Factor 700 weer verschenen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2015 14:24 #1421497 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi

Mooi, dat was het eerste wat in mij opkwam toen de Factor op de deurmat lag. En idd er staan een paar leuke artikelen in. Maar daar blijft het bij.

Teleurstellend vind ik de wederom uitgebreide bladvulling met een niet bestaande conceptcar. 1 pagina per factor zou wellicht leuk zijn maar dan ook niet meer dan dat.

Teleurstellend ook dat er geen verslag in stond van de 2e sleuteldag dit jaar bij Nordicar. ( er zijn er al 3 geweest en de 4e is in oktober) Skunnie had er een leuk verhaal bij geschreven maar de fotos waren, naar ik vernomen heb, van een te lage resolutie of slechte kwaliteit. Als ik dan kijk naar een vorig verhaal over een sleuteldag bij Nordicar, dan zijn de fotos daar op postzegelformaat afgedrukt. Die waren dan blijkbaar ook van slechte kwaliteit maar voegden toch wat toe aan het verhaal. Dat had nu ook gekund, beter een verhaal met lage resolutiefotos dan helemaal geen verhaal. Lijkt me ook niet leuk voor het gastbedrijf Nordicar dat ze niet vermeld zijn.

Als je dan verder bedenkt dat er voor 1 oplage van de factor uitbrengen toch wel per lid 7 euro lidmaatschapsgeld word uitgegeven, dan ben ik er niet blij mee. Er hadden meer verhalen van leden , aktiviteiten en sleuteldagen in moeten staan, ik weet dat ze er waren, deze ook ingeleverd zijn maar ze zijn simpelweg niet geplaatst.

En het is dan weer toevallig dat juist de verslagen van Henks poetsdag in Emmeloord en de door mij georganiseerde sleuteldag bij Nordicar niet geplaatst zijn. ( ook goed opgemerkt Arjan!) Trouwens Paul had na zijn onheuse bejegening door de hoofdredacteur geen animo meer om zijn serie interviews met leden te continueren. Jammer, want die mis ik ook! Wie weet komen deze na een betsuurswisseling weer terug.

Waarschijnlijk zal Maarten weer roepen dat de schuld weer bij een ander ligt, --g-e-e-u-w-- dat zijn we inmiddels wel gewend. Ook in deze, de waarheid is weer anders.

Groeten Rudiger

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2015 16:14 #1421501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rudiger....
Je had het niet beter kunnen verwoorden.

Groet Marcel

744.....

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2015 17:28 #1421505 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Het blad kan veel meer
Het blad kan veel meer bevatten dan verslagen van sleuteldagen of toerriten. Maar dat is natuurlijk ook wat de leden - waar ik er eentje van ben - er van maken. Verhalen over nieuwe aanwinsten, overstap van of naar een 700-900, kilometermijlpalen, Volvo in een familie, vakantie verhalen met foto's, dat komt er in mij op :).

Note to self: ik moet eens snel achter het toetsenbord kruipen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2015 20:46 #1421516 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prioriteiten
Rudiger,
Het blad moest er nu eenmaal perse voor a.s. Zaterdag zijn toch?
En Skunnie, lijkt een vriendin van jullie dus tja.
De concept car was ook een safe choice :)
De kosten gaan we zaterdag uit gelegd krijgen toch?

Mark, goed idee!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2015 23:19 #1421530 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Factor
Hallo Volvisti

Op het zoveelste verslag van de zoveelste sleuteldag zit ik nu ook weer niet te wachten. Net zo min als een verhaal over een auto die niet onder de doelstelling van onze vereniging valt. Maar als wij er wat anders in willen, zullen wij ervoor moeten zorgen dat iemand dat in woorden vat en er wat plaatjes bij doet. Kom maar op met die verhalen over hoe je onder 20 cm stof de meest perfecte Volvo 700 hebt gevonden. Of hoe je ontdekt hebt, dat je auto vroeger van de broer van de paus was. Over hoe de LH 2.4 zich heeft ontwikkeld. Wat de verschillen zijn tussen de verschillende versies van de LH (dus het verschil tussen 2.4.2 en 2.4.3, maar ook het verschil tussen bijvoorbeeld de LH 2.4.2 voor de B230F en de B234F), de EZK's? Hoe zit het protocol in elkaar, waarmee je radio tegen je CD-wisselaar zegt dat ie een andere CD moet afspelen? Welke accessoires heeft Volvo verzonnen voor onze modellen? Welke daarvan kom je hier amper tegen (want die andere kennen we wel)? Of een artikel over hoe je remblokken vervangt. Over de werking van de rembekrachtiger. Hoe gezellig ook, er is meer in de Volvo 700 wereld dan alleen sleuteldagen.

