LPG perikelen hopenlijk verholpen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 21:34 #1102302
door V700 register
LPG perikelen hopenlijk verholpen is gemaakt door V700 register
Beste VOLVISTI,
zoals al eerder aangekondigd had ik problemen met de LPI installatie van mijn blauwe baksteen.
Als ik op de snelweg reed, stopte de motor en na een aantal keren starten deed hij het weer. Dit deed hij later ook binnen de bebouwde kom en jawel ook voor een verkeerslicht.
Een eerste diagnose van Timen was, dat de LPG computer defect was. Als ik de motor startte knipperde het LPG lampje niet, wat inhield dat de motor op gas startte ipv op benzine.
Het gekke was dat de motor wel benzine verbruikte.
Gebruikte LPG computer gemonteerd en de auto startte op benzine en schakelde goed over op gas en liep goed op gas.
Maar na 2 weken kwamen de problemen terug en sommigen van jullie hadden al gereageerd op mijn vorige vraag door te stellen dat het omschakelrelais defect was.
Afgelopen maandag weer naar Timen gereden, ik was toch in Apeldoorn en gelukkig had hij nog een relais liggen.
Timen had dit klusje aan zijn buurman Siebren (ik hoop dat ik de naam goed schrijf) uitbesteed en samen gingen zij aan de gang.
Ik weet niet of jullie de strip Buurman en Buurman kennen, maar zo ging het er wel aan toe.
Na 1 1/2 uur was de klus geklaard en kon ik weer vertrekken.
Ik weet niet of jullie weten wat het verwisselen van een omschakelrekais inhoudt, maar het is een relais met daarin 3 weerstanden, dit maakt de prijs zo duur.
Hieruit komen 8 draadjes waarvan je er maar 4 gebruikt (mijn baksteen is een 4 pitter) Het relais kan dus tm een 8 cylinder gebruikt worden.
De 4 uitgaande draadjes werden vakkundig vertind en vastgesoldeerd aan 4 andere draadjes die vervolgens aan 1 centrale draad werden gemonteerd dmv solderen.
Vervolgens werden alle gesoldeerde connecties voorzien van een krimpkous en werd de zaak waterbestendig gemaakt door de kousjes te verhitten.
Ondanks alle opmerkingen van de 2 buurmannen over en weer, zag het er gelikt uit en rijdt ik nu weer tevreden rond.
En nu maar hopen dat de problemen verholpen zijn.
Siebren en Timen, bedankt voor het goede werk en de gezelligheid.
Gerhard
zoals al eerder aangekondigd had ik problemen met de LPI installatie van mijn blauwe baksteen.
Als ik op de snelweg reed, stopte de motor en na een aantal keren starten deed hij het weer. Dit deed hij later ook binnen de bebouwde kom en jawel ook voor een verkeerslicht.
Een eerste diagnose van Timen was, dat de LPG computer defect was. Als ik de motor startte knipperde het LPG lampje niet, wat inhield dat de motor op gas startte ipv op benzine.
Het gekke was dat de motor wel benzine verbruikte.
Gebruikte LPG computer gemonteerd en de auto startte op benzine en schakelde goed over op gas en liep goed op gas.
Maar na 2 weken kwamen de problemen terug en sommigen van jullie hadden al gereageerd op mijn vorige vraag door te stellen dat het omschakelrelais defect was.
Afgelopen maandag weer naar Timen gereden, ik was toch in Apeldoorn en gelukkig had hij nog een relais liggen.
Timen had dit klusje aan zijn buurman Siebren (ik hoop dat ik de naam goed schrijf) uitbesteed en samen gingen zij aan de gang.
Ik weet niet of jullie de strip Buurman en Buurman kennen, maar zo ging het er wel aan toe.
Na 1 1/2 uur was de klus geklaard en kon ik weer vertrekken.
Ik weet niet of jullie weten wat het verwisselen van een omschakelrekais inhoudt, maar het is een relais met daarin 3 weerstanden, dit maakt de prijs zo duur.
Hieruit komen 8 draadjes waarvan je er maar 4 gebruikt (mijn baksteen is een 4 pitter) Het relais kan dus tm een 8 cylinder gebruikt worden.
De 4 uitgaande draadjes werden vakkundig vertind en vastgesoldeerd aan 4 andere draadjes die vervolgens aan 1 centrale draad werden gemonteerd dmv solderen.
Vervolgens werden alle gesoldeerde connecties voorzien van een krimpkous en werd de zaak waterbestendig gemaakt door de kousjes te verhitten.
Ondanks alle opmerkingen van de 2 buurmannen over en weer, zag het er gelikt uit en rijdt ik nu weer tevreden rond.
En nu maar hopen dat de problemen verholpen zijn.
Siebren en Timen, bedankt voor het goede werk en de gezelligheid.
Gerhard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 22:20 #1411557
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Mooi dat het gelukt is. Buurman en buurman hebben enkele weken geleden bij mij dezelfde klus geklaard. Inderdaad erg gezellig en goed werk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2014 16:47 #1412569
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ga ook maar eens naar Buurman en Buurman
Goed dit te lezen. Timen heeft mijn gasinlaatspruitstuk al vervangen. Maar alles loopt nog steeds niet gesmeerd. Vooral problemen bij het automatisch overschakelen van benzine naar gas. En op gas gaat de labda sonde weer branden. Op advies van Jan Snijder al eens de computer een half uur zonder stroom gezet, 50km op benzine gereden, en toen leek alles goed te gaan. Ben je ook weer een kwartiertje kwijt om alle voorkeur zender in de radio terug te zetten... Maar na het overzetten op gas ging na 10 minuten de labda sonde weer branden.
Moderators: Jerry Stam