Weer een 960!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2015 22:39 #1104637 door V700 register
Weer een 960! is gemaakt door V700 register
Twee weken terug is mijn 960 uitgebrand. Ik was heel even klaar met de 900 serie en wilde nooit meer een auto, dat gedoe! Maar dat bleek van korte duur. Vrouwlief was de eerste die op Autoscout en Marktplaats te vinden was. Ik heb dat nog 24 uur tegen kunnen houden, maar toen ze een schitterende 960 sedan, 1991, automaat, open dak met 129.000 km tegenkwam was ik ook om.Vanmiddag naar Naarden gereden en de auto bekeken. Hij was zo mooi als op de foto´s. Een plaatje!
De motor loopt als een zonnetje, stiller dan onze oude ooit gedaan heeft, nieuwe bandjes rondom en prachtig in de lak. Linksachter een kleine beschadiging, maar dat is alles wat er op de buitenkant is aan te merken.
De automaat schakelt fors anders dan mijn oude auto. Bij stevig optrekken op de snelweg gaat de toerenteller snel naar de 6000 toeren, ook in de `Economy` stand. Maar bij normaal rijden is de wagen een oase van rust en rijdt hij heerlijk.
Er is uiteraard wel wat aan te doen: de thermostaat is kapot, want de temperatuurmeter komt niet op de helft, ik wil de automaat flushen en de radio levert nog wat zorg. Er zit een moderne JVC in. Een lelijk ding met een behoorlijke subwoofer in de achterbak. De speakers in de deuren zijn uitgeschakeld (of niet meer aanweziig?), maar de basbox achterin gaat pas werken bij een zware house- of discobeat op vol volume. Niet mijn favoriete reisbegeleiding. Er ligt achterin, naast de subwoofer, een orginele SC-800 uit een 850. Dat past beter bij de auto, maar de standaard ingebouwde telefoonverbinding op de JVC is een behoorlijk pluspunt.
Verder weet ik niet wanneer de distributieriem voor het laatst gedaan is. Er is een handgeschreven onderhoudslijst bij. In die lijst staat de riem éénmaal vermeld. In 2001, ongeveer 65000 kilometer geleden. Ik vermoed dat hij sindsdien een keer vervangen is, maar ik neem daar geen risico mee, er gaat een nieuwe op.
Wij zijn er blij mee!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2015 22:43 #1423304 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd
Gefeliciteerd met deze vondst.

Ik wist niet dat deze bakken ook een E stand hadden (ook S en W dan ??). Misschien is er nog wat te doen met de kickdownkabel (veel te los??) als die er op zit.

Die oude 6 cilinders hadden een erg korte interval op de D-riem omdat deze veel smaller was (45dkm was de laagste interval??). Ook heel weinig marge als je toch doorreed als die vervangen had moeten worden. Ik zou die riem echt zsm laten vervangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2015 22:52 #1423305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Morgen bellen
Ik zou de riem graag zelf willen doen, maar ik ga morgen bellen voor een afspraak. Hoe eerder hoe liever inderdaad!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2015 23:04 #1423306 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi!
Mooi dat je alweer bent voorzien van een andere wagen en weer een 960!
Ik zag op MP trouwens een precies jouw zilverkleurige 960 3liter / LPG G3 estate staan bij Nordicar en ik dacht dat jij die nog wel eens kon gaan aanschaffen.
Maar deze is ook heel mooi, veel geluk!
Ik was nog benieuwd wat de verzekering jou nog heeft uitgekeerd.
(Ik kreeg met de brandschade en titel economisch loss 1750 euro met behoud van auto..)
Groet, Michiel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2015 23:12 #1423308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen Estate meer
Ik heb jaren Estate gereden, maar ik vind de Sedan eigenlijk mooier. Vandaar dat de voorkeur nu naar een 940 sedan uitging, vanwege de simpelere motor. Maar deze was zo mooi en prijstechnisch interessant dat ik hem niet kon laten staan.
De verzekeringsuitkering was boven verwachting. Ik dacht dat ik alleen WA-verzekerd was, maar ik bleek WA+ te hebben. De taxateur heeft de auto op 6 mille getaxeerd, dat viel alles mee!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2015 23:27 #1423310 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat is een heel nette
Dat is een heel nette vergoeding inderdaad, vergelijkbaar met wat de verzekering indertijd voor mijn V90 heeft uitgekeerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2015 23:36 #1423313 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic taxeren
Ik ga deze wel laten taxeren, dat maakt een volgende keer het geheel een stuk minder spannend!

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2015 00:31 #1423314 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Gefeliciteerd!
Super mooie actie van je vrouw!
Heel veel plezier er mee.
Ik zou in ieder geval de twee benzineslangetjes van en naar de brandstofrail controleren op haarscheurtjes.
Na jouw verhaal heb ik die van mij preventief vervangen.
Benzineslang kost ongeveer 15 euro per meter en je hebt ongeveer anderhalve meter nodig.

Hoe is het met de uitgebrande auto? Zonde van de nieuwe bladveer als hij naar de sloop gaat.

Piet

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2015 02:17 #1423315 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic terugroepactie/modificatie
Hallo Volvisti

Volgens mij is er ooit een terugroepactie/modificatie voor geweest, waardoor het wisselinterval ook voor de vroege lijn-6-cilinders naar, ik meen, 60 dkm ging/gaat.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2015 07:08 #1423316 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hele mooie
auto hoor ! Idd zsm die riem wisselen want je wilt niet dat die om je oren komt. Ook ik meen dat het 45 dkm was met die eerste riemen, of 4-5 jaar...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC