "op dit forum eens langs heb zien komen. En inderdaad, het bestaat: hier is ie, handige knooiert:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2017 21:04 #1442222 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Klopt
Heb hem een tijdje terug ook gezien, erg leuk! Staat ook mijn bucket list / to do list.

Leuk!

Groeten,
Gerben

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2017 23:03 #1442226 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic hier nog een
episode

Geen idee wat deze "Zweedse kik" allemaal zegt verder

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2017 07:23 #1442230 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar eh,
Ik wel, vandaag geen tijd, morgen nog een keer luisteren.

Groeten,

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2017 21:07 #1442263 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Dit valt echt in de categorie geknutsel in de schuur.
Hij had de motor een dag eerder al gestart maar toen ging de pomp achterop de dynamo olie lekken, hij zegt de vacuumpomp, ik weet niet of dat klopt, kan daar olie komen? Daarna een andere op de kop getikt die niet te monteren viel en later een elektrische gemonteerd.
Een hoop gedoe met de remmen, een kofferbak vol troep dat allemaal naar de stort gebracht moet worden.
Hij heeft er ook nog een soort voorverwarmer op gebouwd en een open luchtfilter geknutseld.
Maar uiteindelijk rijdt hij en heeft echt geen idee hoe lang het goed gaat, hij hoopt een kilometer of 10 te halen, komt duidelijk vacuum te kort, sturen en remmen gaat zwaar, maar hij heeft 60 kilometer probleemloos gereden, temperatuur bleef ook goed.
Wel een hoop rook uit de uitlaat, brandstofpomp staat vermoedelijk niet helemaal goed en uiteindelijk begint hij ook een duidelijke brandlucht te ruiken, maar hij rijdt.
Hij heeft wel een sleepkabel mee, dat wel.
Achteraf vond ik nog een eerder filmpje van zijn project, het idee is eigenlijk gebaseerd op de eerste Golf dieseltjes van Volkswagen uit de jaren 70, dat waren eigenlijk ook 1500 Passat benzine blokken.
Even Googelen op dieselpacko, hij heeft een hele rits filmpjes geplaatst.
Ik moet zeggen dat ik zijn uitleg op de eerste filmpjes wel veel duidelijker vind, veel technischer, dat blijkt ook wel uit de beelden, hij heeft bijvoorbeeld zelf voorkamers gemaakt.

Groeten,

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2017 10:12 #1442283 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Klopt
Ha Ton,

Zoiets had ik inderdaad ook al een beetje begrepen. Wel leuk dat er nog meer te vinden is.

Inderdaad zijn er ooit dynamo's geweest waarbij er ook een vacuümpomp achterop de dynamo zat. Best wel aparte constructie maar die kunnen zeker stuk en gaan lekken. Volgens mij hebben ze een eigen olie voorraadje maar ja de pomp gaat op den duur wel kapot.

imgs.advertentiex.nl/upload/Dynamo-opel-...acuumpomp-99515.jpeg

Een onderblok heb ik al klaarliggen en een 631 kop ook al, ik heb ook al een pomp liggen. Alleen kan ik zelf de voorkamers niet draaien die in de bougiegaten draaien en waarin de verstuivers weer zouden passen.

Groeten,
Gerben

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2017 11:28 #1442288 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ok,
Ik heb hem ook over andere zuigers horen praten Gerben.
Hij had ook een hele uitleg over de brandstofpomp, was dacht ik wel van VW maar met een aanpassing, hij heeft ook nog overwogen de distributie aandrijving te gebruiken maar dan zou de brandstofpomp de verkeerde kant opdraaien.
En die dubbele getande riem is ook echt noodzakelijk.
Heb je ook ergens gezien dat hij zelf een spanner voor de ketting geknutseld heeft?
Ik ben niet zo thuis in YouTube, heb geen idee hoe oud die filmpjes zijn.
Weet ook niet wat zijn echte naam is, of hij via mail te benaderen is als je meer wilt weten.

Groeten,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC