940 op het acht uur journaal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2017 20:36 #1107204
door V700 register
940 op het acht uur journaal is gemaakt door V700 register
Volvisten (en met name de dieselaars),
Tijdens het 8 uur journaal werd de 940 badge prominent in beeld gebracht tijdens het nieuwsitem over de vervuilende diesels.
Voor de diesels wil ik niet spreken maar mijn 940 op lpg heeft wel een groene mileiu sticker....
Groet, Sylvo
Tijdens het 8 uur journaal werd de 940 badge prominent in beeld gebracht tijdens het nieuwsitem over de vervuilende diesels.
Voor de diesels wil ik niet spreken maar mijn 940 op lpg heeft wel een groene mileiu sticker....
Groet, Sylvo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2017 23:53 #1441655
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Da's mooi
Gaat het dan over Nederlandse milieuzones ? Ik lees net dat in Duitsland vrijstelling is voor klassiekers. Ook Nederlandse, mits 30 plus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2017 10:23 #1441661
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 40 Joar
het zal wel 40 jaar zijn toch?
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2017 10:43 #1441662
door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Duitsland-Nederland 30-40
Als je zo naar bovenstaande cijfers kijkt lijkt het alsof wij weer eens winnen van onze Oosterburen, maar helaas. In Duitsland, en vele andere landen van de EU, krijgt een auto met 30 jaar klassiekerstatus, in Nederland pas met 40 jaar. Dat wil zeggen, op dit moment, want morgen kan de klassiekerwereld hier er heel anders uitzien.
Wat betreft vrijstelling voor milieuzones: in zo'n beetje alle gemeentes met een dergelijke zone gelden andere regels, dit om het overzichtelijk te houden, niet dus. In Utrecht kan je voor een auto van 40 jaar of ouder die niet aan de normen voldoet geen vrijstelling krijgen maar wel ontheffing aanvragen. Deze wordt niet automatisch verleend. Of ik hem voor mijn auto krijg gaan we over 17 jaar zien. Hoe het in de andere gemeenten zit weet ik niet, dat zou je moeten Googelen.
Groeten,
Wat betreft vrijstelling voor milieuzones: in zo'n beetje alle gemeentes met een dergelijke zone gelden andere regels, dit om het overzichtelijk te houden, niet dus. In Utrecht kan je voor een auto van 40 jaar of ouder die niet aan de normen voldoet geen vrijstelling krijgen maar wel ontheffing aanvragen. Deze wordt niet automatisch verleend. Of ik hem voor mijn auto krijg gaan we over 17 jaar zien. Hoe het in de andere gemeenten zit weet ik niet, dat zou je moeten Googelen.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2017 19:00 #1441675
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rotterdam 40 jaar
In de plaatselijke verordening van Rotterdam mag je met een auto ouder dan 40 jaar wel de milieuzone in, de verordening van Arnhem (waar het nos journaal over berichtte) kon ik op hun site niet vinden
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
26-10-2017 20:16 #1441678
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Er zijn veel meer criteria hoor als alleen leeftijd.
Er zijn veel meer criteria hoor als alleen leeftijd in Duitsland. De auto moet origineel zijn en/of originele accessoires gemonteerd hebben.
Daarbij moet alles eingetragen zijn door TÜV.
Ik denk dat het gros van de Nederlandse "oldtimers" niet aan die eisen voldoet.
Ik heb bijvoorbeeld een MB G uit Frankrijk gehad van 1983 op LPG. Omdat ik er weinig mee deed heb ik em na 5 jaar weer verkocht. Hij is naar Duitsland gegaan. Alles wat niet origineel was is er uitgehaald. Zelfs het niet originele schuifdakje moest er uit om als klassieker te mogen rondrijden. Er is weer een nieuwe originele dakplaat ingezet.
Dus bij het vrij roepen dat wij roomser zijn als de paus zet ik wel mijn vraagtekens.
Ook denk ik als vader van kinderen dat er voor ons als ouderen een taak ligt om onze leefomgeving wat beter achter te laten als de huidige situatie.
Er zijn in mijn beleving andere belangen als ons pleziertje met oude auto's.
Daarbij moet alles eingetragen zijn door TÜV.
Ik denk dat het gros van de Nederlandse "oldtimers" niet aan die eisen voldoet.
Ik heb bijvoorbeeld een MB G uit Frankrijk gehad van 1983 op LPG. Omdat ik er weinig mee deed heb ik em na 5 jaar weer verkocht. Hij is naar Duitsland gegaan. Alles wat niet origineel was is er uitgehaald. Zelfs het niet originele schuifdakje moest er uit om als klassieker te mogen rondrijden. Er is weer een nieuwe originele dakplaat ingezet.
Dus bij het vrij roepen dat wij roomser zijn als de paus zet ik wel mijn vraagtekens.
Ook denk ik als vader van kinderen dat er voor ons als ouderen een taak ligt om onze leefomgeving wat beter achter te laten als de huidige situatie.
Er zijn in mijn beleving andere belangen als ons pleziertje met oude auto's.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2017 23:22 #1441689
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Volgens mij
Was die opname van het 8 uur journaal in mijn stad.
- Paul Melchers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2017 22:33 #1441707
door Paul Melchers
Beantwoord door Paul Melchers in topic 8 uur journaal
word regelmatig door het NOS journaal gebruikt als achtergrond-beeld als het over oude diesels gaat! Het beeld dekt niet de lading van het onderwerp, ik raad de NOS aan om 'n mooie klassieker met 'n D iesel in de typeaanduiding gebruiken!
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2017 13:34 #1441769
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Tja, luchtvervuiling van Volvo klassiekers
Op de Witte dame (940, 1991, B200F, LPG G2) zit een Umweltplakete voor de klasse 4 (groen). Met dit voertuig mag ik zelfs bij Angela Merkel naar binnenrijden.
De milieupiemels in Nederland kijken niet naar uitstoot, maar naar bouwjaar. Vandaar dat vervuilende sjoemelwagens, mits ze jong zijn, wel de steden in mogen en een schone ouwe niet.
Overigens gebruikt een luchtreus een hoeveelheid kerosine (ook soort diesel) voor een vliegbeweging op Schiphol waar een burgermansgolfje een jaar (10.000 km) op kan rijden. En dat gemiddeld twee maal per minuut. Dat zijn (rekening houdend met minder vluchten 's nachts) zeker een 24 miljoen 'golfjaren' per etmaal.
Jaja, de luchtkwaliteit in Amsterdam gaat er écht op vooruit wanneer je alle wagens van 20 jaar en ouder uit de stad weert.
Wanneer leert men nu eens rekenen...
De milieupiemels in Nederland kijken niet naar uitstoot, maar naar bouwjaar. Vandaar dat vervuilende sjoemelwagens, mits ze jong zijn, wel de steden in mogen en een schone ouwe niet.
Overigens gebruikt een luchtreus een hoeveelheid kerosine (ook soort diesel) voor een vliegbeweging op Schiphol waar een burgermansgolfje een jaar (10.000 km) op kan rijden. En dat gemiddeld twee maal per minuut. Dat zijn (rekening houdend met minder vluchten 's nachts) zeker een 24 miljoen 'golfjaren' per etmaal.
Jaja, de luchtkwaliteit in Amsterdam gaat er écht op vooruit wanneer je alle wagens van 20 jaar en ouder uit de stad weert.
Wanneer leert men nu eens rekenen...
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2017 19:47 #1441780
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Economische belanhen
Economische belangen?
Alhoewel een D24 in een 940 best wel een smerig beest kan zijn hoor. Helemaal als de pomp fout is afgesteld of de verstuivers gaar zijn (en vaak de kat / roetvanger al onder de uitlaat verdwenen is)
Die krijgen echt wel een rode umweltplakkette.
Groeten,
Gerben
(Wel een D24 liefhebber)
Alhoewel een D24 in een 940 best wel een smerig beest kan zijn hoor. Helemaal als de pomp fout is afgesteld of de verstuivers gaar zijn (en vaak de kat / roetvanger al onder de uitlaat verdwenen is)
Die krijgen echt wel een rode umweltplakkette.
Groeten,
Gerben
(Wel een D24 liefhebber)
Moderators: Jerry Stam