Alternatief voor nieuwe bladveer?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2016 08:03 #1105895
door V700 register
Alternatief voor nieuwe bladveer? is gemaakt door V700 register
Deze opmerkelijke oplossing vond ik na het verwijderen van de achterwielen bij een S90 met nivomaten. Ik ben benieuwd hoe dat heeft gereden op een hobbelige weg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2016 14:37 #1431087
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic apart! Ben heel benieuwd idd
apart! Ben heel benieuwd idd naar wie dit bedacht heeft en hoe het in de praktijk werkt (Nivomats vangen natuurlijk wel alles op eenmaal op nivo dus dit lijkt op een cosmetische oplossing voor het doorzakken bij stilstand)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2016 18:10 #1431091
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog gekker
Deze constructie zit alleen aan de linker kant, mogelijk inderdaad een cosmetische oplossing voor 1 lekke nivomaat.
Groet
Groet
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2016 13:31 #1431102
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Denk je dat bladveren
Denk je dat bladveren gelijkmatig verslappen links en rechts? Of zou het ook kunnen dat de nivomat prima was, maar de veer links verder heen dan rechts, en hij dus alleen scheef stond?
Hoe dan ook: geen "oplossing" die ik ga kopieren....
Hoe dan ook: geen "oplossing" die ik ga kopieren....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2016 13:41 #1431105
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic caravan
Volgens mij bedacht voor een wagen waar vaak een caravan of zware aanhanger achter zat. Als je dan geen zware bladveer hebt gemonteerd dan ligt je wagen letterlijk op de grond na een tijdje stil staan, dit zou dat moet tegen gaan.
Juist als je Nivomats nog goed zijn dan is dat misschien aan een kant genoeg om te zorgen dat je trekhaak niet op de grond ligt..
Maargoed dat is mijn theorie, ik kan mij niet voorstellen dat het zou zijn gedaan om maar geen nieuwe nivomaten te hoeven kopen, dan ga je eerder in een ander soort auto rijden..
Juist als je Nivomats nog goed zijn dan is dat misschien aan een kant genoeg om te zorgen dat je trekhaak niet op de grond ligt..
Maargoed dat is mijn theorie, ik kan mij niet voorstellen dat het zou zijn gedaan om maar geen nieuwe nivomaten te hoeven kopen, dan ga je eerder in een ander soort auto rijden..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2016 13:49 #1431108
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt plausibel. Bovendien
Klinkt plausibel. Bovendien wordt het zakken bij stilstand veroorzaakt door een slechte bladveer en niet een slechte Nivomat. Wel apart dat de b-oplossing slechts aan 1 kant gedaan is. Zware bestuurder icm met lpg-tank links in de koffer?
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2016 12:07 #1431135
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Gezakt!
Stilstaan met wat belading veroorzaakt inzakken. Maar mijn ervaring is dat een wagen met standaard Nivomat en bijpassende veren meer inzakt dan een wagen met gewone schokbrekers en bijbehorende veren. En dan ga ik er hier van uit dat we over alles in goede staat praten.
Ik heb alles geprobeerd, zwaardere veren, verstelbare Koni's al dan niet met MAD hulpveren.
Ik ben weer helemaal terug bij Nivomat's met de bijbehorende veren an een stel MAD hulpveren.
Zakt bij veel belading ook iets in maar geeft na een stukje rijden een wagenhoogte alsof de wagen leeg is.
Groeten,
Ik heb alles geprobeerd, zwaardere veren, verstelbare Koni's al dan niet met MAD hulpveren.
Ik ben weer helemaal terug bij Nivomat's met de bijbehorende veren an een stel MAD hulpveren.
Zakt bij veel belading ook iets in maar geeft na een stukje rijden een wagenhoogte alsof de wagen leeg is.
Groeten,
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2016 12:15 #1431136
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Alternatief.
In de volgende link staat een alternatief voor de komposit bladveer met afbeeldingen:
www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4174278
Groeten,
www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4174278
Groeten,
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2016 12:42 #1431137
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Die ervaring heb ik niet.
Die ervaring heb ik niet. Mijn Executive met nivomat en nog originele bladveer zakt niet, ook niet na 5 weken stilstand.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2016 13:15 #1431138
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Standaard de dikke bladveer onder sedan's
@Joost > Nee klopt, want bij jou ligt de dikke bladveer variant onder je wagen. Gek genoeg standaard bij sedans, dan meestal wel weer zonder nivomats, maar omdat jij een verlengde luxe uitvoering hebt verwacht ik dat die van jou weer wel standaard met nivomats is uitgerust.
Ik heb vorig jaar een complete sedan multilink overgezet met Henk H en daar ben ik nog steeds heel blij mee! Mijn estate staat altijd mooi recht ook met volle tank LPG en veel bagage.
@Ton > Op het forum is er dus ook iemand die zoiets heeft gemaakt, Hij heeft helpveren op de Nivomats gelast (Moto), hij heeft de bladveer wel laten zitten. Bij hem staat de achterkant nu wel weer erg hoog, maar hij vind het prachtig.
Dit wat jij laat zien ziet er wel heel strak uit, wow!
..Misschien sta ik een oud verhaal te herhalen, doen we allemaal wel eens op het forum denk ik..
Ik heb vorig jaar een complete sedan multilink overgezet met Henk H en daar ben ik nog steeds heel blij mee! Mijn estate staat altijd mooi recht ook met volle tank LPG en veel bagage.
@Ton > Op het forum is er dus ook iemand die zoiets heeft gemaakt, Hij heeft helpveren op de Nivomats gelast (Moto), hij heeft de bladveer wel laten zitten. Bij hem staat de achterkant nu wel weer erg hoog, maar hij vind het prachtig.
Dit wat jij laat zien ziet er wel heel strak uit, wow!
..Misschien sta ik een oud verhaal te herhalen, doen we allemaal wel eens op het forum denk ik..
Moderators: Jerry Stam