Tegendruk van een uitlaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2016 22:15 #1105563
door V700 register
Tegendruk van een uitlaat is gemaakt door V700 register
Hallo
Zoals jullie misschien wel weten heb ik bij Slurpje de laatste demper vervangen voor een stuk buis met een eindstuk .
De tegendruk zal nu anders zijn denk ik al hoe wel de laatste demper meer voor het geluid is dacht ik .
Wat wil het geval? Bij de distrubutiepakking aan de voorzijde zat aan de linker kant altijd al een klein olie lekje maar dit is erger geworden .Is dit de schuld van het verwijderen van de laatste demper of berust dit op louter toeval??
M.a.w kan het zijn dat door de verandering van het uitlaatsysteem de oliedruk in het blok toeneemt en deze naar buiten wordt geperst.???
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Het betreft hier een B280 E uit 1987 met 170 pk. met 2 ( voorheen 3) dempers .
Zoals jullie misschien wel weten heb ik bij Slurpje de laatste demper vervangen voor een stuk buis met een eindstuk .
De tegendruk zal nu anders zijn denk ik al hoe wel de laatste demper meer voor het geluid is dacht ik .
Wat wil het geval? Bij de distrubutiepakking aan de voorzijde zat aan de linker kant altijd al een klein olie lekje maar dit is erger geworden .Is dit de schuld van het verwijderen van de laatste demper of berust dit op louter toeval??
M.a.w kan het zijn dat door de verandering van het uitlaatsysteem de oliedruk in het blok toeneemt en deze naar buiten wordt geperst.???
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Het betreft hier een B280 E uit 1987 met 170 pk. met 2 ( voorheen 3) dempers .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2016 22:52 #1429102
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toeval, met zo'n open pijp
Toeval, met zo'n open pijp heb je juist minder druk in je systeem.
Tevens is je uitlaatgassysteem een gesloten systeem en heeft geen invloed op je oliedruk o.i.d.
Zou de demper weer terug zetten, een NA motor heeft tegendruk nodig voor optimale verbranding.
Bij een turbo is het net andersom, daar is helemaal geen dempers dan weer ideaal maar zeer lawaaierig ha ha.
Tevens is je uitlaatgassysteem een gesloten systeem en heeft geen invloed op je oliedruk o.i.d.
Zou de demper weer terug zetten, een NA motor heeft tegendruk nodig voor optimale verbranding.
Bij een turbo is het net andersom, daar is helemaal geen dempers dan weer ideaal maar zeer lawaaierig ha ha.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2016 23:52 #1429900
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Gesloten systeem ?
Bij mijn volvo komen er toch echt uitlaatgassen uit de uitlaat. Open dus
Wat betekent een gesloten systeem in dit verband ?
Wat betekent een gesloten systeem in dit verband ?
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2016 10:29 #1429913
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Lijkt me ook toeval. Ofschoon
Lijkt me ook toeval. Ofschoon met minder tegendruk ook iets minder warmte wordt afgevoerd. Dat zal in geen verhouding staan tot wat het koelsysteem aan warmte afvoert. De druk in de motor kan inderdaad alleen maar lager zijn.
Het lijkt me dat de toch al oude pakking aan zijn laatste dagen bezig is. De motor van Slurpje is natuurlijk al op een respectabele leeftijd. Net buiten de garantie zal ik maar zeggen.
Balen natuurlijk, maar wel mooi dat je dit op tijd opmerkt.
Het lijkt me dat de toch al oude pakking aan zijn laatste dagen bezig is. De motor van Slurpje is natuurlijk al op een respectabele leeftijd. Net buiten de garantie zal ik maar zeggen.
Balen natuurlijk, maar wel mooi dat je dit op tijd opmerkt.
Moderators: Jerry Stam