Ter adoptie of ter demontage: 970.000 km, de Blauwe Legende
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2016 15:50 #1105395
door V700 register
Ter adoptie of ter demontage: 970.000 km, de Blauwe Legende is gemaakt door V700 register
Pinksteren: Starten, achteruit rijden en uiteindelijk terug duwen. Gisteren ook al afgeslagen, maar kon toen nog wel starten en wegrijden. Nu helemaal dood en eigenlijk ben ik er wel klaar mee. Dat ik mijn familie niet zie is tot daar en toe, straks heb ik de auto nodig voor een zakelijke bijeenkomst en dan is het wel een serieus probleem geworden.
Uit Haynes begreep ik dat code 2-4-1 een EGR probleem aangeeft maar wat dat in feite betekent? Ik zag ook 2-1-4 staan, de RPM sensor (Is dat de BDP sensor?) maar ik ben toch vrij zeker van 2-4-1 Zal het straks nog een keer controleren. Toevallig dat de BDP sensor vorige week vervangen is door een nieuwe, dat doet wel mijn alarm afgaan en is dan ook wel het laatste sprankje hoop: Er zou iets beschadigd kunnen zijn, maar het is me niet gelukt dat te constateren.
Kortom, het is eigenlijk wel mooi geweest. Ik heb een betrouwbare auto nodig en het vertrouwen is (nu even) weg.
Ik ga kijken wat er allemaal op of aan zit, zoals de nieuwe koplampen, de nog in het rek liggende remschijfbeschermplaten en meer van dat soort zaken. Het zal wel niet de hoofdprijs worden..
Als ik 'm zou houden is dit het to-do lijstje:
- Verdeler en -kap, rotor
- Lak- en spuitwerk > 1.500 euro (Was al wel een soort oplossing voor...)
- Diverse rubbers en slangen (Oliekoeler) 250 euro
- Nieuwe pakkingen voor turbo en kop (Verlies veel KVS) 150 euro
- Andere turbo (Dit is de tweede, was al twijfelachtig toen hij er op kwam) 350 euro
- Inlaatspruitstuk en injectoren controleren, vastzetten en/of vervangen (Zitten er zo'n 400.000 km op) ?
- Stuurhuis controle ?
- Rem controle, klauw gangbaar maken
Bij elkaar al gauw meer dan 1.000 euro aan materiaalkosten, plus wat er verder nog vervangen moet worden.
Dat is dan nog zonder arbeidsloon dat de 500 euro makkelijk overschrijdt.
Nice to have
Waarschijnlijk een andere kop, deze is al 3 ton niet meer bijgesteld
Airco
Lederen bekleding goed laten opwerken (Verf en olie)
Automaat flushen
G3 computer en keuring 500 euro
Uit Haynes begreep ik dat code 2-4-1 een EGR probleem aangeeft maar wat dat in feite betekent? Ik zag ook 2-1-4 staan, de RPM sensor (Is dat de BDP sensor?) maar ik ben toch vrij zeker van 2-4-1 Zal het straks nog een keer controleren. Toevallig dat de BDP sensor vorige week vervangen is door een nieuwe, dat doet wel mijn alarm afgaan en is dan ook wel het laatste sprankje hoop: Er zou iets beschadigd kunnen zijn, maar het is me niet gelukt dat te constateren.
Kortom, het is eigenlijk wel mooi geweest. Ik heb een betrouwbare auto nodig en het vertrouwen is (nu even) weg.
Ik ga kijken wat er allemaal op of aan zit, zoals de nieuwe koplampen, de nog in het rek liggende remschijfbeschermplaten en meer van dat soort zaken. Het zal wel niet de hoofdprijs worden..
Als ik 'm zou houden is dit het to-do lijstje:
- Verdeler en -kap, rotor
- Lak- en spuitwerk > 1.500 euro (Was al wel een soort oplossing voor...)
- Diverse rubbers en slangen (Oliekoeler) 250 euro
- Nieuwe pakkingen voor turbo en kop (Verlies veel KVS) 150 euro
- Andere turbo (Dit is de tweede, was al twijfelachtig toen hij er op kwam) 350 euro
- Inlaatspruitstuk en injectoren controleren, vastzetten en/of vervangen (Zitten er zo'n 400.000 km op) ?
- Stuurhuis controle ?
- Rem controle, klauw gangbaar maken
Bij elkaar al gauw meer dan 1.000 euro aan materiaalkosten, plus wat er verder nog vervangen moet worden.
Dat is dan nog zonder arbeidsloon dat de 500 euro makkelijk overschrijdt.
Nice to have
Waarschijnlijk een andere kop, deze is al 3 ton niet meer bijgesteld
Airco
Lederen bekleding goed laten opwerken (Verf en olie)
Automaat flushen
G3 computer en keuring 500 euro
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2016 08:25 #1428306
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eerste bod
Het eerste bod van een demonteur is binnen en dat valt me vies tegen.. Qua opbrengts maar ook dat ik er nog niet aan toe ben om er een punt achter te zetten!
Straks maar even bellen om een laatste overlevingspoging te proberen.
Straks maar even bellen om een laatste overlevingspoging te proberen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2016 09:46 #1428308
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedemorgen JP
mocht je terrein bij je huis groot genoeg zijn ,geef hem dan daar een ereplaats dat
zal hij wel verdiend hebben .
Groeten Ted.
p.s slopen kan altijd nog.
zal hij wel verdiend hebben .
Groeten Ted.
p.s slopen kan altijd nog.
Moderators: Jerry Stam