Meedenken gevraagd: Toyota 2.2 problemen in Alice Springs

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2016 08:41 #1106022 door V700 register
Even off topic, maar mijn dochter is nu eenmaal voor mij een van de drie hoofd-topics.

Na lichtelijke drang van vaders heeft ze na 20.000 km door winter en woestijn Captain Jack een beurt en nieuwe banden gegeven. Camy 2.2, dus heel betrouwbaar.
Van de garage in Alice Springs naar haar woon- en werkplek gereden, (ca 220 km) en vanmorgen zijn er twee man met haar auto even gaan rijden.
Helaas, KVS spoot er uit, ze hebben er wat uit laten lopen want er zat te veel in. Motor schijnt nu heel slecht te klinken en volgens iemand wordt het een rebuild. Wat op een auto van 2200 dollar niet echt zinvol is en binnen een back-pack budget onverantwoord is.

Ik heb haar gevraagd om een kort filmpje te maken van het geluid en om de RAC te bellen. Monteur van de garage laten komen kost $200 plus reparatiekosten, als dat kan.

Klopt mijn bange vermoeden dat de koppakking er uit geblazen is en dat daardoor overdruk in het systeem ontstaan is? Maar zo kort na een beurt, wat zou de garage fout gedaan kunnen hebben en hoe kun je dat controleren? Iemand ervaring, het liefst met een 2.2 van Toyota?

Dank...!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adriaan van der Burgh
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2016 13:07 #1431853 door Adriaan van der Burgh
Beantwoord door Adriaan van der Burgh in topic Relatief langzaam rijden met
Relatief langzaam rijden met een automaat in de hoogste trap met de airco aan op een hele warme dag kan lekkage geven van de koppakking en inderdaad spuit de koelvloeistof er dan uit. Helaas einde verhaal tenzij er nog een blok te vinden is bij de sloop die iemand er voor een acceptabel bedrag wil inzetten. Zal niet meevallen in de middle of nowhere. Sterkte ermee, Adriaan

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2016 00:08 #1431896 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic jee
ja. advies van niets nu van mij.
Die toyota was beter af zonder beurt dus. Achteraf geklets natuurlijk.
En nu zegt ze vast "had ik maar niet naar je geluisterd.. "
Ook al was je advies goed.
Klinkt als einde oefening
Mijn schoonpa reed toyota en die sloeg zo 40000 km extra over tussen de onderhoudsbeurten en dat ging best goed eigenlijk. Tot 350000 km.
Maar dit is in the USA.. dus.. Sew the bastards.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2016 00:09 #1431897 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic ow
Australië
vast anders.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2016 00:31 #1431901 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Budget
Hallo JP

Wat is verantwoord? De auto heeft 2200 dollar gekost. Koop je een vergelijkbare auto als vervanging, ben je een vergelijkbaar bedrag kwijt, lijkt me. Goedkoper is waarschijnlijk minder betrouwbaar, met dus een hogere kans op kosten achteraf c.q. meer pech. M'n vermoeden is, ook na het raadplegen van Google, dat Alice Springs en omgeving nu niet de meest dichtbevolkte omgeving van Australië is. Betrouwbaarheid is dus belangrijk. Om die reden worden er ook aardig wat Toyota's verkocht in Australië. Maar even terug naar de auto in kwestie. Tenzij je dochter te voet verder wil, gaat dit haar geld kosten. Als je van een bedrag van 2200 dollar uitgaat voor een andere auto, dan betekent iedere reparatie die goedkoper is, dat ze geld over houdt.

BTW ik zou die twee personen die even met haar auto hebben gereden ook eens aanspreken.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2016 10:12 #1431906 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Er is een monteur bijgeweest en die heeft de motor "dood" verklaard. Nu is de uitdaging om het lijk van Captain Jack naar Alice Springs te krijgen. Reparatie lijkt zinloos, vind maar ergens een goede motor.
Het blijft vreemd dat het zo kort na een beurt fout is gegaan, ik heb dat ooit met een 929 gehad (WW deed er olie in, want die zat er niet in, en de garage zei dus: Ja, kijk maar, er zit olie in.. Nog erger: Een uur of wat daarvoor vroeg de pompbediende of de olie gecontroleerd moest worden. Nee laat maar zie ik, komt net bij de garage vandaan) En om een zelfde reden had mijn vader ooit zijn derde MB diesel in drie jaar. De tweede was niet afgevuld met olie....

Ik ben er helaas niet bij, dus mijn vaderlijk advies zal ook weinig uithalen.. En ze had al 20K gereden, door vorst en woestijnhitte, dus een beurt leek niet zinloos. Na haar klapband wilde ze sowieso nieuwe banden... En die liggen er dus ook op..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2016 11:04 #1431908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou toch verhaal halen
Ik denk dat ze toch nog even stevig verhaal moet halen bij de garage die net onderhoud heeft gepleegd. Het kan natuurlijk heel goed dat er iets is gedaan waardoor de kvs is afgetapt om ergens bij te kunnen oid. Of schade is ontstaan aan het leidingwerk. Het kan toch niet zo zijn dat een wagen die heel kort geleden een beurt krijgt vervolgens zo ineens zo volledig kapot gaat.
Misschien kan de betreffende garage haar tegemoet komen om met veel korting een gelijkwaardige occasion te verkopen, zoiets?

Mijn dochter is het huis nog niet uit, duurt nog wel even..
Maar ik kan mij goed voorstellen dat het je bezig houdt en dat je je vrij machteloos voelt als auto liefhebbende pappa..

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC