Achtergronden van de Milieuzone

  • Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2015 14:28 #1104431 door Lex Stax
Achtergronden van de Milieuzone is gemaakt door Lex Stax
Waarde Volvisti,

Omdat er al vaker is gediscussieerd over de milieuzones en wat het effect daarvan is, heb ik het maar uitgezocht.
De resultaten kunnen jullie hier vinden: www.publicspaceinfo.nl/onderwerpen/2015/07/14/milieuzone/

ik hoop dat dit bijdraagt aan verduidelijkingen in de discussie.

Als er vragen zijn, dan hoor ik het wel van jullie. Stuur die dan naar: info@publicspaceinfo.nl.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2015 10:54 #1422126 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi werk
Toch maar m'n cat4 sticker in Duitsland vernieuwen want de oude is vervaagd en beschadigd.
Mooi zo veel informatie op een pagina. Zou'm lekker koppelen aan de nieuwspagina :)

Dank!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marco Arts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2015 21:54 #1422137 door Marco Arts
Beantwoord door Marco Arts in topic inderdaad...
...een zeer uitgebreide website met wetgeving-maatregelen en metingen op dit moment. Waarvoor dank!
Heb nog niet alles gelezen (dus wellicht kom ik het nog tegen), maar ik mis een voor-en-na van de milieuzone, met een geméten resultaat van de instelling van een milieuzone.

Het blijft me toch irriteren dat er niet werkelijk op uitstoot, maar op leeftijd wordt geselecteerd. Een "ouwe" amerikaan uit 1988 voldoet prima aan de europese emissie-eisen, misschien niet voor wat betreft CO, maar zéker voor wat betreft fijnstof en NOx. Maar dus niet aan de toelatingseisen van de verschillende steden. Hmmmm.... De duitse Umweltplakette lijkt wat dat betreft toch zinvoller (en: cruciaal: moeilijker te handhaven...)

Wat te lezen van 't weekend!

Ook hier: dank!

groeten, marco.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2015 21:59 #1422138 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic H Marco,
H Marco,

Tenx voor je reactie. Ik zal eens wat plaatjes opsnorren die de ontwikkeling in de tijd weergeven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2015 20:21 #1422227 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duurzaamheid
Dat woord is natuurlijk wat misplaatst.
Dat men de slechte kwaliteit van de lucht in steden moest aanpakken is logisch.
Duurzaam gebeurt dit natuurlijk niet echt.
Veel van de vervuiling wordt gewoon verplaatst.

Met het isoleren van huizen loopt men al jaren achter en als het gas
straks duurder wordt gemaakt gaat men weer over op hout en reclame papier.
Wel weer een voordeel van het opwarmen van de aarde dat het aantal maanden dat de schoorstenen
roken minder wordt.

De Carisma GDI is net als de huidige Audi TFSI weer zo'n voorbeeld.
Zogenaamde moderne motoren die na nog geen 50-100dkm al met gemak
20-40 x zoveel uitstoten.
VW doen dat zelfs al op het moment dat ze de showroom uitrijden.
Verbruik van 1:20 volgens de folder wat ze nooit gaan halen en na een paar
jaar zit je al weer op 1:10.

Belachelijk bv dat tweetakten nog verkocht worden.
Motoren met hoge vermogens.
Upgraden (verbeteren) van motoren wordt niet beloond.
LPG toevoegen aan het diesel verbrandingsproces...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2015 09:11 #1422313 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Naar aanleiding van de vraag
Naar aanleiding van de vraag wat de resultaten van het beleid zijn, verwijs ik naar www.publicspaceinfo.nl . Hier vind je onder het kopje 'duurzaam' een voorbeeld van de resultaten in Zuid-Holland. Zie de twee kaartjes in de tekst.
Klik hier: www.publicspaceinfo.nl/onderwerpen/2015/...euzone/duurzaamheid/

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marco Arts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2015 22:08 #1422343 door Marco Arts
Beantwoord door Marco Arts in topic dank voor de...
...aanvulling en kaarten. Het verschil is aan de verschillende wegen duidelijk zichtbaar.
Het is natuurlijk altijd erg moeilijk voorspelbaar waar het aan ligt (in de begeleidende tekst staat ook dat de crisis er ook een bijdrage aan geleverd zou kunnen hebben), en hoe een toelatingsverbod van een (heel) klein percentage van het autobestand tot de binnenstad (terwijl de rest van de vervuilers rondom diezelfde binnenstad gewoon mogen rondrijden) een noemenswaardige invloed heeft op de luchtkwaliteit van de stad.
Neemt niet weg dat aanpak van uitstoot prima is, maar het krijgt (in Belgie, waar het zakelijk dieselrijden in extreme mate is gepromoot in de afgelopen jaren, alsof niemand wist dat diesel véél vervuilender is dan benzine of LPG) wel een behoorlijk politiek-opportunistisch kantje. (hilarisch voorbeeld: Minister Schauvliege wil Volkswagen aanklagen omdat Vlaanderen de Europese uitstootnorm niet haalt! Haar berekeningen zouden gebaseerd zijn op de cijfers van VW... )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2016 17:33 #1429089 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Voor als je meer wilt weten
Voor als je meer wilt weten over de door TNO vastgestelde effecten van de milieuzone in Utrecht: www.publicspaceinfo.nl/nieuws/2016/06/24...-milieuzone-utrecht/

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2016 17:44 #1429090 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Aannemelijk
"Op grond hiervan is het zeer aannemelijk dat de milieuzone voor licht verkeer in Utrecht een positief effect heeft op de concentraties van fijnstof en EC".

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2016 17:55 #1429091 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stadsbussen
Valt dit niet juist samen met de vernieuwing van de stadbus-vloot van het GVU na de overname van door U-OV?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD