V6 met klein bijgeluidje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2015 23:09 #1420437
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Had het ding ook naar de
Had het ding ook naar de bangers kunnen doen. Nou hij gaat naar een clublid word voorzien van een redblock en gaat weer kilometers maken. Motor is echt kapot niets meer aan te redden behalve revisie maar je gaat niet een paar 1000 in een auto van een paar 100 steken. Daarvoor is ie niet zeldzaam en uniek genoeg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2015 23:57 #1420994
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Habemus V6
Hallo Volvisti
Zeggen dat Henk een V6 niet kan waarderen is net zoiets als zeggen dat de Paus het katholicisme niet kan waarderen.
groetjes
Mathy
Zeggen dat Henk een V6 niet kan waarderen is net zoiets als zeggen dat de Paus het katholicisme niet kan waarderen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2015 23:02 #1421014
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
dat er mensen zijn die zo positief zijn na zo.n akkefietje ,houden zo Paul,er zijn tenslotte ergere dingen die kunnen gebeuren in het leven ,nuchterheid van boven de riolen.
Groeten Ted.
Groeten Ted.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2015 13:34 #1421029
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Klop, klepel
Ja, de PRV v6 staat er bekend om dat de nokkenassen eraan gaan als je te beroerd bent om onderhoud (lees olie-verversingen) op tijd uit te voeren. Klopt helemaal.
Alleen... Volvo was daar na een paar jaar ook wel achter, en heeft voor de B280 die in deze auto ligt de koppen hertekend. Waarbij onder andere de oliekanalen zo zijn aangepast dat dat probleem helemaal uit de wereld is.
Ik ben het eens met Henk, en vind het jammer dat deze auto niet gewoon een goede andere V6 gegund wordt: met een redblock wordt het toch weer een archaisch luidruchtig geval, vergeleken met die heerlijk stille en krachtige V6!
Positief is natuurlijk wel dat Gerben 'm weer op de weg brengt, en dat zo'n mooi exemplaar niet direct in de banger-scene belandt.
Alleen... Volvo was daar na een paar jaar ook wel achter, en heeft voor de B280 die in deze auto ligt de koppen hertekend. Waarbij onder andere de oliekanalen zo zijn aangepast dat dat probleem helemaal uit de wereld is.
Ik ben het eens met Henk, en vind het jammer dat deze auto niet gewoon een goede andere V6 gegund wordt: met een redblock wordt het toch weer een archaisch luidruchtig geval, vergeleken met die heerlijk stille en krachtige V6!
Positief is natuurlijk wel dat Gerben 'm weer op de weg brengt, en dat zo'n mooi exemplaar niet direct in de banger-scene belandt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2015 13:59 #1421032
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies. De brakke V6 ritueel
Precies. De brakke V6 ritueel opblazen alvorens hij in de oud alu bak verdwijnt. Redblockje met ZF staat al klaar dus binnenkort weer een fraaie, nu betrouwbare, 760 estate op de weg te bewonderen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2015 15:17 #1421033
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nee, dat zou Paul niet doen
... maar ik krijg bijna het gevoel dat je het probleem bewust veroorzaakt hebt, door bijvoorbeeld met ene koude motor te gaan blazen omdat je zo'n ongefundeerde hekel aan een uitstekende motor hebt.
Gelukkig ken ik Paul persoonlijk en weet ik wel beter!
Gelukkig ken ik Paul persoonlijk en weet ik wel beter!
Moderators: Jerry Stam