Met de 740 naar Rotterdam
- Vincent van der Spek
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2016 10:21 #1105998
door Vincent van der Spek
Met de 740 naar Rotterdam is gemaakt door Vincent van der Spek
Morgen moet ik in Rotterdam zijn. Het plan was om dat met de auto te doen. Bedenk ik mij dat er een milieuzone is. Ik begin al te mopperen...LPG....is schoon...waarom niet op uitstoot ipv jaartal.....U9.......Dus toch maar even kijken op internet. Bij de kentekencheck is er geen probleem. Mijn 740 uit 86 mag gewoon naar binnen! Huh? Na de regeltjes er op nageslagen te hebben, blijkt dat oudere auto's van voor 92 wel de milieuzone in mogen als ze toch schoner zijn. Mijn 740 op lpg heeft een U9 aanduiding bij de RDW en mag dus de zone in. Er is van alles af te dingen op milieuzones, maar dat toch de geregistreerde uitstoot bepalend is, valt mij dan toch mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2016 11:04 #1431720
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic U9
Hoe kan t dat jouw 86 u9 op kenteken heeft ?
Staat dat ook zo op kenteken bewijs en bij Rdw ?
Staat dat ook zo op kenteken bewijs en bij Rdw ?
- Vincent van der Spek
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2016 11:49 #1431721
door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic U9
Mijn 740 komt uit Duitsland. De vorige eigenaar heeft de wagen laten aanpassen om de steden in te mogen. Er zit oa een drieweg kat onder. Bij de invoer in NL heeft de RDW er een U9 opgezet. Dat komt nu goed van pas.
groeten
Vincent
groeten
Vincent
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2016 16:04 #1431725
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn 740 van 1991 met
Mijn 740 van 1991 met geregelde katalysator af fabriek afkomstig uit België heeft bij registratie in Nederland geen U9 kenmerk gekregen.
Doen we niet zegt de RDW, onderhandel maar met de lokale overheden die de milieuzones ingesteld hebben.
Ben ik het dus niet mee eens en dus schriftelijk een klacht ingediend. Nu afwachten op reactie.
In Duitsland kijken ze gelukkig niet alleen maar star naar de geregistreerde gegevens en ook naar uitvoering van de auto. Heeft me vanochtend een grüne plakette opgeleverd.
In het kader van 1 Europa zou het toch mooi zijn wanneer de grüne plakette gelijkgesteld wordt aan het kenmerk U9 (de eisen zijn volgens mij hetzelfde) en dat dit mij toch toegang tot Nederlandse milieuzones zou verschaffen.
Doen we niet zegt de RDW, onderhandel maar met de lokale overheden die de milieuzones ingesteld hebben.
Ben ik het dus niet mee eens en dus schriftelijk een klacht ingediend. Nu afwachten op reactie.
In Duitsland kijken ze gelukkig niet alleen maar star naar de geregistreerde gegevens en ook naar uitvoering van de auto. Heeft me vanochtend een grüne plakette opgeleverd.
In het kader van 1 Europa zou het toch mooi zijn wanneer de grüne plakette gelijkgesteld wordt aan het kenmerk U9 (de eisen zijn volgens mij hetzelfde) en dat dit mij toch toegang tot Nederlandse milieuzones zou verschaffen.
Moderators: Jerry Stam