Olly senior
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2015 21:43 #1104332
door V700 register
Olly senior is gemaakt door V700 register
Gewoon even wat anders tussen door 
Olly jr is niet meer , dwz heeft 1 banger cross overleefd en ben hem nu even uit het oog verloren.
Olly senior doet zijn best, maar is duidelijk wel een generatie ouder.
Senior is een Volvo 240 estate uit 1984 op gas.
Inmiddels wel voorzien van een 531 kop met VX nokkenas uit een Volvo 940
De accu is ook uit een 940.
Veel geleerd hier afgelopen jaren wat mij nu ook prima van pas komt.

Olly jr is niet meer , dwz heeft 1 banger cross overleefd en ben hem nu even uit het oog verloren.
Olly senior doet zijn best, maar is duidelijk wel een generatie ouder.
Senior is een Volvo 240 estate uit 1984 op gas.
Inmiddels wel voorzien van een 531 kop met VX nokkenas uit een Volvo 940

De accu is ook uit een 940.
Veel geleerd hier afgelopen jaren wat mij nu ook prima van pas komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2015 21:45 #1421480
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic 240's blijven leuk!
240's blijven leuk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2015 23:26 #1421485
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volkomen mee eens...
Ik vind 240"s ook mooi en toch rij ik ook prettig in mijn 744 .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2015 13:52 #1421495
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Leuk
Leuke bak!
Groetjes,
Gerben
Groetjes,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2015 13:58 #1421496
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B230FX
Met die vx cam en 531 kop is het dan ook een B230FX geworden?
B230FX - 240, 740, 940
LH- Jetronic (Bosch)
100 kW / 136 HP at 5400 RPM
185mn? @?
CR 9.3:1
96X80 / 4- cyl.
2,316 litre
B230FB - 740, 940
LH-jet (Bosch)
96 kW / 130 HP@5500 rpm
185Nm@2950rpm
CR 9,3:1
96X80 / 4- cyl.
2,316 litre
B230FX - 240, 740, 940
LH- Jetronic (Bosch)
100 kW / 136 HP at 5400 RPM
185mn? @?
CR 9.3:1
96X80 / 4- cyl.
2,316 litre
B230FB - 740, 940
LH-jet (Bosch)
96 kW / 130 HP@5500 rpm
185Nm@2950rpm
CR 9,3:1
96X80 / 4- cyl.
2,316 litre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2015 21:23 #1421524
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas Jeroen
Helaas Jeroen,
De 240 heeft een B23A.
Geen injectie maar een good old carburateur met olie demping.
De FX heeft nog een reden waarom hij 7 pk meer heeft dan de FB.
Hij is/was voorzien van een dikkere uitlaat van voor tot achter. De dikte van de turbo uitlaat. Hij ademt beter in door de 531 kop met vx3 en beter uit door de turbo uitlaat. Dat had ik op de 940 overigens ook, een 16V uitlaat op de FB.
Het is nu een B23AB soort van
Maar wel bijna 100 in de 2 en een top op de vlakke weg van 170, hier moet ik nog mee bezig want hij moet 180 kunnen
Ik overweeg nog een F ombouw, maar bij rijden op gas eigenlijk best veel gedoe tov de evt winst.
Dit jaar nu ongeveer 23xxx km mee gereden. Helaas wel 1 op 6,5 / 7 op lpg.
Maar maandje terug wel op zaterdag ochtend in de auto gestopt om zaterdagavond vlak bij het Gardameer een Italiaanse proseco te drinken, zondag een Volvo meeting te bezoeken en maandag weer terug te gaan.
Komen dit weekend B6 bilsteins onder rondom.
Wil ook nog een automaat ombouw doen, maar dan moet ik een keer echt tijd hebben. Want dan wel meteen een moderne automaat inclusief achteras en dus ook nieuwere tellerset ivm de km teller.
Heeft al wel lederen interieur , armsteun, e ramen en e spiegels tevens compete meter set boven in het dash. Ook een compleet nieuwe motor kabelboom inmiddels (7 draden!) owja, een 940 kop heeft wel wat hulp van een haakse slijper nodig om te passen
Hij was tijdelijk 60 mm verlaagd aan de voorkant en achter lag een b230fb achter in zodat ie gelijk stond
Het leuke vind ik is dat een 240 nog net wat eenvoudiger te bewerken is dan een 740/940.
Wel zijn heel veel dingen ongeveer wel het zelfde. Ik heb de stabilisator stangen van een diesel gemonteerd, die zijn dikker net als bij een 940.
Helaas is er zo goed als niks voorbedraad, dus alle opties komen met hun eigen kabelboom.
Rijwind geluid is ook duidelijker aanwezig en het geluid van de muziek is minder. Maar het leuke is wel dat 150/160 rijden ook echt hard lijkt.
Ik heb wel alle remmerij vernieuwd , blokken, slangen, klauwen , leidingen, hoofdremcilinder en de olie
Dan stopt het ook prima.
De 240 heeft een B23A.
Geen injectie maar een good old carburateur met olie demping.
De FX heeft nog een reden waarom hij 7 pk meer heeft dan de FB.
Hij is/was voorzien van een dikkere uitlaat van voor tot achter. De dikte van de turbo uitlaat. Hij ademt beter in door de 531 kop met vx3 en beter uit door de turbo uitlaat. Dat had ik op de 940 overigens ook, een 16V uitlaat op de FB.
Het is nu een B23AB soort van

Maar wel bijna 100 in de 2 en een top op de vlakke weg van 170, hier moet ik nog mee bezig want hij moet 180 kunnen

Ik overweeg nog een F ombouw, maar bij rijden op gas eigenlijk best veel gedoe tov de evt winst.
Dit jaar nu ongeveer 23xxx km mee gereden. Helaas wel 1 op 6,5 / 7 op lpg.
Maar maandje terug wel op zaterdag ochtend in de auto gestopt om zaterdagavond vlak bij het Gardameer een Italiaanse proseco te drinken, zondag een Volvo meeting te bezoeken en maandag weer terug te gaan.
Komen dit weekend B6 bilsteins onder rondom.
Wil ook nog een automaat ombouw doen, maar dan moet ik een keer echt tijd hebben. Want dan wel meteen een moderne automaat inclusief achteras en dus ook nieuwere tellerset ivm de km teller.
Heeft al wel lederen interieur , armsteun, e ramen en e spiegels tevens compete meter set boven in het dash. Ook een compleet nieuwe motor kabelboom inmiddels (7 draden!) owja, een 940 kop heeft wel wat hulp van een haakse slijper nodig om te passen

Hij was tijdelijk 60 mm verlaagd aan de voorkant en achter lag een b230fb achter in zodat ie gelijk stond

Het leuke vind ik is dat een 240 nog net wat eenvoudiger te bewerken is dan een 740/940.
Wel zijn heel veel dingen ongeveer wel het zelfde. Ik heb de stabilisator stangen van een diesel gemonteerd, die zijn dikker net als bij een 940.
Helaas is er zo goed als niks voorbedraad, dus alle opties komen met hun eigen kabelboom.
Rijwind geluid is ook duidelijker aanwezig en het geluid van de muziek is minder. Maar het leuke is wel dat 150/160 rijden ook echt hard lijkt.
Ik heb wel alle remmerij vernieuwd , blokken, slangen, klauwen , leidingen, hoofdremcilinder en de olie

Dan stopt het ook prima.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2015 00:51 #1421606
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb nog wel een 940 en een
Ik heb nog wel een 940 en een 740 
En weer 5 240's erbij

En weer 5 240's erbij

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam