Sinds afgelopen week rijden er 2 vrijwel identieke 940 LPT Limited Edition Blackberry Pearl 940's door mijn woonplaats.
Een dorpsgenoot heeft een kopie van de mijne aangeschaft bij autobedrijf Wagenaar in Ureterp (foto's staan nu nog op hun site).
Het is een erg fraai exemplaar op benzine met zo'n 277 dkm op de teller van aankoop tot nu door dezelfde Volvo dealer onderhouden.
Ik heb er even in gereden en hij rijdt voortreffelijk en ziet er erg strak uit. Van binnen als nieuw, altijd van een oud echtpaar geweest die overgetapt zijn op een Yaris.
Het leuke is dat ze beiden gekentekend zijn in januari 1998 en dat het kenteken op 1 letter na exact hetzelfde is.
Jos heeft al een mooie roomwitte Kattenrug met split window (Amerikaanse uitvoering) en mede door mijn 940 is hij enthousiast geworden voor de 900 serie.
Hij liet mij de auto op internet zien, ik heb hem wat tips gegeven en naar wat over en weer bieden heeft hij de auto deze week gekocht en opgehaald.
Beiden zijn automaat, full option limited edition, Auriga's eigenlijk gewoon broertjes (of zusjes zoal je wilt).
De enige verschillen zijn: de mijne heeft een LPG installatie, reflectiestrepen, schuif/kanteldak en een achterspoiler. De zijne heeft lichtgrijs leder (staat erg chique) en de mijne donkergrijs.
Hij is nog wel op zoek naar een 940 achterspoiler (dus als iemand iets weet?).
Hij heeft de auto zonder afleveringsbeurt gekocht. Hij is goed technisch onderlegd en kan veel zelf. Verder zitten er nog wel een paar kleine klusjes aan te komen (barst in voorruit, 2 nieuwe banden, kleppen stellen, corrosie aan spiegel, elektr. antenne nakijken), maar dit kan hij prima zelf aanpakken. Hij heeft er de ruimte en apparatuur voor.
Ik heb hem geattendeerd op onze vereniging en forum, dus wie weet wordt hij nog lid.
Grappig hoe het lopen kan: Zo zie ik zelden een andere Blackberry Pearl 900 serie en zo rijden er in een klein dorp 2 vrijwel identieke exemplaren rond.
groet,
Pascal