DAB + Antenne's
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2016 19:38 #1105687
door V700 register
DAB + Antenne's is gemaakt door V700 register
Hallo
Voor de mensen met ervaring:
We hebben een Peugeot 205 uit 1987 met een veel te dure DAB+ radio er in .
Nu zit er een Plakantenne op de voorruit voor het signaal.
De ruit moet worden vervangen en dus ook de antenne .De ruit is van het type erg simpel ,zonder verwarming en niet getint dus .een nieuwe plakantenne kost ongeveer 39 euro.
Wie heeft er ervaring met een vaste DAB+ antenne op het dak ?
Is dat beter ? Wordt daardoor het ontvangen van meerdere zenders mogelijk ?
Wie oh wie kan me daar wat over vertellen ?
Voor de mensen met ervaring:
We hebben een Peugeot 205 uit 1987 met een veel te dure DAB+ radio er in .
Nu zit er een Plakantenne op de voorruit voor het signaal.
De ruit moet worden vervangen en dus ook de antenne .De ruit is van het type erg simpel ,zonder verwarming en niet getint dus .een nieuwe plakantenne kost ongeveer 39 euro.
Wie heeft er ervaring met een vaste DAB+ antenne op het dak ?
Is dat beter ? Wordt daardoor het ontvangen van meerdere zenders mogelijk ?
Wie oh wie kan me daar wat over vertellen ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2016 22:56 #1429637
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Vaste antenne.
Ik heb in mijn Volkswagen Up af fabriek ook een DAB+ radio met een vaste dakantenne en die doet het echt perfect. Als ik uit moet zoeken hoeveel zenders ik ermee kan ontvangen dan ben ik wel een weekje bezig. Dus met een goede antenne zou jouw radio het toch ook perfect moeten doen en alle digitale zenders kunnen ontvangen.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2016 18:14 #1429654
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Platte land
Nu woon ik in/op de Veluwe en daar is de ontvangst gewoon minder dan in de stad (denk ik ) Maar je hebt gelijk, er moet eens een combi antenne komen .Kan een nieuwe plak antenne kopen voor 17 euro die gaat er maar weer op.Even geld sparen want...... Slurpje krijgt wat moois.
Groeten Henk
Groeten Henk
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2016 01:21 #1429664
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic zwarte gaten.
In de digitale ontvangst zitten bij ons ook wel zwakke plekken. Midden in Asperen is een plek waar je geen ontvangst met je telefoon hebt en waar ook de DAB+ radio niets ontvangt. Er zullen landelijk wel meer slechte plekken zijn maar ik kom ook regelmatig langs de Veluwe met de Up en de ontvangst is daar over het algemeen niet slechter dan in de rest van het land.
En wat voor moois heb je voor Slurpje gekocht? Of houd je dat nog even als verrassing?
Groeten, Jan.
En wat voor moois heb je voor Slurpje gekocht? Of houd je dat nog even als verrassing?
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2016 09:46 #1429666
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic even wachten ....
Wat betreft Slurpje,laten we zeggen dat het wel bij hem hoort zooooo jaren 70/80.....
=======================================================================
De ontvangst is goed hoor alleen het aanbod van de zenders dat mocht wel meer zijn .
=======================================================================
De ontvangst is goed hoor alleen het aanbod van de zenders dat mocht wel meer zijn .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2016 16:25 #1429699
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch niet een buizen radio :-
Toch niet een buizen radio
!!

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2016 20:55 #1429711
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CR 101 Ligt op de plank inc. de EQ 102 of de EQ 611
Hallo
Even een update
Voor Catootje ( het 205 Peugeootje) hebben we een antenne splitter gekocht.Nu kunnen we met de bestaande chromen!!!! dakantenne, DAB+ ontvangen en het gewone signaal voor de "normale"radio .Werkt beter dan de plak antenne.
Even een update
Voor Catootje ( het 205 Peugeootje) hebben we een antenne splitter gekocht.Nu kunnen we met de bestaande chromen!!!! dakantenne, DAB+ ontvangen en het gewone signaal voor de "normale"radio .Werkt beter dan de plak antenne.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2016 12:07 #1429744
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DAB+
Hoi, in mijn Volvo heb ik ook een dergelijke splitter ingebouwd en wel in de D-stijl. Dus dicht bij de antenne en vanaf daar een speciale draad voor DAB+ en de standaard antennekabel naar de radio. Dat zou het beste resultaat moeten geven. Maar de ontvangst is niet echt goed. Wat zijn jou ervaringen met DAB+?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2016 18:00 #1429750
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nu goed
Tussen splitters zit ook verschil .
Die van ons werkt prima! Ik heb meer zenders dan met plakantenne .
"ons" merk is van Cartenna ( www.tomacarparts.nl )
De blauwe draad komt op de blauwe draad van de radio die (bijvoorbeeld) de elektrische antenne aanstuurt.En dan heb je de ingang van de bestaande antenne een uitgang voor de DAB+ en de "gewone"antenne ingang.De splitter ligt direkt achter de autoradio.
(kan bij jou de achterruitverwarming misschien invloed hebben ?)
Die van ons werkt prima! Ik heb meer zenders dan met plakantenne .
"ons" merk is van Cartenna ( www.tomacarparts.nl )
De blauwe draad komt op de blauwe draad van de radio die (bijvoorbeeld) de elektrische antenne aanstuurt.En dan heb je de ingang van de bestaande antenne een uitgang voor de DAB+ en de "gewone"antenne ingang.De splitter ligt direkt achter de autoradio.
(kan bij jou de achterruitverwarming misschien invloed hebben ?)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2016 23:10 #1430435
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DAB+
De elektrische antenne bleek het probleem te zijn. Ik heb de weerstand gemeten tussen de antenne en het centrale deel van de stekker, die aan het stukje antenne draad van ca 15cm zit dat uit het dikke stuk aluminium komt, deze was niet 0 ohm maar 150 ohm. Dat is te veel. Ik heb het aangegoten deel er af gehaald en daar zat een breuk in de draad. Dit weer vastgezet en nu werkt de DAB+ prima. Ook over de Veluwe en bij Amersfoort. De splitter zit nog steeds dichtbij de antenne.
Moderators: Jerry Stam