slang turbometer
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-10-2017 22:17 #1107197
door Pascal Kogelman
slang turbometer is gemaakt door Pascal Kogelman
Komende week hoop ik de tellerbak ,met een turbometer die onder de toerenteller zit, te ontvangen.
Deze toerenteller+turbodrukmeter wil ik gaan overzetten in mijn eigen tellerbak. Ik heb dan nog een slang nodig vh spruitstuk naar de turbometer id tellerbak.
Waar kan ik een stuk slang kopen om aan te sluiten op die turbometer die in de tellerbak van een 940?
Zijn er verder nog zaken waarin op moet letten mbt de slang (dikte?, lengte?, aansluiting?)
groet,
Pascal
Deze toerenteller+turbodrukmeter wil ik gaan overzetten in mijn eigen tellerbak. Ik heb dan nog een slang nodig vh spruitstuk naar de turbometer id tellerbak.
Waar kan ik een stuk slang kopen om aan te sluiten op die turbometer die in de tellerbak van een 940?
Zijn er verder nog zaken waarin op moet letten mbt de slang (dikte?, lengte?, aansluiting?)
groet,
Pascal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2017 22:42 #1441555
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Ik heb op de VKB een aantal
Ik heb op de VKB een aantal meter silicone vacuum slang gekocht. Dit is ook voor weinig te krijgen bij o.a Aliexpress of vanaf de rol bij Automaterialen zaken!
buiten diameter 9
binnen diameter 5
wanddikte 2,5
Dit is ook de dikte van de originele Volvo Vacuum slangetjes die er bij mij op zaten.
Succes!
buiten diameter 9
binnen diameter 5
wanddikte 2,5
Dit is ook de dikte van de originele Volvo Vacuum slangetjes die er bij mij op zaten.
Succes!
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2017 22:59 #1441556
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic 5 mm
5mm lijkt me aan de grote kant. Alle vacuumnippels op het spruitstuk zijn kleiner. Neem liever slang met een binnendiameter van 3 mm. Die past in ieder geval goed op die nippels. Verder zou ik een directe aansluiting maken op de plaats van een "blindnippel".
In de turbometer zit een restrictie (gaatje) van 1 mm. Stel je niet teveel voor van de org turbometer. (heb hem er zelf ook inzitten) Het ding geeft globaal wat aan. Wil ik de exacte turbodruk instellen/meten (MBC) dan neem ik toch even een echte drukmeter die ik tijdens het rijden aflees in de cabine. Met een slangetje naar die meter buitenom!
In de turbometer zit een restrictie (gaatje) van 1 mm. Stel je niet teveel voor van de org turbometer. (heb hem er zelf ook inzitten) Het ding geeft globaal wat aan. Wil ik de exacte turbodruk instellen/meten (MBC) dan neem ik toch even een echte drukmeter die ik tijdens het rijden aflees in de cabine. Met een slangetje naar die meter buitenom!
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-10-2017 15:15 #1441570
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Bedankt
Bedankt voor de tips Stijn en Timen!
Ik weet dat de meter alleen globaal druk aangeeft, maar ik vind het een leuke gadget om aan te sluiten. Timen, hoe jij een MBC afstelt met de drukmeter en slang buitenom, weet ik nog toen je ooit bij mij de MBC afgesteld hebt. Eerst komende week maar eens de toerenteller+turbometer omzetten en kijken of de toerenteller dezelfde waardes als de originele aangeeft en daarna de de slang aansluiten.
Die directe aansluiting op een blindnippel, kan ik de slang er zo opdrukken of moet er een klemmetje/tie-wrap omheen doen? Heeft iemand een foto welke blindnippel precies te nemen en hoe dat precies zit?
groet,
Pascal
Ik weet dat de meter alleen globaal druk aangeeft, maar ik vind het een leuke gadget om aan te sluiten. Timen, hoe jij een MBC afstelt met de drukmeter en slang buitenom, weet ik nog toen je ooit bij mij de MBC afgesteld hebt. Eerst komende week maar eens de toerenteller+turbometer omzetten en kijken of de toerenteller dezelfde waardes als de originele aangeeft en daarna de de slang aansluiten.
Die directe aansluiting op een blindnippel, kan ik de slang er zo opdrukken of moet er een klemmetje/tie-wrap omheen doen? Heeft iemand een foto welke blindnippel precies te nemen en hoe dat precies zit?
groet,
Pascal
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2017 17:53 #1441577
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Ik zou er altijd n klemmetje
Ik zou er altijd n klemmetje omdoen. Kan het nooit fout gaan. Ook deze zijn in assortiment dozen (op aliexpres) te bestellen!
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2017 23:41 #1441588
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Stijn
Heeft aandelen Aliexpress 
Automaterialenhandel denk ik
Ruitensproeierslang is iets van 4 mm binnendiameter.
Zal ook wel gaan.
Of snor/bromfietsbenzineslang misschien ?

Automaterialenhandel denk ik
Ruitensproeierslang is iets van 4 mm binnendiameter.
Zal ook wel gaan.
Of snor/bromfietsbenzineslang misschien ?
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
24-10-2017 09:12 #1441597
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Ik heb er 6x1mm perslucht
Ik heb er 6x1mm perslucht slang tussen zitten. Met een ingeschroefde knelfitting op de inlaat (schroefdraad zat er bij mij al in) en halverwege 1 of 2 push-in fittingen.
Monteert lekker makkelijk, en in jou geval (ongeacht wat voor slang je kiest) zou ik er ook een t-stuk tussen zetten.
Kun 1 slang trekken de auto in, en hier je drukmeters op aan sluiten.
Die in de klokkenwinkel voor de "heb", en 1 meter voor het afstellen.
Heb je van die zelf-afsluitende fittingen, dan kun je de meter voor het afstellen ook lekker snel aansluiten/verwijderen. Zit je niet met (over het algemeen) lelijke meter op je dashboard.
Monteert lekker makkelijk, en in jou geval (ongeacht wat voor slang je kiest) zou ik er ook een t-stuk tussen zetten.
Kun 1 slang trekken de auto in, en hier je drukmeters op aan sluiten.
Die in de klokkenwinkel voor de "heb", en 1 meter voor het afstellen.
Heb je van die zelf-afsluitende fittingen, dan kun je de meter voor het afstellen ook lekker snel aansluiten/verwijderen. Zit je niet met (over het algemeen) lelijke meter op je dashboard.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Moderators: Jerry Stam