Persoonlijk kijk ik graag naar de plaatjes van Niels. Het toont wat Volvo met onze auto's had kunnen doen. Of wat iemand met wat cash of een paar handige handjes ervan kan maken. De tekst vind ik meestal minder spannend.

groetjes

Mathy

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2015 23:54 #1421533 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ik vond deze uitgave (ondanks
Ik vond deze uitgave (ondanks de kleutelklasoorlog die gaande Is en het een en ander belemmert) weer erg leuk.

Mee een Mathy,
Sleuteldagen zijn ook leuk in samenvatting maar ben het er mee eens dat het veel meer inhoud krijgt wanneer bv jou genoemde zaken beschreven worden.

Ook fijn dat niet iedereen deze uitgave afkraakt. Is niet makkelijk momenteel zo iets neer te zetten.
Opbouwende kritiek Is prima maa sommigen komen alleen nog maar hier om anderen openlijk af te kraken en te zeiken...

Grtz, Daniel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2015 06:00 #1421534 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eens

Natuurlijk wil ik behalve de sleuteldagverslagen graag meer technische zaken in de Factor zien. Henk was er zelfs al begonnen met reparatiehandleidingen. Maar dat de aktiviteiten ondergeschikt zijn geworden aan computertekeningen van een nooit bestaande conceptauto, neen,daar zit ik niet op te wachten.
Bovendien is zo'n verslag plaatsen van een sleuteldag wel het minste wat je kunt doen voor de faciliterende bedrijven. Die bedrijven, die belangeloos hun garage openstellen en technische ondersteuning bieden aan de sleutelaars mogen echt wel in elke factor vermeld worden. De sleuteldagen en de faciliterende bedrijven zijn wel 1 van de pijlers waar de 700 Vereniging zijn bestaansrecht aan ontleent.

Groetjes Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2015 21:37 #1421556 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mathy,
Mathy,
Je wil dus wel fantasie schetsen zien , maar geen auto's die echt bestaan en de motor gebruiken die ook in de 740 zit?
Zo zie je maar, iedereen zijn eigen dingen.
Volgens mij heeft Henk een paar hele mooie how-to's geschreven!

Vergeet niet, zonder de sleuteldagen en technische kennis van dit forum had ik de 940 nooit rijdend kunnen houden, ik heb het geld er niet voor om de auto naar de garage te brengen als er wat mee is. Maar dus ook geen geld om auto's van 10K + te kopen.

Daarnaast ik vind het erg leuk om de sleutelaars te zien op de foto's omdat dat juist de mensen zijn die op het forum de goede antwoorden geven ipv tips welke garage je de auto moet brengen.

Maar Mathy ik kijk nu al uit naar je verhalen over de protocollen hoor!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2015 22:22 #1421566 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik blijf lachen...
Arjan, kan het niet laten maar ik breng alvast 1 puntje van Mathy in de schijnwerpers: de accessoires voor onze Volvos. Dat zijn er nogal wat. Maar, voor degene die het niet weten,
die zijn ook hier te vinden, op het forum:

http:// volvo700vereniging.nl/node/10991

Dus niet downloaden en lezen, ne-eehee, in de Factor plaatsen, alle 338 pagina's. Dat word dan wel een superdik kerstnummer denk ik zo. Kan nog internationaal verspreid worden want het is in 4 talen!

Groetjes en veel leesplezier, Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2015 22:39 #1421567 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OW
O ja dat is leuk !
Leuke dingetjes!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC