Nieuwe auto importeren uit Duitsland of België?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2015 11:39 #1103598
door V700 register
Mijn zwager heeft zijn hele leven lang gespaard en wil nu de nieuwe XC90 kopen. Hij wil er een benzinemotor in en nu blijkt dat in Nederland als zwaarste (benzine)motor de T5 wordt geleverd. In Duitsland en België wordt wel nog gewoon de T6 geleverd. Weet iemand of het mogelijk is om de auto met een T6 in Duitsland of België te kopen en te importeren? Of gaat de RDW dan moeilijk doen over die T6 omdat dat in Nederland blijkbaar niet geleverd mag worden?
Ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft.
Groet,
Jan-Willem
Nieuwe auto importeren uit Duitsland of België? is gemaakt door V700 register
Mijn zwager heeft zijn hele leven lang gespaard en wil nu de nieuwe XC90 kopen. Hij wil er een benzinemotor in en nu blijkt dat in Nederland als zwaarste (benzine)motor de T5 wordt geleverd. In Duitsland en België wordt wel nog gewoon de T6 geleverd. Weet iemand of het mogelijk is om de auto met een T6 in Duitsland of België te kopen en te importeren? Of gaat de RDW dan moeilijk doen over die T6 omdat dat in Nederland blijkbaar niet geleverd mag worden?
Ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft.
Groet,
Jan-Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2015 11:57 #1417309
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij is het zo dat als
Volgens mij is het zo dat als de T6 een typegoedkeuring heeft in Europa, het geen probleem is om hem op NL kenteken te krijgen.
Of je hem hier ook geserviced krijgt is een tweede, ik zou de importeur eens vragen....
Of je hem hier ook geserviced krijgt is een tweede, ik zou de importeur eens vragen....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2015 11:58 #1417310
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trouwens: een 2 liter
Trouwens: een 2 liter viercilinder met 400 pk? Ik zou eerst eens afwachten hoe dat bevalt in de praktijk!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2015 13:26 #1417317
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen enkel probleem, EU brief
Geen enkel probleem, EU brief erbij is gewoon OK voor de RDW.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2015 11:52 #1417370
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oké,
Oké,
Bedankt voor de reacties. Wat ik ervan begreep is dat de dealer had gezegd dat het niet mogelijk was. Maar ik weet het fijne hier niet van en dus niet wat de precieze reden was.
Groet,
Jan-Willem
Bedankt voor de reacties. Wat ik ervan begreep is dat de dealer had gezegd dat het niet mogelijk was. Maar ik weet het fijne hier niet van en dus niet wat de precieze reden was.
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2015 14:34 #1417393
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Komt
Er in juni niet een nieuw voorstel van het kabinet mbt de belastingen op auto's
Niet in verdiept verder maar ervaring is wel een beetje de vervuiler betaald meer. Zou wel eens google niet dat je straks aan de beurt bent met een t6.
Alleen een tip
Niet in verdiept verder maar ervaring is wel een beetje de vervuiler betaald meer. Zou wel eens google niet dat je straks aan de beurt bent met een t6.
Alleen een tip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2015 17:36 #1417395
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk zomaar dat de nieuwe
Ik denk zomaar dat de nieuwe generatie weer schoner is dan de vorige.
Ik lees, vertaald uit de franse versie van het officiële Volvo-blad: een 2 liter motor met drie turbo's, waarvan de derde een electrische is die de andere twee, parallel opgestelde turbo's, aanblaast......
Ik lees, vertaald uit de franse versie van het officiële Volvo-blad: een 2 liter motor met drie turbo's, waarvan de derde een electrische is die de andere twee, parallel opgestelde turbo's, aanblaast......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2015 19:45 #1417399
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach
Denk dat je met een 940 dan ook wel aan de beurt bent, tenzij men die regeling niet toepast op oudere auto's. Maar daar kan ik eigenlijk gen argument voor verzinnen.
Ik dacht dat ik ergens in een Volvo brochure heb gelezen dat de CO2 uitstoot van een 940 met B230FK blok met 135 pk 240 gr/km is. Verbruik, gecombineerd, is iets meer dan 10 l/100km. Ik las vandaag de NRC met een review van een Porsche 911 GTS in de Lux bijlage, waar ook wat specificaties stonden vermeld. Motor die daar in ligt is een 6 cilinder met 3.8 liter inhoud. Vermogen 430 pk en trekkracht 440 Nm. Verbruik is 9.5 l/100 km en CO2 uitstoot is 223 gr/km. Energielabel G
. Zo'n 940 is dus gewoon net zo slecht eigenlijk.
Die hoge vermogens, plus de manier waarop die gehaald worden, uit die kleine blokjes lijken me nou niet de richting die de meest betrouwbare motoren oplevert. 3 turbo's is toch weer meer kans dat daar iets mee mis gaat, om nog maar te zwijgen van een elektrische turbo (is dat een compressor, aangedreven door een elektromotor of een "mechanische" turbo die elektronisch in- en uitgeschakeld kan worden?).
Als je soms al ziet hoeveel gedoe EGR geeft dan zou ik persoonlijk toch een voorkeur hebben voor een motor met wat minder toeters en bellen. Maar de keus daarin wordt kleiner tegenwoordig.
Ik dacht dat ik ergens in een Volvo brochure heb gelezen dat de CO2 uitstoot van een 940 met B230FK blok met 135 pk 240 gr/km is. Verbruik, gecombineerd, is iets meer dan 10 l/100km. Ik las vandaag de NRC met een review van een Porsche 911 GTS in de Lux bijlage, waar ook wat specificaties stonden vermeld. Motor die daar in ligt is een 6 cilinder met 3.8 liter inhoud. Vermogen 430 pk en trekkracht 440 Nm. Verbruik is 9.5 l/100 km en CO2 uitstoot is 223 gr/km. Energielabel G
Die hoge vermogens, plus de manier waarop die gehaald worden, uit die kleine blokjes lijken me nou niet de richting die de meest betrouwbare motoren oplevert. 3 turbo's is toch weer meer kans dat daar iets mee mis gaat, om nog maar te zwijgen van een elektrische turbo (is dat een compressor, aangedreven door een elektromotor of een "mechanische" turbo die elektronisch in- en uitgeschakeld kan worden?).
Als je soms al ziet hoeveel gedoe EGR geeft dan zou ik persoonlijk toch een voorkeur hebben voor een motor met wat minder toeters en bellen. Maar de keus daarin wordt kleiner tegenwoordig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2015 08:55 #1417404
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom neemt hij niet gewoon
Waarom neemt hij niet gewoon de T8 hybride? Veel gunstiger in gebruik, luxer en relatief klein prijsverschil. importeren is overigens geen enkel probleem. Maar dan wel pas na 6 maanden minimaal vanwege afschrijving Bpm.
Succes
Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2015 10:53 #1417457
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic T8
Hij heeft het niet zo op elektrisch rijden en wil eigenlijk gewoon een T6. Maar inmiddels heeft hij volgens mij al getekend voor een T5 die hij laat chippen voor meer pk's. Volgens zijn dealer was het in ieder geval niet mogelijk dat hij een T6 bij hun kocht en ook niet mogelijk om een T6 uit het buitenland te importeren in verband met milieu eisen. Maar het lijkt erop dat het een T5 wordt. Allemaal luxe problemen. Bedankt voor de reacties!
Groet,
Jan-Willem
Groet,
Jan-Willem
Moderators: Jerry Stam