De nieuwe S90, een icoon is terug
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2016 10:35 #1105652
door Jerry Stam (GAST)
De nieuwe S90, een icoon is terug is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Gisteren had ik de eer om als de eerste klant van Bluekens een proefrit te mogen maken in de nieuwe S90 en de wagen een avond mee te nemen.
Natuurlijk heb ik meteen de kans gegrepen om voor de komende Factor 700 een mooie vergelijking te maken met een Volvo uit onze gelederen met het ons zo bekende iconische nummer S90.
In de komende Factor, die ergens eind augustus op de mat zal vallen als ik Chris goed begrepen heb, zal er dus een uitgebreid verslag staan over de twee "mastodonten" met het iconische nummer S90 op de "kont".
In ieder geval alvast drie teasertjes, de rest van de foto's volgen in de Factor.
Natuurlijk heb ik meteen de kans gegrepen om voor de komende Factor 700 een mooie vergelijking te maken met een Volvo uit onze gelederen met het ons zo bekende iconische nummer S90.
In de komende Factor, die ergens eind augustus op de mat zal vallen als ik Chris goed begrepen heb, zal er dus een uitgebreid verslag staan over de twee "mastodonten" met het iconische nummer S90 op de "kont".
In ieder geval alvast drie teasertjes, de rest van de foto's volgen in de Factor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2016 11:30 #1429502
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mmmmh, je weet de lezers wel
Mmmmh, je weet de lezers wel weer lekker te maken!!!
Ben heel benieuwd naar je artikel maar ik vind de nieuwe S90 erg mooi (en de oude trouwns ook!).
Ben heel benieuwd naar je artikel maar ik vind de nieuwe S90 erg mooi (en de oude trouwns ook!).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2016 11:53 #1429506
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kunstje
Deze "oude" rot is zijn kunstje echt niet verleerd hoor.
En mijn netwerk is ook echt nog wel intact, dus wat dat betreft lukt het me nog steeds.
En gezien de "slappe" zomertijd kan Chris wel wat extra kopij gebruiken, dus help ik hem gewoon.
Drie vliegen in een klap.
En mijn netwerk is ook echt nog wel intact, dus wat dat betreft lukt het me nog steeds.
En gezien de "slappe" zomertijd kan Chris wel wat extra kopij gebruiken, dus help ik hem gewoon.
Drie vliegen in een klap.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2016 13:07 #1429510
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mooi om zo de contacten te
Mooi om zo de contacten te benutten! Daar wordt iedereen blij van (en stikjaloers
!).

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2016 14:56 #1429511
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nu de nieuwe V90 nog ;-)
nu de nieuwe V90 nog

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2016 20:12 #1429512
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vertraagd
De introductie van de nieuwe V90 is iets vertraagd, zal waarschijnlijk pas oktober worden. Maar ook voor dat model heb ik al een lijntje uitstaan. Dat zal dan pas gepubliceerd kunnen worden in het decembernummer. Dus nog een half jaartje geduld.
- Melvin Wals
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2016 22:32 #1429516
door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic Mooi rank silhouet met een
Mooi rank silhouet met een klassiek lange neus. Zo hoort een auto eruit te zien. De afgelopen decennia zijn we vanwege veiligheidseisen ed vaak teleurgesteld.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2016 01:57 #1429517
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Maarten
Bofkont!
groetjes
Mathy
Bofkont!
groetjes
Mathy
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
24-07-2016 18:07 #1429524
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Vloeken in de kerk
Weet dat het vloeken in de kerk is en over smaak niet valt te twisten. Maar wat Volvo met de introductie van de achterwielaangedreven 700- en 900-serie deed, namelijk zich o.a. qua uiterlijk onderscheiden van zijn Europese klassegenoten, lukt de nieuwste S90 nauwelijks. Als er Skoda Superb op had gestaan, of van mijn part Audi A8, was ik er evenmin warm voor gelopen. Ik weet het, met je tijd meegaan of de boot missen, maar wat ben ik blij dat ik nog steeds dagelijks in m'n 940 Estate van 18 jaar oud kan stappen zonder dat nagenoeg elke beweging wordt gecontroleerd en bijgestuurd door een van de vele boordcomputers. Want mocht ik onverhoopt onderweg eens stilvallen, dan trek ik de kap open en valt er ter controle nog het een en ander na te lopen en evt te verhelpen. Bij de nieuwe S90 vermoed ik dat de boordcomputer in dat geval contact legt met de dichtstbijzijnde dealer. Op weg naar de zelfsturende Volvo...
Adriaan
Volvo-liefhebber t/m modeljaar 1998.
Adriaan
Volvo-liefhebber t/m modeljaar 1998.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2016 20:35 #1429526
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Ieder zijn eigen mening.
Wat het uiterlijk betreft: in de tijd dat de 960 / s en v90 werden geïntroduceerd was de mode hoekig. Kijk maar eens naar de modellen van de andere merken in die tijd. Ook de 960 was een kind van zijn tijd en deed mee aan de heersende mode. Ik vind de nieuwe s en v 90 wel degelijk een eigen gezicht hebben en zich onderscheiden van de (duitse) concurrentie. De nieuweling is een evolutie van dat wat we hier zo koesteren. De tijd gaat verder en dat is onvermijdelijk en ook niet slecht. De veiligheid van de nieuwe Volvo is vele malen beter dan die van de oude 9 serie. Het autonome rijden zal in de toekomst vele dodelijke slachtoffers voorkomen. Natuurlijk zijn er kinderziektes. Dat is bij iedere ontwikkeling zo. En je kunt bij de nieuweling de autonome systemen gewoon uitzetten als je dat wilt. Verder rijdt de nieuwe als een zonnetje, daar is niets mis mee.
Als je niets hebt met de nieuwe ontwikkelingen is natuurlijk je eigen keuze. En blijf je gewoon doortuffen in je oude auto. Daar is niets mis mee. Ik neem ook geen afscheid van mijn oude s90 en 940. Daarvoor zijn ze me te lief. Maar ik wil in het dagelijks gebruik, nu Volvo zo'n prachtige nieuwe sedan op de weg heeft gezet, de nieuwe ontwikkelingen meemaken. Mijn eerste rit met de nieuweling heeft me volledig overtuigd. Maar terug naar huis in mijn oude S90 van ruim 18 jaar oud met ruim 3 ton op de teller had ik allerminst het gevoel dat dat behelpen was. Een groter compliment kun je eigenlijk een auto niet geven. Maar ik vind de nieuwe s/v90 qua design voor het eerst weer een prachtige moderne Volvo en de moderne technieken spreken mij heel erg aan. Daarom ga ik vanaf oktober ook zelf zakelijk met een nieuwe s90 rijden. En privé blijf ik heerlijk genieten van de oudjes. Het beste van twee werelden:
Volvo for Life.
Groeten, Jan.
Als je niets hebt met de nieuwe ontwikkelingen is natuurlijk je eigen keuze. En blijf je gewoon doortuffen in je oude auto. Daar is niets mis mee. Ik neem ook geen afscheid van mijn oude s90 en 940. Daarvoor zijn ze me te lief. Maar ik wil in het dagelijks gebruik, nu Volvo zo'n prachtige nieuwe sedan op de weg heeft gezet, de nieuwe ontwikkelingen meemaken. Mijn eerste rit met de nieuweling heeft me volledig overtuigd. Maar terug naar huis in mijn oude S90 van ruim 18 jaar oud met ruim 3 ton op de teller had ik allerminst het gevoel dat dat behelpen was. Een groter compliment kun je eigenlijk een auto niet geven. Maar ik vind de nieuwe s/v90 qua design voor het eerst weer een prachtige moderne Volvo en de moderne technieken spreken mij heel erg aan. Daarom ga ik vanaf oktober ook zelf zakelijk met een nieuwe s90 rijden. En privé blijf ik heerlijk genieten van de oudjes. Het beste van twee werelden:
Volvo for Life.
Groeten, Jan.
Moderators: Jerry Stam