schade gereden met mijn volvo 940 limited edition 1997 wie kan me helpen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2014 14:04 #1102674 door V700 register
Hallo iedereen
4 week geleden heeft iemand mijn prachtige volvo 940 bj1997 limited edition aangereden .
hij was in eerste instantie totaal los verklaard omdat de economiche waarde lager zou zijn dan de schade.
hier was ik het natuurlijk niet mee eens , gezien het geval ik er net een complete motor revisie koppeling drukgroep enz enz heb geplaatst ,
om zo nog jaren met heeeeel veel plezier rond te rijden .
echter ben ik al 2 keer gebeld door het schade bedrijf , die tot 2 keer aan toe de verkeerde bumper heeft ontvangen .
de mijne heeft mee gespoten delen op de bumper en dit was niet het geval bij de geleverde bumper
ook kunnen ze een aantal andere delen niet nieuw vinden .
de vraag is dan ook als volgt , wie kan me helpen aan onderdelen en weet waar alles nog nieuw te krijgen is .
bumpers steunen klemmen sierstrips enz enz
graag hoor ik van iemand van jullie waar ik terecht kan .
ik rij tijdelijk ( nu al een maand ) in een vw up , en ben daar wel redelijk klaar mee
graag wil ik weer snel kunnen genieten van mijn eigen verukkelijk rijdende volvo 940

wie weet er wat ???????
mvg jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2014 14:41 #1413404 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schade
Schade is altijd jammer natuurlijk. Misschien moet het schadebedrijf eens met de dealer gaan bellen? Of met een andere dealer dan hij tot nu toe gedaan heeft? Sneu voor het schadebedrijf, maar ze moeten zelf maar zien dat ze de juiste spullen krijgen.
Ik zou er niet tussen gaan zitten, straks schuift men de schuld voor verkeerde bestelde onderdelen jou in de schoenen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2014 15:33 #1413407 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben
het helemaal eens met Henk !  Gewoon de onderdelen op chassisnummer bestellen bij de dealer.  Ik vermoed namelijk dat je schadewerkplaats met imi-onderdelen probeert te werken en dat kan wel eens misgaan (lees niet de goede uitvoering of niet echt goed passen).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2014 15:50 #1413408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb je nummers?
heb je onderdeel nummers of je VIN (of zelfs je kenteken)
even een mailtje naar mijn broertje
volvo700vereniging.nl/node/53991
ik denk dat je de goeie prijzen krijgt bij de juiste onderdelen...

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2014 16:20 #1413410 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Op
Goedbedoelde adviezen om de dealer maar te bellen... Heus, voor auto's van deze leeftijd beginnen onderdelen lastig te worden: lang niet alles is meer leverbaar. Bumperlijsten horen daar bijvoorbeeld bij.
Wat de bumper betreft: elk schadebedrijf zou wel moeten weten, dat een ongespoten bumper hetzelfde is als een gespoten bumper, maar dan zonder grondlaag en lak... even voorbereiden, een paar lagen spuiten, en dat is in orde. Ik verwacht niet, dat er nog stapels bumpers op kleur in de Volvo magazijnen klaar liggen voor auto's van meer dan vijftien jaar oud...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2014 16:35 #1413411 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Je hebt gelijk dat niet alles meer leverbaar is, en dat dit steeds lastiger wordt.
Maar, als een dealer iets niet kan leveren, zal hij dat als het goed is overleggen met degene die iets bestelt. En dan misschien een alternatief afspreken, maar niet zonder meer iets anders leveren dan wat besteld is. Als dat toch het geval is, wat kan de opdrachtgever van het schadebedrijf (TS) daar dan nog aan veranderen?Volgens mij is voorgaande niet het geval en probeert het schadebedrijf de onderdelen via een andere leverancier te bestellen. Of de dealer kan niet meer leveren maar heeft hij dit niet gemeld aan TS (of TS heeft het in zijn discussie niet gemeld). Zijn de bumpers niet door en door gekleurd ipv gespoten, de gekleurde delen althans?? Spuiten kan natuurlijk prima.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2014 17:49 #1413413 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daarbij
is het niet zo dat een bumpert af dealer ook gewoon standaard onbehandeld is en dus ook niet in kleur is, niet eens in de primer zit ?
Ik weet in ieder geval niet beter als het om 850 bumpers gaat die af dealer komen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2014 18:41 #1413416 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Je kunt ze op kleur bestellen (er staan in VADIS bestelnummers voor de kleuren). Als ik over de voorbumper van de late 940 spreek (heb ik ook eens schade aan gehad): Je hebt de hoes, die zit over de aluminium balk. Die is deels zwart en deels in carossierkleur. Dat is één geheel. Bovenop zit een losse strip in kleur, bevestigd met klemmetjes. Bij andere uitvoeringen is die "ribbel" soms zwart en maakt dan deel uit van de hoes. Onderaan zit nog een spoiler onder de hoes, bevestigd met klemmetjes en schroeven. Ik heb die hoes laten spuiten maar dat bleef niet heel lang mooi. Door steenslag onderaan de bumper kwamen er putjes in de lak waardoor de primer zichtbaar werd. Originele materiaal van de hoes is volgens mij door en door gekleurd kunststof.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2014 10:16 #1413437 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Door en door
Ik heb nog nooit een hoes gezien die door-en-door gekleurd was, anders dan donkergrijs/zwart. Voor zover ik weet, zijn alle hoezen op kleur gewoon gespoten. De kleur match ook teveel met de gewone lak om iets anders dan gespoten te zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2014 11:53 #1413444 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic op zich mee eens hoor had
op zich mee eens hoor had dit ook niet gedaan maar aangezien een vriend van me toevallig bij het schade bedrijf werkt is het mij gevraagd.
ze hebben tot 2 keer toe bij de volvo dealer een bumper besteld op nummer maar krijgen steeds de verkeerde
voor de reparatie gebruiken ze uitsluitend orginele producten van volvo heb namelijk de enorme stapel dozen gezien toen ik er van de week ff ging kijken
ik zou het op zich wel vreemd vinden dat zoiets als een bumper van een auto van 1997 niet meer nieuw te krijgen is heb ook een amazon van 65 waar nog van alles van te krijgen is , heeft iemand anders een idee hoe dat kan dan met nummers misschien bestellen ze steeds wel het verkeerde nummer ofzo?  

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC