Idee?
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2016 15:50 #1106091
door P.J. Bus
Idee? is gemaakt door P.J. Bus
Bij mijn 744 sedan loopt het water - bij hevige regen en bij een gesloten achterklep - wel eens bovenlangs het rubber in de achterklep, zodat het onderin nat is in de wielkasten. Wat daarbij meespeelt is dat de achterklep niet meer pas is wegens een aanrijding in het verleden ergens in Italië.
In plaats van het rubber te vervangen, wat ik al eens een keer heb gedaan, zat ik als idee te bedenken om aan de buitenste randen aan de onderzijde van de achterklep, een smalle tochtstrip te plaatsen/plakken. Het water wat dan onder de rand doorloopt moet dan gaan druppelen (zodat het wegloopt via het ijzeren 'U-profiel') in plaats van onder de rubbers in de kofferbak te gaan lopen.
Heeft iemand dit al eens gedaan?
In plaats van het rubber te vervangen, wat ik al eens een keer heb gedaan, zat ik als idee te bedenken om aan de buitenste randen aan de onderzijde van de achterklep, een smalle tochtstrip te plaatsen/plakken. Het water wat dan onder de rand doorloopt moet dan gaan druppelen (zodat het wegloopt via het ijzeren 'U-profiel') in plaats van onder de rubbers in de kofferbak te gaan lopen.
Heeft iemand dit al eens gedaan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2016 22:53 #1432520
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Na enig nadenken snap ik wat
Na enig nadenken snap ik wat je wilt proberen. Maar denk je, dat het water echt langs de klep loopt, en dan ondanks de felsnaad vervolgens horizontaal onder het rubber door kruipt, in plaats van af te druipen in de sponning zoals normaal? Ik niet, eerlijk gezegd.
Ik denk, dat je maar eens de strip onder de achterruit moet demonteren, en kijken of daaronder nog staal zit, of gaten. En verder de achterlichten eruit, en daar alles schoonmaken en met nieuwe schuim-achterkanten monteren. Dat zijn de twee meest waarschijnlijke lekkage-plekken.
Ik denk, dat je maar eens de strip onder de achterruit moet demonteren, en kijken of daaronder nog staal zit, of gaten. En verder de achterlichten eruit, en daar alles schoonmaken en met nieuwe schuim-achterkanten monteren. Dat zijn de twee meest waarschijnlijke lekkage-plekken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2016 10:31 #1432525
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klein gaatje
De strip onder achterraam weggehaald en kijk je zo naar binnen toe.
Dit zie je niet als alles er nog voor zit .
Dan kan er wel water naar binnen lopen .
Niet alle foto s even scherp .
Dit zie je niet als alles er nog voor zit .
Dan kan er wel water naar binnen lopen .
Niet alle foto s even scherp .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2016 13:43 #1432530
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heu ?
Dat heb ik nog nooit gezien......
Dankzij de schade denk ik ....
Dankzij de schade denk ik ....
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2016 19:50 #1432547
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic gedaan
Fred, bij mij ziet het er spik en span daar uit. daar zorg ik wel voor; jaarlijks controleer ik het en zet het indien nodig weer netjes in de verf (zink en daarna alkyd verf). Maar als het zo eruit zoals bij jou foto's dan loopt het idd zo weg in de bak eronder via de slangen naar buiten.
Willem, dat heb ik al eens eerder aangepakt (drie soorten lekkages achter weggewerkt; het schuim, lichtunit zelf en opening in de beplating). Het gaat nu echt zo zoals ik het beschrijf, dat komt door een eerdere aanrijding van achteren....
Ik heb nu Bison vochtvreter geplaatst...kijken hoe dat helpt. Daarnaast zal ik de strip een keer plaatsen; vandaag was het weer er niet naar
.
Willem, dat heb ik al eens eerder aangepakt (drie soorten lekkages achter weggewerkt; het schuim, lichtunit zelf en opening in de beplating). Het gaat nu echt zo zoals ik het beschrijf, dat komt door een eerdere aanrijding van achteren....
Ik heb nu Bison vochtvreter geplaatst...kijken hoe dat helpt. Daarnaast zal ik de strip een keer plaatsen; vandaag was het weer er niet naar

- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2016 20:34 #1432551
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Probeer dan een tochtstrip
Probeer dan een tochtstrip met een V-vorm te vinden, dan heb je de beste kans dat het gaat afdruipen.
Eerlijk gezeg heb ik er nog steeds weinig geloof in dat het op die manier gaat, maar water kruipt wel waar het niet gaan kan. Je kunt dus van alles verwachten.
Eerlijk gezeg heb ik er nog steeds weinig geloof in dat het op die manier gaat, maar water kruipt wel waar het niet gaan kan. Je kunt dus van alles verwachten.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2016 00:07 #1432562
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Expert
Hallo Volvisti
Is het niet handig, om een schade-expert eens naar de auto te laten kijken? Die kan je precies vertellen, wat er niet goed zit en wat het eventueel gaat kosten om het te behelpen. De kans dat je daarna van een groot deel van de, aan de aanrijding gerelateerde, problemen verlost bent schat ik hoger in, dan wanneer je zelf wat gaat zitten hobbyen. Van die roest word je sowieso niet vrolijk, dus die zal er op een gegeven moment toch uit moeten.
groetjes
Mathy
Is het niet handig, om een schade-expert eens naar de auto te laten kijken? Die kan je precies vertellen, wat er niet goed zit en wat het eventueel gaat kosten om het te behelpen. De kans dat je daarna van een groot deel van de, aan de aanrijding gerelateerde, problemen verlost bent schat ik hoger in, dan wanneer je zelf wat gaat zitten hobbyen. Van die roest word je sowieso niet vrolijk, dus die zal er op een gegeven moment toch uit moeten.
groetjes
Mathy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2016 09:13 #1432568
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Euh... die roestfoto's zijn
Euh... die roestfoto's zijn van een auto (sloper?) van Fred740, niet van de auto van TS met oude achterschade. Zijn auto is daar wel hard, blijkbaar.
Ze geven wel goed aan wat het punt is dat ik maakte met die strip!
Ze geven wel goed aan wat het punt is dat ik maakte met die strip!
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2016 18:38 #1432588
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Idd
Dat zijn niet mijn foto's gelukkig, moet er niet aan denken.
V-vorm tochtstrips, ga ik op zoek naar. Ik heb nu ovale liggen.
Ik heb Carlo er een keer naar laten kijken en daar eea laten stellen wat te stellen valt....dat is voor mijn voldoende. Misschien valt dat onder hobby, en niet onder schade expert, maar dat maakt mij niet zoveel uit
.
En, als ik het echt goed wil doen zal ik alles moeten opnieuw laten richten en nieuwe juiste achterklep moeten vinden; althans dat verwacht ik. Dat heb ik er nu (nog) niet voor over. Dan maar een enkele keer (of vaker) een droge doek erover heen halen (wat ik nu zes jaar doe); het is alleen nodig als de regen uit een bepaalde hoek valt (NW of NN in mijn geval).
V-vorm tochtstrips, ga ik op zoek naar. Ik heb nu ovale liggen.
Ik heb Carlo er een keer naar laten kijken en daar eea laten stellen wat te stellen valt....dat is voor mijn voldoende. Misschien valt dat onder hobby, en niet onder schade expert, maar dat maakt mij niet zoveel uit

En, als ik het echt goed wil doen zal ik alles moeten opnieuw laten richten en nieuwe juiste achterklep moeten vinden; althans dat verwacht ik. Dat heb ik er nu (nog) niet voor over. Dan maar een enkele keer (of vaker) een droge doek erover heen halen (wat ik nu zes jaar doe); het is alleen nodig als de regen uit een bepaalde hoek valt (NW of NN in mijn geval).
Moderators: Jerry Stam