Adres in Zweden gezocht (i.v.m. porto)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2016 00:43 #1105892 door Mathy van Nisselroy
Adres in Zweden gezocht (i.v.m. porto) is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti

Ik kan in Zweden een kabelboom voor de auto kopen, maar helaas bedraagt de porto naar Nederland € 36. (Het gaat uiteraard om een kabelboom die je niet iedere week tegenkomt!)

Is er misschien iemand die een adres in Zweden heeft, waar ie momenteel of zeer binnenkort verblijft, waar ik het pakje naartoe kan laten sturen?

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2016 12:18 #1431041 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Pas op!
Let even goed op het volgende Mathy.
Ondanks een adres in Zweden kan het zo maar voorkomen dat een bestelling bij een plaatselijke supermarkt met een post agentschap terecht komt.
Dat is afhankelijk van de vervoerder en het is vaak ook niet te voorspellen bij welke supermarkt.
Bovendien is het dan vaak zo dat diegene die de bestelling heeft gedaan het persoonlijk moet komen ophalen met legitimatie.
Dan krijgt diegene die dat adres in Zweden heeft het niet me want daar is dat pakje niet voor bestemd.
Ik heb laatst in Zweden twee revisie setjes voor Optimus druklampen gekocht, ging het ophalen en er werd mij gevraagd wat de laatste vier cijfers van mijn persoonsnummer waren. Ik heb ze uitgelegd dat we in Nederland geen persoonsnummer hebben en heb moeten praten als brugman om het mee te krijgen en dan nog alleen als ze mijn identiteitskaart mochten kopiëren.

Groeten,

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2016 15:46 #1431298 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat heb je wel, dat heet
Dat heb je wel, dat heet burgerservicenummer (vroeger sofinummer).
Of die zweden daar iets mee kunnen is een tweede natuurlijk.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2016 18:44 #1431300 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic De laatste
4 cijfers van zijn Zweedse persoonsnummer en dat had ie nou net niet...
:-)

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2016 08:38 #1431313 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Echt niet.
De enige overeenkomst tussen het Zweedse personnummer en ons bsn is dat het persoonlijk is, verder gaat iedere vergelijking mank, zeker in het gebruik er van.
Het Zweedse personnummer is nog het beste te vergelijken met het nummer dat wij vroeger kregen toen we als dienstplichtigen op moesten komen.
De mijne was 480607552, voor de goede lezer begint dat dus ook met de geboortedatum, met 552 als toevoeging.
En dan over het bsn, wie weet het uit zijn hoofd op te zeggen? En wanneer heb je het voor het laatst gebruikt?
@Willem, die Zweden kunnen totaal niets met ons bsn, mogelijk de politie maar in het dagelijks leven heb je er daar niets aan.
@fflunche, ik sta niet ingeschreven bij het zweedse bevolkingsregister dus heb ik daar geen personnummer. Ik heb van de belastingdienst daar een fake nummer gekregen om in het vakje personnummer in te voeren, maar dat nummer is alleen bij hun bruikbaar.

Groeten,

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2016 16:11 #1431321 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic BSN
Hallo Volvisti

Ze adviseren tegenwoordig overal, om je BSN onkenbaar te maken als je een kopie van je paspoort of ID-kaart afgeeft om identiteitsfraude te voorkomen. Dus ik zou zeer voorzichtig zijn met een BSN en dat zeker niet op postagentschappen en dergelijk laten zien!

groetjes

Mathy

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2016 01:39 #1432348 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti

Niemand?

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2016 14:47 #1432355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic db schenker en gls
Laatst eens wat besteld bij skruvat.se. Werd door DB schenker en GLS voor 6 euros thuis gebracht.

Weet niet of ze dat ook voor particulieren doen of dat scruvat en DB schenker een overeenkomsje hebben samen.

Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC