Lichtpuntje oldtimer regeling

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-10-2015 14:31 #1104511 door Lars Rengersen
Lichtpuntje oldtimer regeling is gemaakt door Lars Rengersen
Weliswaar nu veel auto's al verloren zijn gegaan eindelijk weer eens een positief bericht op dit vlak. Zie mijn blogpost: <a href=" www.oudevolvo.nl/2015/10/16/doorbraak-we...ijfers-autobelangen/ ">Doorbraak wegenbelasting oldtimers, Wiebes steunt cijfers Autobelangen
Het is nogal een verhaal geworden, maar dit kon in mijn ogen best nog wel eens verstrekkende gevolgen hebben met zelfs in mijn ogen reële kans op een betere regeling.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2015 00:06 #1422559 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic link
Werkt je linkje wel ?
Klik erop maar kom niet op je blogpost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2015 07:02 #1422560 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Linkje niet
Nee linkje werkt niet, via twitter had ik je blog al gelezen maar niet iedereen gebruikt dat. Hierbij een poging mijn

www.oudevolvo.nl/2015/10/16/doorbraak-we...ijfers-autobelangen/

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-10-2015 07:38 #1422561 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Http
Oeps, er stond twee keer http in, is aangepast.
Dank voor het melden en al even plaatsen van een werkende link.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2015 21:51 #1422576 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Realistisch.
Ik volg die gasten al een tijdje, maar ze hebben nog nul (0) resultaat behaald.
Ze hebben geen enkele poot om op te staan ook.
Dit verhaal is er ook weer 1 uit die serie.
Ik twijfel niet aan hun goede bedoelingen, maar ze zijn niet realistisch in hun mogelijk resultaat
Maar dat "autobelangen 2.0 "
Ik zou er geen geld op inzetten...

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2015 22:54 #1422582 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Betere regeling.
Ik vind dat je Wouter van Embden hiermee toch tekort doet. Hij was het die zich niet als een mak schaap bij deze zeer oneerlijke maatregel ( t.a.v. diesel- en lpg-auto's) neerlegde en verder streed namens een aantal gedupeerden. Na alle reacties van deze groep gedupeerden mengden ( weliswaar twee treinen te laat) de Fehac en de KNAC zich ook weer in de discussie. Ik denk dat de kans zeer goed aanwezig is dat ook diesel en lpg-auto's ouder dan 30 jaar in een soort 120 euro regeling komen. Laat het dan van mijn part een 240 euro regeling of nog iets meer zijn maar dat is dan nog enigszins te verkroppen. Zodat liefhebbers met een diesel- of lpg-auto die niet meer dan ca. 2000 km per jaar rijden ( en niet 's winters) niet op een MRB tarief van 1 euro per km komen.

We gaan het zien. Maar op mijn steun (ook financieel) kan Wouter van Embden nog steeds rekenen. En lukt het niet dan is het tenminste wel geprobeerd. En in de politiek moet je een lange adem hebben. De bijtellingsmaatregel voor de ouder dan 15 jaar auto's heeft ie ook weten bij te sturen. En toen waren er ook zat mensen die het een kansloze missie vonden.

Groeten, Jan.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-10-2015 23:49 #1422584 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Analogie youngtimers
En juist nu begint de oldtimer zaak steeds meer overeenkomsten te vertonen met de youngtimers casus van destijds. Zie ook mijn vergelijking van die twee in november 2013 in blogpost <a href=" www.oudevolvo.nl/2013/11/12/gaat-de-oldt...egeling-door-ja-nee/ ">Gaat de oldtimer regeling door? Ja of Nee?
Toen bleef Weekers voet bij stuk houden waar bij de Youngtimers Minister Cramer die naar aanleiding van de berekeningen van Wouter direct op zijn eigen verhaal terugkwam en met Wouter mee ging.
Het feit dat Wiebes dat nu deels ook doet, maat de situatie in mijn ogen echt anders. Tot nu toe was ook ik erg sceptisch.
Ik denk wel dat Wouter het niet alleen kan. Ik verwacht dat Omtzigt of Bashir de juiste motie wel op tafel kunnen en willen leggen (dus incl. dekking en onderbouwing). Daarnaast zal het denk ik ook helpen als de KNAC zich ook inzet voor alsnog een betere regeling. Maar goed, we zullen zien, ik blijf het volgen.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2015 14:52 #1422601 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ..........................................
Jaja, hoop doet leven.....
.....Echter, wat ik errug vreemd vind in het hele verhaal is dat ze in Den Haag de lpg-rijders over een kam gescheeren met dieselrijders en dat is mijns inziens echt ongeloofwaardig (want ging het niet om vieze oldtimers van de weg te halen??).
Dat Wouter daar ook geen punt van maakt snap ik niet, of heb ik daar overheen gelezen.
De beste situatie zou zijn; Na 30 jaar alles belastingvrij en ieder jaar APK met controle op olielekkages(en overmatig roken uit de uitlaat), dàn weet je ook dat er onderhoud aan gepleegd wordt en dat men niet alleen maar tankt en rijdt.

Dat gaat alleen nooit gebeuren want er is er in Den Haag werkelijk geen een die iets kan berekenen op lange termijn(uitgezonderd van Vliet)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2015 07:40 #1422617 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar ja, inmiddels is denk ik
Maar ja, inmiddels is denk ik 90% van de oudere diesels weg en de LPG auto's ook weg of teruggebouwd.
Dus het grootste deel van de doelgroep bestaat niet meer.

Ik vind het eigenlijk jammer dat de stichting autobelangen hierop heeft ingezet. Beter is om te proberen de regeling gelijk te laten trekken met omliggende landen, bijvoorbeeld in België vind ik het een stuk beter geregeld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2015 12:38 #1422622 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn vrouw
en ik steunen autobelangen met een bijdrage ,niks doen was geen optie in onze ogen
en praatjes makers die er niets van vinden al helemaal niet,gaat volgens ons wel de goede kant op na vorige week,alle kleine beetjes helpen tenslotte,heb er tot nu toe alle vertrouwen in ,komt vooral na vorige week maandag.

Groeten Ted.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC