lampje vervangen in de tellerbak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2014 21:27 #1102926
door V700 register
lampje vervangen in de tellerbak is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal ik ben net nieuw op het forum,en net weer eigenaar van een prachtige 740GL van 1991.
het is een B230F op benzine met 182349 op de klok de kleur is groen metallic.en met automaat.
Alleen het lampje achter de temperatuurmeter werkt niet .
Op welke manier is dit lampje te vervangen..??.
met vriendelijke groet Marcel Leicht
het is een B230F op benzine met 182349 op de klok de kleur is groen metallic.en met automaat.
Alleen het lampje achter de temperatuurmeter werkt niet .
Op welke manier is dit lampje te vervangen..??.
met vriendelijke groet Marcel Leicht
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2014 23:23 #1414297
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lampje
Tsja, dag, heb me net geregistreerd, en heb hetzelfde probleem in mijn 960. Dat is een Deense wagen (voor de 960 techniek maakt dat niet uit, voor ander dingen wel). Zie er tegenop om voor één of twee lampjes de hele auto uit elkaar te halen, en heb dus maar een fiets-led-lampje in het hoekje van m'n display gelegd; kan ik toch nog zien of de temperatuur raar doet (en dat doet ie zo nu en dan, maar dat is wat anders). Als er raad is, dan dus graag niet alleen voor de 740, maar ook voor de 960 !!
Thijs Maarleveld
(mod-edit: apart topic aangemaakt voor voorstellen)
Thijs Maarleveld
(mod-edit: apart topic aangemaakt voor voorstellen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2014 09:24 #1414299
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De tellerbakken van de 740 en de 960 zijn wel verschillend (net als veel andere zaken tussen die modellen).
Voor de vraag over de 740: Gaat het over de buiten temperatuurmeter of de koelvloeistof temperatuurmeter? Als het om de buitenmeter gaat: Is het een ronde analoge, ronde digitale met groen oplichtende cijfers of eentje links onder de benzinemeter?
Voor de vraag over de 740: Gaat het over de buiten temperatuurmeter of de koelvloeistof temperatuurmeter? Als het om de buitenmeter gaat: Is het een ronde analoge, ronde digitale met groen oplichtende cijfers of eentje links onder de benzinemeter?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2014 09:28 #1414300
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je zult de klokkenwinkel er
Je zult de klokkenwinkel er even uit moeten trekken, dan kun je langs de achterkant het lampje zo verwisselen. Hoe dat gaat staat duidelijk uitgelegd in de onvolprezen maintenance FAQ van brickboard: <a href="
www.brickboard.com/FAQ/700-900/ElectricalInstruments.htm
" target="_blank">
www.brickboard.com/FAQ/700-900/ElectricalInstruments.htm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2015 20:40 #1414402
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic temp.lampje tellerbak
Het is het temperatuur meter rechts in de tellerbak voor de koelvloeistof
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2015 15:44 #1414426
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lampje tellerbak
Hoera het is gelukt zelf lampje vervangen in de tellerbak alles weer verlicht.
het viel best mee, nog bedankt Timen voor je uitleg ...en ben blij met de ruitenwissers en tankdop met slot.
het viel best mee, nog bedankt Timen voor je uitleg ...en ben blij met de ruitenwissers en tankdop met slot.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2015 20:57 #1414450
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd Marcel!
Gefeliciteerd Marcel!
Ik ben er - met de extra omlijsting en de tere houtstripjes in de 960 nog niet aan begonnen. Andere dingen moesten eerst.
Bedankt Henk en Pietjeprecies. Brickboard kende ik nog niet en is voor heel veel andere dingen ideaal!
Ik ben er - met de extra omlijsting en de tere houtstripjes in de 960 nog niet aan begonnen. Andere dingen moesten eerst.
Bedankt Henk en Pietjeprecies. Brickboard kende ik nog niet en is voor heel veel andere dingen ideaal!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2015 22:30 #1414461
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt allemaal
Hartelijk bedankt allemaal voor jullie advies het is zo fijn dat deze club er is ,met veel Volvo liefhebbers.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2015 17:52 #1414502
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lampjes 960
Kan je melden dat bij een 960-1 het allemaal wel iets meevalt. Vanochtend zelf de 3W lampjes voor de uitlichting van klok, kilometerteller en toerenteller gewisseld.
Ik heb 'chroom' afdichting langs het dash.
Bovenin het dashboard, zwarte binnen gedeelte, twee clipjes los wippen, kruiskop schroeven eruit. Chromen stripjes links eraf, rechts voorzichtig los halen. Deze loopt tot boven het dashboard kastje door. Nu begrijp ik waarom er 'zomaar' ergens onderweg in dat stripje een knikje zit bij mij. Het is dus al een keertje eerder gedaan en als je niet goed oplet knikt het stripje daar bij het loshalen van de tellerbak afdichting.....
Bij een 960 moet ook de afdichting links en rechts naast het stuur even los. ( daar waar links de bediening van verlichting, dashboardverlichting knopje voor inschuiven van de electrische antenne zit) ( rechts zit bij mij o.a. schuifdak, noodknippers en verwarming van spiegels en achterruit) en makkelijk is om het stuur te kantelen in onderste stand. Dan heb je iets meer ruimte om de tellerbakafdichting eruit te wurmen. Bovenin zitten her en der wat plastic clips. Je merkt ze direct. Voorzichtige wat bewegen, beetje bij elkaar drukken en met de ventilatiehuizen en al trek je het geheel uit het dashboard. Bij mij zaten er twee wat trapeziumvormige schuimrubber stukjes tussen de ventilatieopeningen en de tellerbakafdichting. ( die zaten los bij, dacht : wat moet je ermee, maar nu weet ik dat ze toch weer terug moeten.. klein beetje kraken.. en dat hoort niet in een 960
)
Tellerbak zit met 4 kruiskopschroeven vast. Boven in, op '10 voor twee', kun je je handen er dan achter krijgen en voorzichtig het geheel naar voren halen.
Bij mij was een kabelboompje wat kort ( weet niet of dat bij alle uitvoeringen zo is) dus met het wisselen van de lampjes de tellerbak wat naar links kantelen. Dan kun je er makkelijk achter bij komen.
Inbouw in omgekeerde volgorde.
Ik ben nog geen ervaren handyman maar mij lukte het in 3 kwartier. Iedereen lachen nu, natuurlijk maar alles was nog steeds heel en herplaatsbaar, hahaha...
Ik heb 'chroom' afdichting langs het dash.
Bovenin het dashboard, zwarte binnen gedeelte, twee clipjes los wippen, kruiskop schroeven eruit. Chromen stripjes links eraf, rechts voorzichtig los halen. Deze loopt tot boven het dashboard kastje door. Nu begrijp ik waarom er 'zomaar' ergens onderweg in dat stripje een knikje zit bij mij. Het is dus al een keertje eerder gedaan en als je niet goed oplet knikt het stripje daar bij het loshalen van de tellerbak afdichting.....
Bij een 960 moet ook de afdichting links en rechts naast het stuur even los. ( daar waar links de bediening van verlichting, dashboardverlichting knopje voor inschuiven van de electrische antenne zit) ( rechts zit bij mij o.a. schuifdak, noodknippers en verwarming van spiegels en achterruit) en makkelijk is om het stuur te kantelen in onderste stand. Dan heb je iets meer ruimte om de tellerbakafdichting eruit te wurmen. Bovenin zitten her en der wat plastic clips. Je merkt ze direct. Voorzichtige wat bewegen, beetje bij elkaar drukken en met de ventilatiehuizen en al trek je het geheel uit het dashboard. Bij mij zaten er twee wat trapeziumvormige schuimrubber stukjes tussen de ventilatieopeningen en de tellerbakafdichting. ( die zaten los bij, dacht : wat moet je ermee, maar nu weet ik dat ze toch weer terug moeten.. klein beetje kraken.. en dat hoort niet in een 960
Tellerbak zit met 4 kruiskopschroeven vast. Boven in, op '10 voor twee', kun je je handen er dan achter krijgen en voorzichtig het geheel naar voren halen.
Bij mij was een kabelboompje wat kort ( weet niet of dat bij alle uitvoeringen zo is) dus met het wisselen van de lampjes de tellerbak wat naar links kantelen. Dan kun je er makkelijk achter bij komen.
Inbouw in omgekeerde volgorde.
Ik ben nog geen ervaren handyman maar mij lukte het in 3 kwartier. Iedereen lachen nu, natuurlijk maar alles was nog steeds heel en herplaatsbaar, hahaha...
Moderators: Jerry Stam