APK op z'n Frans

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2015 10:50 #1103536 door V700 register
APK op z'n Frans is gemaakt door V700 register
Nou, gisteren met de 940 naar de franse APK: afgekeurd!
Afgezien van een versleten kogeltje is hij afgekeurd omdat men bij het omzetten van nederlands naar frans kenteken een "klein" foutje heeft gemaakt, op de carte grise staat als brandstof benzine......en hij staat al vanaf nieuw in 1995 op LPG.
Dat gaat me weer een ochtendje préfecture kosten en moet daar in de slag met een dame achter glas om die ervan te overtuigen dat het hun fout is. Dit o.a. aan de hand van het oude APK formulier van twee jaar geleden toen hij nog een Nederlands kenteken had. Ze hebben gelukkig het VIN wel goed overgenomen, dat komt volgens de keurmeester ook nogal eens voor en dan ben je de klos!
Ik rijd dus al twee jaar rond met de verkeerde brandstof op de carte grise! Als Nederlander kende ik in het begin natuurlijk niet alle code-letters die men hier op het document zet. Nu wel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2015 11:02 #1416929 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic belasting
Heb je dan ook 2 jaar minder wegenbelasting betaald, of werkt dat anders in France?
anders is het misschien voordeliger hem nu officieel om te keuren naar lpg dan een stevige naheffing over de afgelopen 2 jaar..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2015 12:22 #1416930 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij kennen ze in
Volgens mij kennen ze in Frankrijk geen wegenbelasting...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2015 12:26 #1416931 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee, joh, daarom heb ik hier
Nee, joh, daarom heb ik hier een heel stel auto's, waaronder een Land Rover 110 diesel uit 1985...onbetaalbaar in Nederland.
Je betaalt hier eenmalig voor het franse kenteken en verder niet. Daarentegen zijn de autoroutes met hun péages wel een soort wegenbelasting, maar alleen als je ze gebruikt hè?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC