update van mijn 960

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2014 19:56 #1102734 door V700 register
update van mijn 960 is gemaakt door V700 register
vandaag weer (teveel) geld uitgegeven.
- 4 velgen gekocht en deze gelijk weggebracht om te laten powdercoaten. Heb voorbeelden gezien, MOOI man! Volgende week zijn ze klaar.
- hout-leer stuur besteld en wordt gemonteerd zonder meerkosten. Moet hier alleen 2x 100 km voor rijden. Is ook geen straf met de 960
- geïnformeerd  naar 4  nieuwe 4 seizoenenbanden in de maat 205 (liever 215) 50 of 60 x 15. Zijn niet leverbaar. Alleen in het mij onbekende merk Maxxis en dan kosten ze nog 135,00 euro p/st.
denk dat ik voorlopig mijn Michilins maar laat omleggen.
Gr. Joop

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2014 10:14 #1413715 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ongeinformeerd
Dan is degene bij wie je informeert niet goed geinformeerd... Vredestein, Nokian, Uniroyal, Pirelli, Fulda, Goodyear... zeg het maar, welke wil je?
Voor banden kijk ik altijd eerst op www.autobandenmarkt.nl , en in de door jou genoemde maten winterbanden is ruime keuze, en een aflever-en montageadres bij jou in de buurt hebben ze ongetwijfeld ook. De laatste keer had ik mijn banden binnen twee werkdagen na bestelling onder de auto zitten!
Maxxis is huismerk van de Kwikflut, dus ik heb zo'n vermoeden waar je geinformeerd hebt...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2014 11:17 #1413723 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Willem, het gaat niet over
Willem, het gaat niet over winterbanden, maar 4 seizoenenbanden. Ik rijd te weinig kilometers ( ongeveer 10.000 km p.j.) om wielen te wisselen. Dan moet ik na 5 jaar banden wegdoen ivm ouderdom en niet voor slijtage. Vandaar mijn keuze van een 4 seizoenenband. Omdat ik regelamtig in Duitsland ben, ben ik wel verplicht om een 4 seizoenenband te pakken, omdat je daar niet mag rijden in de winter en kans op sneeuw op zomerbanden. Als dat niet was, reed ik altijd op "normale" banden.
Gr. Joop

P.s. ik denk er nu over om een band in de maat 215x65x15 te monteren. Ik vind wat meer band onder een dergelijk grote auto wel mooi uitzien. Ik accepteer dan de meterafwijking van 10%. Voordeel is ook nog minder toeren bij gelijke snelheid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2014 11:24 #1413725 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goodyear
Volgens mij is Goodyear Vector 4 season er in de maat 205/60 95H. Die vond ik beter dan Vredestein Quatrac 3. 4 seizoensbanden zijn overigens een stuk minder zuinig dan zuinige zomerbanden. Maar als je maar 5000 km per jaar rijdt en je gaat uit van 60.000 dan ben je 12 jaar bezig. 5 jaar is misschien een (te) korte vervangingstermijn, 12 jaar is echter ook niet realistisch.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2014 12:01 #1413728 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Banden mogen niet ouder dan
Banden mogen niet ouder dan 10 jaar zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2014 12:29 #1413730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van
Van de APK keurmeester?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2014 13:10 #1413735 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 7 jaar
Zeven jaar is het advies, daarna is verdroging, verharding en scheuren meestal goed mogelijk. Er is formeel geen leeftijdscontrole voor zover ik weet, maar je wilt zelf ook niet op oude en verdroogde banden rijden, met het risico op een klapband. Reken dus liever niet met een langere l;evensduur dan die 7 jaar: blijven ze langer goed dan valt het mee.

@TS: Goodyear, Pirelli, Vredestein, Kleber... Er blijft nog steeds keus genoeg naast de Maxxis...

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2014 20:45 #1413821 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Waar heb je de velgen laten
Waar heb je de velgen laten poedercoaten?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC