Groepsinkoop: Verzekeringen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2016 08:24 #1106164 door V700 register
Groepsinkoop: Verzekeringen is gemaakt door V700 register
Ja, ik weet het, het is niet de eerste keer dat...

Inmiddels is de wereld om ons heen veranderd en zijn de verzekeraars steeds minder geneigd "oude auto's" goed te laten verzekeren. Het is of All-risks of WA, veel zit er niet meer tussen.
Verzekeraars zoeken goede klanten. rustige (nog best wel) rijders en zo dus daar zou iets te vinden moeten zijn, speciaal voor leden met een 900 en een paar jaarlijkse waardebepaling.

Ben ik de enige die op zo'n manier denkt? Collectief inkopen is niet zo heel bijzonder meer tenslotte, we zouden zelfs korting op ziektekostenverzekeringen kunnen realiseren.

Laat maar komen de vragen en reacties!
JohnPeter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2016 17:00 #1433153 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zie
dat wel zitten zal in ieder geval dit draadje af en toe bekijken.

Groeten Ted.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2016 19:47 #1433158 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja JohnPeter,
Op zich zijn initiatieven om een gemeenschappelijk voordeel te halen altijd te waarderen.
Ik denk dat er gerust wel verenigingen zijn, vergelijkbaar met de onze, die zo een regeling ergens hebben lopen.
Volgens mij is er ooit ook over gesproken maar het animo was dacht ik niet daverend.
Daarbij komt dat het volgens mij ook niet zo leeft onder onze leden, we lezen toch nog af en toe verhalen van leden die hun wagen verliezen op wat voor manier dan ook en dan blijkt dus dat ze niet getaxeerd verzekerd zijn.
Dagwaarde, vul maar in.
Ik heb mijn 945 al jaren getaxeerd verzekerd, is pas nog getaxeerd voor 6500 Euro en ik betaal dacht ik ongeveer 350 Euro per jaar inclusief.
Maar leg het eens aan ons bestuur voor zou ik zeggen, uiteindelijk hebben we een adverteerder uit die wereld in de Factor staan, GIO, misschien kan het bestuur daar eens contact mee opnemen over dit onderwerp.
Overigens gaan wij in de wereld van ziektekostenverzekeringen met ons clubje echt geen deuk slaan hoor daarvoor is de chaos in die wereld al veel te groot.

Prettig weekend,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2016 20:45 #1433161 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben een paar jaar werkzaam
Ben een paar jaar werkzaam geweest bij een verzekeringsmaatschappij, geef toch graag even mijn visie.

De 700/900 serie zijn prachtige wagens, rij er al weer 8 jaar in met alle plezier. Maar voor mij blijft het een gebruiksvoorwerp die ik met liefde behandel. Heb ze nooit in Nederland gekocht omdat hier de automarkt overrated is en altijd geimporteerd vanuit Zweden.

Taxeren doe ik niet aan, ik weet reeel wat de auto waard is en dat de dagwaarde niks meer is. Daar moet dan de prijs ook naar zijn en meer dan 1000 euro mag bij mij nooit een 700/900 kosten. Laatste keer een uitschieter gehad bij een 740 Turbo naar 1300 euro.

Oke, nu het verzekeringsverhaal. Heel goed dat men een taxatierapport heeft, dan kan men iig na schade geen discussie hebben over de staat van het voortuig voor het ongeval.

Maar nu de andere kant, wil je verzekeringsmaatschappij je voertuig wel verzekeren voor de taxatiewaarde. Nee de meeste niet. Als ze het wel doen en je komt in een ongeluk de kans is zeer groot dat de tegenpartij alleen de dagwaarde gaat uitkeren.

Dan is de volgende vraag gaat jou verzekeringsmaatschappij het restbedrag bij springen. In voorbeeld hierboven is een taxatiewaarde van 6500 voor een doodgewone LPT een flink bedrag voor een verzekeringsmaatschappij om op te verzekeren. De dagwaarde (niet de emotionele waarde) van onze geliefde 700 en 900 series komt namelijk niet eens op 1500 euro uit.

Voor mijzelf heb ik er een calculatie op los gelaten. Ik rij auto sinds 1995, rij gemiddeld 40.000 per jaar, sinds vorig jaar jaar stuk minder werk nu dicht bij huis en ga meestal te voet/fiets. In deze 21 jaar 1x zelf schade gereden door mijn schuld en 1x is iemand bij mij erop geknald. Beide keren lichte schade. Nieuwe bumper/stootdempers was voldoende. Dus ruim 800.000 kilometer zonder nagenoeg veel schade. Nu nog minder kans op eventuele schade, doordat ik nog minder rij. Dus de relevantie van een All Risk verzekering op een oude Volvo met een minimale dagwaarde is gewoon simpelweg een dief van eigen portomonnee. Ik heb dan mijn beide Volvo 740's simpelweg als oldtimer verzekerd (we hebben een V70 van 2002 als hoofdauto) voor het mooite bedrag van 3,90 in de maand.

Bekijk dus vooral het kosten baten plaatje. En als ik eerlijk mag zijn, door mijn ervaring bij een verzekeringsmaatschappij, ze gaan zeker geen collectieve verzekering opzetten voor een Volvo 700/900 club.

(de 780 in dit hele verhaal buiten beschouwing gelaten, die is in minimale oplage gebouwd en stuk zeldzamer)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2016 23:09 #1433193 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik wil wel kijken
Hallo JohnPeter,

Ik wil er wel naar kijken. Ik ben mijn 960 helemaal aan het opknappen (gedeeltelijk restaureren) en ga hem zeker taxeren en zou wel interesse hebben in een goede verzekering All-risk. Als deze verzekeringen voor minder kunnen graag zolang de dekking maar goed is op basis van taxatie heb ik er geen problemen mee.

Met vriendelijke groeten,

Roderick Plevier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2016 08:50 #1433197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor mijn oldtimer Volvo heb
Voor mijn oldtimer Volvo heb ik (denk ik) een geode verzekering all-risk met 3-jaarlijkse taxatie.

Voor de rest van mijn wagenpark (Volvo 940, Nissan Micra en Mercedes 207 camper) heb ik een goedkope verzekering, alleen WA. Ik lees hierboven 350 euro/jaar voor de auto. Dat kost mij die 3 auto's bij elkaar niet eens.

Tja, of dat dan een verstandige keuze is, dat leert de tijd en moet je een beetje mazzel mee hebben (denk aan een kapotte voorruit of zo).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2017 16:21 #1433472 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb mijn XM verzekerd bij
Ik heb mijn XM verzekerd bij Turijn en betaal 20 euro per maand, WA Plus met taxatie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2017 16:31 #1433473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3 maand stil
Ik heb Slurpje in Dec. Jan en Febr. stil staan ( in de erg gevaarlijke wintermaanden )
Mijn verzekering geeft mij geld terug voor die 3 maanden die ik niet rij .
Goed hé.
(Allianz)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2017 10:29 #1433506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet genoeg interesse..
dus ik doe er verder niets mee.

Rij veilig!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC