iemand verstand van snelle rubberboten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2016 13:38 #1106161
door V700 register
iemand verstand van snelle rubberboten? is gemaakt door V700 register
Het vaarbewijs is binnen en de zoons willen een snelle boot. Aan de achterkant komt een oude yamaha 2 takt te hangen van 40 pk.
Nu nog de rubberboot ervoor. Zijn Zodiacs net als oude volvo's en dus beter, of zijn ze alleen maar duurder?
Ik weet er eigenlijk niets van behalve dan dat als het leger, de hulpdiensten of discovery/geographic bezig zijn er vaak een Zodiac plakkertje op zit.
Het ding gaat ook de westerschelde/zee op.
Hartelijk dank, Rob
Nu nog de rubberboot ervoor. Zijn Zodiacs net als oude volvo's en dus beter, of zijn ze alleen maar duurder?
Ik weet er eigenlijk niets van behalve dan dat als het leger, de hulpdiensten of discovery/geographic bezig zijn er vaak een Zodiac plakkertje op zit.
Het ding gaat ook de westerschelde/zee op.
Hartelijk dank, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2016 14:30 #1433124
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zodiacs zijn degelijk, maar
Zodiacs zijn degelijk, maar oud rubber is wel oud rubber. Gaat met name op de naden lekken. En er is behoorlijk ontwikkeling geweest de laatste decennia.
Met 40 pk wil je in elk geval iets met een heel degelijke spiegel, want anders druk je die aan gruzelementen, of los van het rubber. Ontwikkeling zit ook in de bodem: oude boten zijn van onderen plat en dweilen daardoor door bochten, nieuwere hebben een V-bodem of opblaaskiel en zijn daardoor koersvaster.
Zodiac werd ook door de officiele instanties gebruikt, en bijvoorbeeld door Greenpeace. Zwaarder rubber dat ook goed te repareren is: drie, vier plakkers per segment zijn niet om van te schrikken.
Met 40 pk wil je in elk geval iets met een heel degelijke spiegel, want anders druk je die aan gruzelementen, of los van het rubber. Ontwikkeling zit ook in de bodem: oude boten zijn van onderen plat en dweilen daardoor door bochten, nieuwere hebben een V-bodem of opblaaskiel en zijn daardoor koersvaster.
Zodiac werd ook door de officiele instanties gebruikt, en bijvoorbeeld door Greenpeace. Zwaarder rubber dat ook goed te repareren is: drie, vier plakkers per segment zijn niet om van te schrikken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 71
15-12-2016 16:03 #1433130
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic helemaal gelijk Willem!
En dat lekken op de naden gaat onvermijdelijk gebeuren en is niet door een particulier duurzaam te repareren. Vaak houden mensen ze totdat ze gaan lekken, dus pas op dat je niet de ellende van een ander koopt. Rubber boten zijn eigenlijk omgekeerd aan de oude Volvo's. Daarvoor is de norm dat ze vaak goed zijn, bij oude Zodiacs/Yanmar's etc......
Met vriendelijke groet,
Reinier Verbeek, schipper van een klipper
Met vriendelijke groet,
Reinier Verbeek, schipper van een klipper
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam