Nieuwe Volvo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 19:44 #1103924
door V700 register
Nieuwe Volvo is gemaakt door V700 register
Goedenavond,
Nadat ik in januari mijn 960 estate op gas had ingeruild voor een XC 70 D5 ivm oplopende kosten had ik nog een oude S-klasse in de schuur.
Na deze verkocht te hebben kwam ik op internet een Engelse 740 GLE tegen uit 1986 met 64000 mijl op de klok. Rood/oranje pullman bekleding als nieuw, trekhaak, 2 paar velgen met winter en zomerbanden.
Testrit gemaakt, auto gekocht. Wat een fijne auto, kwamen weer herinneringen boven.
Na behalen van mijn rijbewijs in 88 veel in een 740 gereden van mijn vader.
Auto is als nieuw, geen roestplek te vinden, ook niet bij de ruitenwissers en de ruimte die daaronder zit.
Nu heb ik 2 vraagjes:
Bij de ruitenwissers zit een plastic kap met daaronder een rooster, de plastic kap weggehaald, was kapot.
Moet deze kap weer terug of is dit alleen cosmetisch, anders moet ik kijken of ik een nieuwe kan bestellen.
Mijn voorstoel is volgens het boekje zowel voorover als achterover te kantelen in meerdere standen.
Volgens het boekje moet je dit doen met de grote beugel die de stoel voor en achteruit schuift. Je moet dan de beugel links of rechts naar beneden duwen, maar er gebeurt niets.
Weet iemand of dit klopt?
Nadat ik in januari mijn 960 estate op gas had ingeruild voor een XC 70 D5 ivm oplopende kosten had ik nog een oude S-klasse in de schuur.
Na deze verkocht te hebben kwam ik op internet een Engelse 740 GLE tegen uit 1986 met 64000 mijl op de klok. Rood/oranje pullman bekleding als nieuw, trekhaak, 2 paar velgen met winter en zomerbanden.
Testrit gemaakt, auto gekocht. Wat een fijne auto, kwamen weer herinneringen boven.
Na behalen van mijn rijbewijs in 88 veel in een 740 gereden van mijn vader.
Auto is als nieuw, geen roestplek te vinden, ook niet bij de ruitenwissers en de ruimte die daaronder zit.
Nu heb ik 2 vraagjes:
Bij de ruitenwissers zit een plastic kap met daaronder een rooster, de plastic kap weggehaald, was kapot.
Moet deze kap weer terug of is dit alleen cosmetisch, anders moet ik kijken of ik een nieuwe kan bestellen.
Mijn voorstoel is volgens het boekje zowel voorover als achterover te kantelen in meerdere standen.
Volgens het boekje moet je dit doen met de grote beugel die de stoel voor en achteruit schuift. Je moet dan de beugel links of rechts naar beneden duwen, maar er gebeurt niets.
Weet iemand of dit klopt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 20:25 #1418926
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Thomas
De handle om je stoel te kantelen zit aan de rechterkant van je stoel tussen de zijkant en de middenconsole,daar zit een hendel die je naar voor en achter kan bewegen dan kantelt je stoel naar voren en naar achteren.
Groet Marcel...
Groet Marcel...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 20:31 #1418927
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met die plastic cap....
Bedoel je waarschijnlijk de zgn.snowcap deze zorgt ervoor dat er geen pak sneeuw in je paravan valt en in de zomer minder blaadjes.é.d...ik heb er zelf nog een liggen alleen zijn alle klemmen kapot...vind je ook eens wat....jammer ..
Groet Marcel
Groet Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 21:10 #1418929
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
Die kap is alleen cosmetisch, om nog meer sneeuw te happen. Kun je gewoon weglaten, maar zorg wel dat het gaasrooster onder de spijlen goed vastzit en niet deels naar beneden hangt of helemaal naar beneden is gevallen. Als daar troep in komt gaat het naar beneden, achter de zijschermen voor langs (achter de voorwielen) naar beneden waar het de geventileerde kokerbalken verstopt. Gevolg is dat er water in die balken blijft staan, met roestgevaar. Zeker bij een open dak, de afwatering van de rubbers komt ook in die kokerbalk. Als die vol is komt het water je interieur in.
Die handle voor de stoel zit inderdaad aan de zijkant van de stoel.
Die handle voor de stoel zit inderdaad aan de zijkant van de stoel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 22:59 #1418937
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic KAP
Er weer op zetten en snel een beetje 
Gaasje er onder ook weer vastzetten ,en als je een gaasje overhebt in de 3 openingen van de snowcap zetten.
De snowcap is een echt hebbedingetje als je deze echt niet meer wilt gebruiken zet je hem op deze site te koop. er is vast wel bieder hier.Nieuw zijn ze net zo zeldzaam als een rode gans.
1988 da,s een mooie tijd geweest........
Gaasje er onder ook weer vastzetten ,en als je een gaasje overhebt in de 3 openingen van de snowcap zetten.
De snowcap is een echt hebbedingetje als je deze echt niet meer wilt gebruiken zet je hem op deze site te koop. er is vast wel bieder hier.Nieuw zijn ze net zo zeldzaam als een rode gans.
1988 da,s een mooie tijd geweest........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 23:41 #1418939
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog te koop
Wat betreft die snowcap, die is in Zweden nog her en der nieuw te koop hoor. Weliswaar aftermarket (denk ik), maar nog wel te bestellen. Bijvoorbeeld <a href="
www.l-m-r.se/p/volvo/940960/exterior-112/snowcap-740940.html
">bij L-M-R.
Er waren hier wel wat ervaringen met kant-en-klaar paswerk van een aantal onderdelen daarvandaan (even zoeken op L-M-R en/of groupbuy denk ik, was voornamelijk spoilers dacht ik), weet niet of dat ook voor de snowcap gold.
Er waren hier wel wat ervaringen met kant-en-klaar paswerk van een aantal onderdelen daarvandaan (even zoeken op L-M-R en/of groupbuy denk ik, was voornamelijk spoilers dacht ik), weet niet of dat ook voor de snowcap gold.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 23:45 #1418941
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En als de klemmetjes
En als de klemmetjes afgebroken zijn, dat is geen enkel probleem. Met pattex epoxylijm zit hij zo vast als een huis. Heb ik ook zo gedaan. Je hoeft hem er toch nooit meer af te halen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2015 07:47 #1418945
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snowcap
Bedankt voor alle reacties, gaas onder de kap zit los, zal hem vast zetten.
Auto zal geen slecht weer meer mee maken, wordt alleen in de zomermaanden gereden.
Wat mijn bestuurders stoel betreft, zit geen hendel aan, kan de stoel niet kantelen.
Was dit optioneel bij een 740 gle? Of zou deze afgebroken zijn.
Groet Thomas
Auto zal geen slecht weer meer mee maken, wordt alleen in de zomermaanden gereden.
Wat mijn bestuurders stoel betreft, zit geen hendel aan, kan de stoel niet kantelen.
Was dit optioneel bij een 740 gle? Of zou deze afgebroken zijn.
Groet Thomas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2015 15:34 #1418960
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb er nog 1 liggen
Paul zou jij mij eens op een volgende sleutel dag kunnen laten zien hoe jij hem erop gelijmd hebt....
Groet Marcel
Groet Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2015 20:50 #1418970
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zweden
Tja .....
wat zal ik schrijven ....niets maar ...
wat zal ik schrijven ....niets maar ...
Moderators: Jerry Stam