Fluitend geluid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2016 13:11 #1105502
door V700 register
Fluitend geluid. is gemaakt door V700 register
Hallo,
Als ik Olvo in de eerst versnelling heb en weg wil rijden dan komt er een fluitend geluid. Soms ook niet, maar meestal wel. Het geluid komt denk van links voorin de wagen. Linker wiellager is al vervangen, dat is het dus niet wat de monteur eerst dacht!
Iemand een idee wat dat kan zijn?
Met vriendelijke groet,
Roelof.
Als ik Olvo in de eerst versnelling heb en weg wil rijden dan komt er een fluitend geluid. Soms ook niet, maar meestal wel. Het geluid komt denk van links voorin de wagen. Linker wiellager is al vervangen, dat is het dus niet wat de monteur eerst dacht!
Iemand een idee wat dat kan zijn?
Met vriendelijke groet,
Roelof.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2016 20:31 #1428742
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pakking van je gasklephuis
Pakking van je gasklephuis lekt misschien, dan een hoge fluittoon.
Laat iemand gas geven en luister met een tuinslang aan je oor bij het gasklephuis.
Laat iemand gas geven en luister met een tuinslang aan je oor bij het gasklephuis.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2016 01:24 #1428750
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Volvisti
Hallo Volvisti
Hoe dicht zit het fluiten bij je pijngrens? Ooit had ik een inlaatspruitstukpakking die kapot was. Bij lopende motor (maar stilstaande auto) hield je het onder de motorkap niet uit. Je trommelvliezen voelde je op een gegeven moment. En als de gasklep ver genoeg open ging (ik meen vanaf ongeveer 2000 toeren, rijdend), was het geluid weg.
Hoor je 'm wel fluiten, maar is het voor je oren goed te hebben, dan zou het een lager kunnen zijn.
Voor geluidstrillingen zou ik een grote schroevendraaier gebruiken. Die geven geluid goed door. Het eind dat je normaalgesproken tegen de schroef zet, zet je tegen het apparaat waarvan je vermoedt dat ie het geluid produceert, het handvat zet je tegen je oor.
groetjes
Mathy
Hoe dicht zit het fluiten bij je pijngrens? Ooit had ik een inlaatspruitstukpakking die kapot was. Bij lopende motor (maar stilstaande auto) hield je het onder de motorkap niet uit. Je trommelvliezen voelde je op een gegeven moment. En als de gasklep ver genoeg open ging (ik meen vanaf ongeveer 2000 toeren, rijdend), was het geluid weg.
Hoor je 'm wel fluiten, maar is het voor je oren goed te hebben, dan zou het een lager kunnen zijn.
Voor geluidstrillingen zou ik een grote schroevendraaier gebruiken. Die geven geluid goed door. Het eind dat je normaalgesproken tegen de schroef zet, zet je tegen het apparaat waarvan je vermoedt dat ie het geluid produceert, het handvat zet je tegen je oor.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2016 13:46 #1428786
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fluitend geluid.
Ik denk dat Henk uit Bunde gelijk heeft met de verdacht dat de druklagers en koppelingsplaten vervangen moet worden.
Het is namelijk zo dat bij de tweede versnelling nu ook een fluitje komt bij het wegrijden.
Allen bedank voor de tipgeving.
Groeten vanuit mooi Oldenburg,
Roelof.
Het is namelijk zo dat bij de tweede versnelling nu ook een fluitje komt bij het wegrijden.
Allen bedank voor de tipgeving.
Groeten vanuit mooi Oldenburg,
Roelof.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-06-2016 08:51 #1428798
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Dat
Geluidje heb ik ook samen met een wat kreunend geluidje erbij. Alsof de koppeling ff slipt. Maar of hij slipt weet ik niet zeker heb recent nog een stoplicht sprintje gedaan en de 945 ging als de brandweer ervandoor. Vorig jaar had ik mijn klacht al neergelegd bij een Volvo garage en die heeft met 945 gereden en gaf aan dat ik nog 100.000 km door kon rijden. De 945 heeft nu 200.000 km erop zitten en de controle is gedaan bij 190.000 km. Kan het echt kwaad dat het druklager een beetje piept en kreunt of is vervangen noodzakelijk. Dan laat ik ook gelijk de platen vervangen.
Moderators: Jerry Stam