Wat je niet gebruikt.. Wel weer APK
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2015 15:27 #1104646
door V700 register
Wat je niet gebruikt.. Wel weer APK is gemaakt door V700 register
Tja, het hing er aan te komen: APK.
Aan de onderkant ontbraken een paar stukken, andere stukken waren te gaar, kortom, met slijptol, ijzerschaar en wat dies meer zij is die boel aangepakt. De koplampen waren nog wel OK, maar er lagen al een jaar nieuwe lampen, dus die zijn er opgekomen en voor de rest leek alles in orde maar ja, elke keurmeester keurt anders, of af..
Accu zat los (Eerder dit jaar nieuwe bak er in laten lassen), een van de achterlichten was te licht, de handrem werkte onvoldoende (Eerder dit jaar helemaal laten nakijken en reinigen) en afkeur op de roest op de trekhaak. Dat mocht/kon niet meer gelast worden dus voor het eerst sinds mijn eerste auto (Afgezien van de Eend en de 780 ...) heb ik een trekhaakloze auto.
Gisteren heeft de Mercedes keurmeester de boel opnieuw gecontroleerd en mag ik weer een jaar verder genieten.
Tja: Handrem gebruik ik eigenlijk nooit met mijn automaat en mijn oude aanhangertje ligt al weer een jaar op de sloop.
Aan de onderkant ontbraken een paar stukken, andere stukken waren te gaar, kortom, met slijptol, ijzerschaar en wat dies meer zij is die boel aangepakt. De koplampen waren nog wel OK, maar er lagen al een jaar nieuwe lampen, dus die zijn er opgekomen en voor de rest leek alles in orde maar ja, elke keurmeester keurt anders, of af..
Accu zat los (Eerder dit jaar nieuwe bak er in laten lassen), een van de achterlichten was te licht, de handrem werkte onvoldoende (Eerder dit jaar helemaal laten nakijken en reinigen) en afkeur op de roest op de trekhaak. Dat mocht/kon niet meer gelast worden dus voor het eerst sinds mijn eerste auto (Afgezien van de Eend en de 780 ...) heb ik een trekhaakloze auto.
Gisteren heeft de Mercedes keurmeester de boel opnieuw gecontroleerd en mag ik weer een jaar verder genieten.
Tja: Handrem gebruik ik eigenlijk nooit met mijn automaat en mijn oude aanhangertje ligt al weer een jaar op de sloop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2015 22:02 #1423610
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trekhaak
Laat maar weten als je toch nog es een haak wil.
Mbt die lichten, gekleurde lampjes gebruiken
Mbt die lichten, gekleurde lampjes gebruiken

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2015 13:56 #1423634
door V700 register
Natuurlijk wil ik weer een trekhaak. Mijn karretje ben ik al kwijt en dat past niet hier op het platteland 
Alhoewel ik de tandemasser van de buurman aan de overzijde en die van hiernaast kan lenen, maar zonder trekhaak, nee, dat kan niet. Ik ga kijken wat er fout is met dat ding en of het hersteld of vervangen kan worden. De knobbel zelf heb ik in de schuur liggen..

Alhoewel ik de tandemasser van de buurman aan de overzijde en die van hiernaast kan lenen, maar zonder trekhaak, nee, dat kan niet. Ik ga kijken wat er fout is met dat ding en of het hersteld of vervangen kan worden. De knobbel zelf heb ik in de schuur liggen..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2015 22:03 #1423703
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afneembaar?
Is het een afneembare?
Of is de beugel gewoon verroest en zit er een losse haak op gebout?
Of is de beugel gewoon verroest en zit er een losse haak op gebout?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2015 09:15 #1423750
door V700 register
Ik heb van de garage de "knop" teruggekregen, in totaal zal het 40 centimeter lang zijn. Het lijkt me dat er wel wat roest op zit maar dat het "ontvangende" gedeelte te zwaar aangetast was. Als het goed is zeggen de beelden iets meer.
Het mocht ook niet gelast worden!
(In het verleden, dus de laatste 15 jaar, heeft er een paar keer een paardentrailer achter gehangen, totaal zo rond de 1600 kilo, en wat vaker een karretje met mest. Dus echt veel was het niet. Laatste jaren alleen nog af en toe een ritje stort...
Het mocht ook niet gelast worden!
(In het verleden, dus de laatste 15 jaar, heeft er een paar keer een paardentrailer achter gehangen, totaal zo rond de 1600 kilo, en wat vaker een karretje met mest. Dus echt veel was het niet. Laatste jaren alleen nog af en toe een ritje stort...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2015 16:19 #1423788
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ???
Volgens mij wordt alleen de diameter van de kogel opgemeten (minimaal 49 mm), want die slijt. Ik zie niet veel bijzonders aan de haak op de foto's, behalve wat oppervlakteroest. Je hebt het hier over een stuk massief staal waar een beetje roest aan de oppervlakte geen enkel verschil uitmaakt voor de sterkte. Weet je zeker dat het niet om de verdere constructie aan de auto gaat, want die mag "niet zijn gescheurd, gebroken, of vervormd of in ernstige mate door corrosie zijn aangetast".
Eisen staan hier: handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/Personen...Paginas/default.aspx
Eisen staan hier: handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/Personen...Paginas/default.aspx
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2015 08:46 #1423833
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt±
Het lag niet aan die knop maar een te ver doorgeroest deel. Of dat een deel van de trekhaak constructie of een onderdeel van de auto is zal ik binnenkort navragen.
Allen bedankt voor het meelezen!
Allen bedankt voor het meelezen!
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2015 15:27 #1423847
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Heb er nog wel een
JohnPeter,
Op de sloper die ik nog heb staan zit een (vaste) trekhaak. De exacte staat weet ik niet maar wat mij betreft mag je die wel hebben als ie nog enigzins OK is.
Moet ie alleen nog van Hazerswoude naar Groningen.
Een estate zonder trekhaak kan echt niet
Daarnaast kan jouw auto dan vastgezet worden zodat ik je kan inhalen op de ranglijst
Op de sloper die ik nog heb staan zit een (vaste) trekhaak. De exacte staat weet ik niet maar wat mij betreft mag je die wel hebben als ie nog enigzins OK is.
Moet ie alleen nog van Hazerswoude naar Groningen.
Een estate zonder trekhaak kan echt niet

- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2015 13:32 #1423887
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Alleen helpt dat niet, als de
Alleen helpt dat niet, als de carrosserie rondom de bevestigingen te ver heen is, en niet de trekhaak zelf.
Moderators: Jerry Stam